Menu
Zatvori
Fortenova grupa i Podravka potpisale su kupoprodajni ugovor kojim Podravka preuzima kompanije Poslovnog područja poljoprivreda Fortenova grupe koje obuhvaća kompanije Belje, PIK Vinkovci, Vupik, Energija Gradec, Belje Agro-Vet i Felix.
Vrijednost transakcije na osnovi cash-free/debt-free iznosi 333 milijuna eura, a Podravka preuzima vertikalno integrirano poljoprivredno poslovanje diversificirano u 12 segmenata – od uzgoja usjeva na 32000 hektara poljoprivrednog zemljišta i djelatnosti od svinjogojskih i govedarskih farmi, vinogradarstva i vinarstva do proizvodnje finalnih mesnih i mliječnih proizvoda. Kompanije iz poljoprivrednog segmenta Fortenova grupe posjeduju još i biopostrojenja, silose i pretovarnu luku Vukovar, a ukupno zapošljavaju više od 2600 djelatnika. Ujedno, s poljoprivrednim segmentom je povezano i nekoliko stotina kooperanata preko kooperantskih farmi te kooperanata u ratarskoj, povrtlarskoj i voćarskoj proizvodnji.
„Činjenica da smo vrlo brzo zaključili pregovore o svim uvjetima transakcije potvrda je ispravnosti naše odluke o izboru Podravke, ali i izvrsna pretpostavka za dugoročno partnerstvo i u ovom području, u koje danas krećemo. Obje kompanije s ovim ugovorom otvaraju nove faze u poslovanju, a siguran sam da naša poljoprivreda ide u dobre ruke, jer smo vodili računa da partner kojeg smo izabrali doista da maksimalan doprinos daljnjem razvoju djelatnosti. Želim se zahvaliti svim zaposlenicima Poslovnog područja poljoprivrede i Fortenova grupe koji su proteklih pola godine naporno radili kako bi realizaciju ovoga procesa doveli do potpisa ugovora“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Dovršenje transakcije uslijedit će nakon pribavljanja uobičajenih regulatornih odobrenja.
Mercator je danas potpisao ugovor o kupnji 100 posto udjela u Engrotušu, a s potpisivanjem ugovora pokrenuta je i procedura za dobivanje suglasnosti Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja Republike Slovenije (AVK). Spajanje Mercatora, koji je u vlasništvu Fortenove grupe i Engrotuša ojačat će tržišnu poziciju oba trgovačka društava te donijeti nove razvojne prilike slovenskim dobavljačima i zaposlenicima. Potpisnici ugovora uvjereni su da integracija dviju tvrtki predstavlja odličnu podlogu za budući rast zajedničke kompanije i, naravno, dugoročnu održivost poslovanja od koje će imati koristi svi dionici, a posljedično i cjelokupno gospodarstvo.
„Iznimno nam je zadovoljstvo što godinu zaključujemo još jednom velikom akvizicijom u maloprodaji. Nakon marketa Franca u Crnoj Gori, preuzimanje Tuš trgovina drugo je veliko širenje naše prodajne mreže u kratkom vremenu, čime definitivno potvrđujemo status najjačeg domaćeg regionalnog maloprodajnog lanca u regiji i dokazujemo ono što smo najavili kad smo 2021. integrirali Mercator u mrežu Fortenova grupe. Naše je zadovoljstvo tim veće, ako se uzme u obzir koliko je poslovanje u maloprodaji u prošloj i ovoj godini bilo zahtjevno. Unatoč tome, ostali smo vrlo fokusirani na realizaciju strategije kojoj je osnovni cilj da u cijeloj mreži dođemo što bliže kupcima i kontinuirano im nudimo široki izbor proizvoda i usluga po pristupačnim cijenama, a istodobno kroz izvrsne odnose s lokalnim dobavljačima, jačamo nacionalna gospodarstva u pet država u kojima poslujemo. Duboko smo uvjereni da je to najbolje jamstvo dugoročnog razvoja cijelog nacionalnog gospodarskog lanca – od proizvodnje preko prerade do trgovine – što onda, od zapošljavanja preko podrške investicijama, predstavlja i značajnu kontribuciju održivom rastu gospodarstava u regiji“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Andraž Tuš je u ime prodavatelja, kompanija Tuš holding i AH Invest 1 naglasio: „Danas smo potpisali ugovor o kupoprodaji 100 posto udjela u tvrtki Engrotuš d.o.o., bez djelatnosti drogerije Tuš, koja je u procesu izdvajanja. Nakon višemjesečnih pregovora odlučili smo se za kupca koji je, po našem mišljenju, najbolji izbor za zaposlenike, poslovne partnere i razvoj osnovne djelatnosti tvrtke. Vjerujemo da će ova integracija imati pozitivne učinke za slovensko gospodarstvo.”
Tomislav Kramarić, predsjednik Uprave Mercatora: „Ovom se transakcijom nastavlja vlasnička konsolidacija u sektoru trgovine. Mercator bilježi stabilan organski rast, a akvizicija i spajanje s Engrotušem će nam pomoći u ostvarenju poslovnih ciljeva. Uvjeren sam da je integracija u interesu svih, od zaposlenika do slovenskih dobavljača u cijelom lancu. Povezivanjem ćemo ojačati i stabilnost oba trgovačka društva te slovenskim potrošačima ponuditi najbolji izbor proizvoda i usluga.”
Do okončanja postupka dobivanja suglasnosti Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja ne možemo komentirati detalje ugovora niti daljnje razvojne planove povezane tvrtke.
S osnovnim ciljem zaštite zdravlja naših kupaca i svih ostalih dionika te odgovornog pristupa ukupnom poslovanju, članice Fortenova grupe – Konzum, Velpro, Tisak i Roto Dinamic, samoinicijativno i preventivno iz svoje maloprodajne i veleprodajne mreže povlače sva bezalkoholna pića proizvođača Coca-Cola.
Ta privremena odluka Fortenova grupe vrijedit će sve dok od relevantnih institucija i proizvođača ne dobijemo službene informacije o sigurnosti proizvoda i upute o postupanju.
„Osim paketa kojega je predstavio predsjednik Vlade RH i u kojima je prezentirao 30 grupa artikala kojima su određene maksimalne cijene, Fortenova grupa, a prije svega Konzum će od danas ukupnu vrijednost liste od 365 artikala koju je objavilo ministarstvo gospodarstva, vratiti na ukupnu vrijednost kolika je bila 31.12. prošle godine.
Osim toga, Konzum danas kreće i s dodatnom akcijom sniženja na 1000 artikala. Na taj način ćemo našim kupcima dati oko 10 milijuna eura naše marže iz 2023.“– najavio je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe. Dodao je i da se već godinu dana meso, ulje i mlijeko iz proizvodnih kompanija PIK Vrbovec, Zvijezda i Belje nalazi na listi s proizvoda ograničenih cijena, pri čemu će se na novoj, proširenoj listi Vlade naći će se i dodatni artikli iz tih kompanija.
Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju i predsjednik Uprave Konzuma je istakao kako će se raspon sniženja 1000 artikala kretati od pet do 40 posto, zavisno o grupi proizvoda, a cijene proizvoda će biti zaključane do kraja godine. „Nastojali smo obuhvatiti skoro sve grupe proizvoda koje mi prodajemo – 50 posto iz prehrane, 50 posto iz neprehrane, a važno je naglasiti kako su naši dobavljači podržali ovu akciju te da Konzumova investicija u cijene do kraja ove godine iznosi oko 3,5 milijuna eura“ – istakao je Mitreski.
Sve cijene bit će transparentno objavljene na Konzumovoj web stranici.
Komentirajući peti paket mjera Vlade RH za pomoć građanima Hrvatske, Fabris Peruško je istakao kako Fortenova grupa pozdravlja svaku inicijativu koja utječe na smanjenje inflacije u kojoj će i ovog puta sudjelovati sve kompanije Fortenova grupe u Hrvatskoj, „Kao što smo rekli i kod donošenja prvog paketa, mi kao kompanija smo svjesni svog utjecaja u društvu i želimo poduprijeti napore Vlade da se obuzda inflacija.
Kompanija Mercator-CG i trgovinski lanac „Franca“ potpisali su danas kupoprodajni ugovor kojim Mercator-CG preuzima maloprodajne objekte Franca u gotovo svim općinama u Crnoj Gori.
Riječ je o prvoj akviziciji Fortenova grupe u regiji, kojom kompanija ostvaruje jedan od svojih strateških ciljeva – da osim organskim rastom, jačanje mreže svojih prodavaonica na tržištima jugoistočne Europe i njihovu dostupnost kupcima osigura i preuzimanjima lokalnih maloprodajnih lanaca.
Transakciju je prethodno odobrila Agencija za zaštitu konkurencije, a njezinom realizacijom Mercator-CG, koji posluje pod brendom IDEA, jača svoju ključnu konkurentsku prednost prema potrošačima – rasprostranjenost na tržištu cijele države.
Naime, trgovinski lanac u vlasništvu obitelji Franca ima 67 prodavaonica, a najviše ih je u Podgorici i to 13, zatim osam u Budvi i sedam u Bijelom Polju. Preuzimanjem novih prodavaonica maloprodajna mreža brenda IDEA raste na gotovo 200 prodavaonica, a preuzimanjem 900 zaposlenih u maloprodaji France pojačava se i značaj kompanije Mercator-CG kao jednog od najvećih poslodavaca u državi jer će nakon ove akvizicije brend IDEA ukupno zapošljavati više od 2.500 ljudi. Mercator-CG kao poslodavac je preuzeo i sve ugovorne obaveze prema svojim novim zaposlenicima.
Kupoprodajni ugovor u ime Mercatora-CG potpisali su Ivan Karadžić, izvršni direktor Mercatora CG te Ivan Antonijević i Boško Vuković, pomoćnici izvršnog direktora Mercatora CG, a u ime France suvlasnici udjela i članovi obitelji Franca: Hilmija Franca, Hatema Franca, Halida Franca, Sead Franca, Safet Franca i Halid Franca.
Potpisivanju ugovora kojim se finalizira transakcija prisustvovao je i Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe, koji je tom prilikom izjavio:
„Fortenova grupa snažno je podržavala ovu Mercatorovu akviziciju jer je ona potvrda da u djelo provodimo svoju strategiju jačanja regionalne prisutnosti u maloprodaji. Imamo jasnu viziju onoga što u toj djelatnosti želimo ostvariti u svih pet država u kojima poslujemo – kvalitetnu ponudu i uslugu, pristupačne cijene te rasprostranjenost i širinu izbora za potrošače. Već jasno vidimo efekte sinergija u maloprodaji koji su počeli s integracijom Mercatora 2021. – od poboljšane provedbe i upravljanja do odlične suradnje s lokalnim dobavljačima, što se, zbog kraćih dobavnih lanaca, u prethodnim dvjema krizama pokazalo kao naša ključna konkurentska prednost. S obzirom da je obitelj Franca vrlo kvalitetan proizvođač mesa i mesnih prerađevina, siguran sam da će se dobra partnerska suradnja nastaviti i u ovom slučaju“ – rekao je Peruško.
Iz ugla izvršnog direktora kompanije Hilmije Franca, ovim preuzimanjem će Franca učvrstiti poziciju lidera na crnogorskom tržištu mesa i mesnih prerađevina. Franca će i dalje biti prisutna na tržištu pod tim nazivom, kao jedan od najvećih i najprepoznatljivijih domaćih brendova. „Ono što je za nas najbitnije je da će svih 900 zaposlenih ostati u radnom odnosu u novoj kompaniji“, kaže on i dodaje:
„Postati dio regionalne mreže i udružiti snage sa jednim od najvećih lanaca u Crnoj Gori za nas je od velikog značaja. Izuzetno smo ponosni što će naši proizvodi biti zastupljeni i u svim IDEA prodavnicama i tako još bliži brojnim potrošačima. Ujedno, kao liderima u industriji mesa u našoj zemlji, siguran sam da će ovo partnerstvo otvoriti i vrata drugih tržišta. Fokus kompanije Franca će biti razvojni projekti u smjeru primarno-prerađivačke proizvodnje i jačanje izvoza u zemlje Evropske Unije i regije. Poljoprivredni proizvođači kroz otkup će kao i do sada biti prioritet kompaniji Franca. Vjerujem da će ovaj važan poslovni korak biti početak novih, velikih uspjeha za sve nas“, rekao je Franca.
Ivan Karadžić, izvršni direktor kompanije Mercator-CG, povodom zaključenja transakcije istaknuo je kako nema sumnje da će ovo preuzimanje predstavljati još jedan snažan iskorak u ostvarenju naših poslovnih ciljeva.
„Ovo je vrlo važan trenutak u našem poslovanju. Pridruživanje lanca trgovina Franca značajan je korak u našem strateškom razvoju jer nas pozicionira na mjesto lidera na crnogorskom tržištu, a s oko 200 prodavaonica postajemo jedini lanac koji će biti prisutan u svim crnogorskim općinama. Ovom akvizicijom postajemo i najveći poslodavac u državi s više od 2.500 zaposlenih, pa bih iskoristio priliku da poželim iskrenu dobrodošlicu za preko 900 zaposlenih Franca Marketa u naš tim. Sretan sam što će postati dio naše kompanije i što ćemo kao jedan tim nastaviti ostvarivati postavljene ciljeve. S ovom akvizicijom i s fokusom na svježe, lokalno, trgovačku marku, Super karticu i digitalnu transformaciju mijenjamo tržište maloprodaje u Crnoj Gori, unapređujemo uslugu prema kupcima i implementiramo najsuvremenije trendove, koristeći se snagom Grupe kojoj pripadamo“– rekao je Karadžić.
I Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju i predsjednik Uprave Konzuma naglasio je značaj realizirane akvizicije, posebno u svjetlu širenja mreže prodavaonica.
„Imamo veliku investicijsku dinamiku u sistemu. Prošle godine u cijeloj smo regiji otvorili više od 150 prodajnih mjesta, od čega 60 novih i 90 preuređenih. Najesen nam slijedi formalno preuzimanje i integracija France, nastavak investicija, ali i nastavak istraživanja daljih mogućnosti spajanja i akvizicija u maloprodaji“, najavio je Mitreski.
Inače, trgovinski lanac Franca nastao je kao dio kompanije koju je obitelj Franca osnovala 1990. krenuvši od nekadašnje mesne industrije „Meso-promet“. Tijekom proteklih tridesetak godina razvili su jednu od značajnijih proizvodno-maloprodajnih kompanija na području Crne Gore, koja je imala ukupno 1.500 zaposlenih. Svoju je prepoznatljivost na tržištu Franca u velikoj mjeri temeljila upravo na domaćem mesu i mesnim proizvodima s vlastitih farmi, koji su osim na crnogorskom tržištu zastupljeni i na tržištu regije i zemalja Europske unije.
Realizirano preuzimanje ujedno će značiti kombiniranje stručnosti, tehnologija, brendova i drugih resursa obiju kompanija i omogućiti snažniju poziciju na tržištu, zadovoljenje različitih potreba kupaca, kao i proširenje asortimana prije svega putem ponude vrhunskih domaćih proizvoda.
Fortenova grupa je u petak, 1. travnja 2022. stekla sve preostale dionice Mercatora i postala stopostotni vlasnik Mercatora. Prijenosom ukupno 621.251 dionice na Fortenova grupu, okončan je postupak isključenja manjinskih dioničara iz vlasništva Mercatora, a Fortenova grupa postaje jedini dioničar Mercatora.
„Ovom posljednjom transakcijom završili smo proces kupnje koji je zapravo započeo još 2014., a posebnu simboliku za nas ima i činjenica da je taj zadnji korak napravljen upravo na treću godišnjicu poslovanja Fortenova grupe. Bio je to dugotrajan i zahtjevan proces, s puno pravnih i financijskih međukoraka koji su svi vodili ka istom cilju – formiranju vodećeg regionalnog maloprodajnog lanca robe široke potrošnje u regiji.
U protekloj godini, od formalnog transfera Mercatora u vlasništvo Fortenova grupe, zaključili smo postupak isključenja malih dioničara, ali što je još važnije, počeli smo ostvarivati pune potencijale našeg poslovnog modela u maloprodaji postizanjem značajnih sinergija u poslovanju koje reinvestiramo natrag u Grupu“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe povodom stjecanja 100 posto udjela u vlasništvu Mercatora.
On je ujedno naglasio kako je Mercator vodeći trgovac robom široke potrošnje u Sloveniji, sa značajnim udjelima u Srbiji i Crnoj Gori, Konzum je vodeći maloprodajni lanac robe široke potrošnje u Hrvatskoj, dok Konzum i Mercator imaju značajan kombinirani udio u Bosni i Hercegovini. „Brojne su mogućnosti sinergija koje se Konzumu i Mercatoru pružaju kroz zajednički rad u okviru najveće regionalne maloprodajne grupe, a upravo to predstavlja polugu za daljnje jačanje naših liderskih pozicija na tržištima“ – rekao je.
„Isplata manjinskim dioničarima od 22,4 milijuna EUR izvršena je korištenjem vlastitih novčanih sredstava Fortenova grupe i pokazuje našu sve veću financijsku i poslovnu snagu. Grupa je ostvarila velik napredak tijekom proteklih nekoliko godina, a ovom posljednjom transakcijom završen je još jedan korak u našim planovima, što nam daje daljnje mogućnosti za investiranje i rast“ – izjavio je povodom te transakcije James Pearson, izvršni direktor Fortenova grupe za financije.
U cilju daljnjeg povezivanja i jačanja sinergija u maloprodaji Fortenova grupe u Bosni i Hercegovini, kompanije Konzum i Mercator u Bosni i Hercegovini od 1. rujna 2021. vode Uprave u istom sastavu.
Tako je Nihad Imširović predsjednik Uprave i u Konzumu BiH i u Mercatoru BiH, dok su članovi Uprave Konzuma BiH i Mercatora BiH Nedeljka Bilić, Ahmet Koštreba i Haris Omeragić.
»Ovo je još jedan korak u jačanju naše pozicije lidera u regionalnoj maloprodaji koja prije svega počiva na kombiniranju znanja, iskustava i sposobnosti zaposlenih u obje kompanije, kao i korištenju svih prednosti najnovije tehnologije, posebno u daljnjem podizanju kvalitete usluge i pružanja vrhunskog iskustva kupnje našim kupcima.
To je temelj na kojem gradimo snažniju i konkurentniju maloprodaju, uz istodobno njegovanje svih prepoznatljivih osobitosti Konzum i Mercator brenda. Svim kolegama u Upravi koji preuzimaju zajedničku odgovornost za tu našu misiju želim puno uspjeha« – rekao je Siegfried Ganshorn, izvršni direktor za maloprodaju Fortenova grupe.
Danas je 69,57 posto dionica Poslovnog sistema Mercator prebačeno s Agrokora d.d. na Fortenova grupu, čime je Mercator postao integralni dio poslovnog područja maloprodaje Fortenova grupe, koja je sada vlasnica 88,1 posto Mercatora. Prijenos dionica Mercatora odvijao se istodobno s refinanciranjem Mercatorovog zaduženja kod 55 banaka od strane Fortenova grupe, u ukupnom iznosu od 385 milijuna eura. U suradnji sa svojim kreditorima HPS Partners i VTB-om, Fortenova grupa osigurala je potrebna sredstva te u cijelosti zamijenila navedeni Mercatorov dug i na taj način osigurala neometan prijenos vlasništva Mercatora s kompanije u stečaju na stabilnu kompaniju, konsolidirane vlasničke i vjerovničke strukture. Maloprodajna mreža Fortenova grupe od danas se sastoji od oko dvije i pol tisuće prodajnih mjesta Mercatora i Konzuma s ukupno 39 tisuća zaposlenika koji rade na pet tržišta u regiji s gotovo 20 milijuna stanovnika.
Agrokor je dionice Mercatora stekao 2014. godine, no Mercator do danas nije bio operativno integriran u poslovanje svoga vlasnika. „Fortenova grupa je od danas ponosna vlasnica Mercatora, odlučna u namjeri da bude najbolji vlasnik kojeg je Mercator ikada imao. Ovo je novi početak koji nam svima otvara cijeli niz novih mogućnosti. Nova optimizirana struktura kapitala Fortenova grupe osigurava nam stabilnost i sposobnost za snažna buduća ulaganja u naše tvrtke i poticanje njihovog budućeg rasta. S Mercatorom u Fortenova grupi konsolidiramo najveću regionalnu maloprodajnu mrežu, povećavamo stabilnost lanca opskrbe, radnih mjesta, poreznih prihoda država u kojima poslujemo te otvaramo nove prilike i nastavljamo podržavati rast lokalnih dobavljača“ – izjavio je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe. Peruško je naglasio da će nakon integracije Mercatora i prodaje Poslovnog područja zamrznuta hrana, Fortenova grupa s preko 50 tisuća zaposlenika biti najveći poslodavac u regiji, koji ostvaruje približno 5 milijardi eura prihoda i operativnu dobit veću od 270 milijuna eura te koji u ovoj godini, unatoč nastavku pandemije, planira realizirati više od 125 milijuna eura kapitalnih ulaganja.
“Današnje zaključenje dodatnog financiranja koje je omogućilo prijenos Mercatora u potpunosti je u skladu s našim strateškim financijskim planovima. U posljednjih nekoliko tjedana napravili smo veliki napredak u ispunjavanju planova ne samo s ovim aranžmanom refinanciranja, već i s prodajom Poslovne grupe zamrznute hrane kao i netemeljnih dijelova poslovanja Fortenova grupe te ostvarivanjem snažnih poslovnih rezultata u prvom kvartalu ove godine. U središtu ovih procesa nalazi se multinacionalni tim brojnih kolegica i kolega, smještenih u više država, koji su odradili ogroman posao i zaslužuju veliku pohvalu za sve što je postignuto”, komentirao je James Pearson, izvršni direktor za financije Fortenova grupe.
Siegfried Ganshorn, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju prijenos Mercatora na Fortenova grupu je nazvao “jednim od najvažnijih dana u povijesti Mercatora, Konzuma i Fortenova grupe”. „Biti ovdje gdje smo sada ne bi bilo moguće bez naših ljudi, profesionalnog upravljanja, podrške i pomoći dobavljača te svih ostalih partnera i dionika kojima vjerujemo. Zajednički rad omogućit će nam da iskoristimo svoj puni potencijal na dobrobit naših kupaca“ – rekao je Ganshorn. Kao ključne dijelove strategije razvoja maloprodaje Fortenova grupe izdvojio je operativnu izvrsnost, jasnu diferencijaciju od konkurencije, kontinuirano poboljšanje pozicije i povećanje tržišnog udjela, fleksibilnost mikrolokacije te istinsko višekanalno iskustvo. „Temelj i ključni faktor koji će nam omogućiti da to ostvarimo je razvijena strategija digitalne transformacije, zahvaljujući kojoj će naše značajne investicije biti u digitalni razvoj i e-trgovinu, kako bismo poticali rast u svim državama“ – zaključio je Ganshorn.
„Mercator danas nije samo trgovac, nego puno više. On je platforma koja povezuje zaposlene, kupce i dobavljače i koja je uspješno razvila brojne nove prodajne koncepte. Znanje, trud, iskustvo, sposobnost i osjećaj pripadnosti zaposlenika tvorci su Mercatorovog uspjeha. Kao tvrtka koja surađuje s preko tri tisuće dobavljača i godišnje realizira 1,2 milijarde eura vrijednosti nabave od lokalnih i regionalnih partnera, ovo je spajanje izvrsna poslovna prilika za dugoročni razvoj njihovih robnih marki“ – istaknuo je Tomislav Čizmić, predsjednik Uprave Mercatora. Prema njegovim riječima, uz ubrzani nastavak digitalizacije i razvoj digitalnih višekanalnih platformi, prioriteti Mercatora u konsolidaciji maloprodaje Fortenova grupe su jačanje trgovinske mreže i razvoj moderne logističke infrastrukture.
„U protekle dvije godine, koliko je prošlo od implementacije Nagodbe vjerovnika odnosno uspješnog financijskog restrukturiranja prezaduženog Agrokora, Fortenova grupa je postigla visoku operativnu uspješnost koja se očituje kroz povećanje dobiti iz operativnog poslovanja za oko sto milijuna eura u razdoblju 2017. do 2019., kao i kroz poboljšanje novčanog tijeka za gotovo sto milijuna eura tijekom 2020., unatoč negativnom utjecaju pandemije COVID – 19 na poslovanje. Fortenova grupa je također ojačala kapitalnu strukturu i osnažila svoju financijsku poziciju, smanjivši omjer duga i dobiti iz operativnog poslovanja sa sedam na oko četiri puta, koliko se očekuje do kraja ove godine. Dakle, nakon dugog razdoblja neizvjesnosti, Fortenova grupa je danas financijski stabilna tvrtka koja je nesporno sposobna za rast i koja će razvojnom strategijom i ostvarivanjem svojih prioriteta ujedno čuvati i otvarati nova radna mjesta. Stoga svim našim kolegama iz Mercatora želim dobrodošlicu u veliku zajednicu vrijednih i talentiranih zaposlenika Fortenova grupe. Radujem se također nastavku suradnje i s našim ključnim partnerima, malim i velikim, domaćim i globalnim dobavljačima te zajedničkom daljnjem rastu” – zaključio je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
U utorak, 30. ožujka 2021. je započeo postupak prijenosa dionica Poslovnog sistema Mercator na Fortenova grupu. Dionice koje je Sberbank imala u Poslovnim sistemima Mercator zamijenjene su za udjele u Fortenova grupi te je na Fortenova grupu preneseno 18,53 posto dionica Mercatora.
„Jučerašnji početak prijenos dionica Mercatora na Fortenova grupu i prodaja Poslovnog područja Zamrznuta hrana, koja je zaključena u ponedjeljak, dio su optimizacije portfelja Fortenova grupe koja je usmjerena na jačanje kapitalne strukture i konsolidaciju ključnih područja u kojima je Fortenova grupa tržišni lider. Kada jučer započeti postupak transfera dionica Mercatora na Fortenova grupu bude završen, Fortenova grupa će s Mercatorom biti neupitni regionalni tržišni lider u maloprodaji, koji će imati znatne kapacitete za ulaganja i daljnji rast “ – rekao je Fabris Peruško, komentirajući početak postupka prijenosa dionica Mercatora.
Peruško je također naglasio kako su kompanije Fortenova grupe u pandemijskoj godini bile ključne za osiguranje opskrbe kupaca na tržištima na kojima posluju, zahvaljujući i tisućama velikih i malih, domaćih i stranih dobavljača s kojima kompanije Fortenova grupe imaju dugotrajne i stabilne odnose.
“Predstojeća integracija Mercatora s maloprodajom Fortenova grupe je velika prilika za sve ključne dobavljače” – istaknuo je Peruško, nadovezujući se na u srijedu objavljeni izvještaj slovenskog izvanrednog povjerenika u Mercatoru, koji je potvrdio potpunu usklađenost poslovanja Mercatora sa slovenskim Lex Mercatorom. U izvještaju je istaknuto kako je Mercator svojim strateškim slovenskim dobavljačima ponudio mogućnost potpisa dugoročnih ugovora o suradnji, koje su potpisali svi oni koji su u takvim ugovorima našli svoj poslovni interes.
Komisija za zaštitu konkurencije Republike Srbije je 5. ožujka 2021. odobrila namjeru stjecanja kontrole Fortenova grupe nad društvom Poslovni sistem Mercator d.d., Ljubljana i na tržištu Republike Srbije.
Tom je odlukom srbijanske Komisije Fortenova grupa u cijelosti zadovoljila regulatorne preduvjete dobivanja odobrenja za namjeru koncentracije Mercatora od nadležnih nacionalnih regulatornih tijela za zaštitu tržišnog natjecanja na svim teritorijima na kojima je to bilo potrebno – Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore te Sjeverne Makedonije. Ujedno, odobrenjem koncentracije od strane Europske komisije, taj je preduvjet zadovoljen i za područje cijele Europske unije.
„Ovom odlukom otklonjena je još jedna formalna prepreka za realizaciju prijenosa Mercatora na Fortenova grupu koju očekujemo krajem ožujka 2021. godine. Prijenos dionica s Agrokora na Fortenova grupu omogućit će nam konsolidaciju i daljnji razvoj naše regionalne maloprodajne mreže“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe komentirajući odluku Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije.
Europska komisija odobrila je namjeru koncentracije kojom Fortenova grupa stječe kontrolu nad Poslovnim sistemima Mercator, Ljubljana.
Za teritorije Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore te Sjeverne Makedonije prijava je podnesena nadležnim lokalnim regulatorima za zaštitu tržišnog natjecanja te su sad sva nacionalna tijela, osim Komisije za konkurenciju Republike Srbije, odobrila koncentraciju.
„Veseli nas ova odluka Europske komisije da odobri prijenos Mercatora s Agrokora na Fortenova grupu. Vjerujemo da će uskoro uslijediti i odobrenje srbijanske Komisije. Time se otvara put da se prijenos Mercatora realizira do konca ove godine i da maloprodaja Fortenova grupe od 2021. na tržištu nastupi kao zajednička, regionalna grupacija čije je poslovanje u interesu svih dionika – od zaposlenih preko dobavljača i dioničara do ukupnog gospodarskog okruženja u nacionalnim državama, ali i na prostoru cijele regije“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe komentirajući odluku Europske komisije.
„Snažan vlasnik će Mercatoru omogućiti daljnji rast i razvoj te podržati strateške projekte Mercatora, uključujući investiciju u novi logistički centar u Ljubljani vrijednu 130 milijuna eura.“, dodao je Tomislav Čizmić, predsjednik Uprave Mercatora koji je također naglasio da je ovo odobrenje izuzetno važan korak u prijenosu Mercatora na Fortenova grupu.
U najvećem maloprodajnom lancu u Hrvatskoj prodavaonice i skladišta adekvatno su opremljeni, a u svim trgovinama, skladištima i upravnoj zgradi provode se pojačane higijenske i sanitarne mjere
Dobro opremljene prodavaonice i skladišta
Sva skladišta i prodavaonice Konzuma dobro su opremljena, a zalihe se dodatno pojačavaju, osobito kad je riječ o namirnicama i proizvodima koje kupci u ovim trenucima najviše traže. Na taj je način Konzum u potpunosti spreman na povećanu potražnju u svim svojim trgovinama te poduzima sve mjere kako bi odgovorio i na eventualni budući porast potražnje. „Budući da očekujemo dodatno povećanje prometa u trgovinama, pojačali smo i nastavljamo povećavati zalihe proizvoda. Naši djelatnici redovito pune police i izlažu proizvode, no molimo kupce za razumijevanje i strpljenje ako nekih proizvoda u određenom trenutku nema na policama – to je samo zato što ih ne stignemo dovoljno brzo staviti na policu. Stavljamo fokus na namirnice i proizvode za kojima trenutno vlada najveća potražnja, a neke od njih i dodatno izlažemo u koridorima trgovina, kako bi kupcima bili još dostupniji. Provodimo sve mjere kako bi naši kupci mogli nabaviti sve što u ovom trenutku smatraju potrebnim“, izjavio je Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma.
Funkcionalan lanac opskrbe iz Hrvatske i inozemstva
Opskrbni lanac Konzuma i u ovim trenucima rasta potražnje dobro funkcionira te su sva skladišta dobro opremljena, uz dodatna povećanja zaliha. Kad je riječ o isporuci robe iz ugroženih područja, primjerice Italije, u Konzumu je uveden dodatne kontrole procesa uvoza robe te nastavljaju pratiti preporuke nadležnih institucija. U slučaju ograničenja isporuke iz te ili drugih zemalja imaju dovoljne zalihe proizvoda za neometano poslovanje.
„Kako bismo kupcima osigurali potrebne namirnice u slučaju ograničenja ili prekida isporuke iz ugroženih zemalja, neprestano tražimo i alternativne izvore nabave. Najveći naglasak stavljamo na suradnju s domaćim dobavljačima, koja je strateški prioritet u našem poslovanju od samog početka pa tako i u trenutnoj situaciji“, istaknuo je Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma. Proizvodi domaćeg podrijetla u Konzumovom prometu sudjeluju s više od 75 posto, a u nekim svježim kategorijama kao što su voće i povrće, meso, riba i pekarski proizvodi taj se broj penje i na više od 80 posto.
Pojačane zaštitne mjere radi sigurnosti kupaca i zaposlenika
U svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi Konzuma poduzimaju se sve mjere preventivne zaštite sukladno preporukama nadležnih institucija. Tako se uz redovite higijenske i sigurnosne procedure provode i pojačane higijenske i sanitarne mjere u lancu opskrbe, u prodavaonicama i uredskim prostorima te redovita dezinfekcija blagajni, opreme i POS uređaja. S ciljem dodatne zaštite sigurnosti kupaca i zaposlenika, uspostavljen je i operativni tim za krizna stanja, čiji su članovi dostupni u bilo koje doba dana i raspoloživi za okupljanje u vrlo kratkom roku u slučaju potrebe. Pripremljene su procedure i upute o postupanju u slučaju različitih mogućih scenarija vezanih za koronavirus za zaposlenike u svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi.
„Konzumu su sigurnost i zdravlje kupaca i zaposlenika na prvom mjestu te smo stoga uveli dodatne preventivne mjere kako bi naši kupci sigurno i neometano mogli nastaviti obavljati kupnju. Nastavljamo pratiti situaciju kako bismo adekvatno reagirali ako nastanu nove okolnosti koje bi zahtijevale dodatna postupanja“, izjavio je Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma.
Kupnja putem interneta
Online trgovina bilježi veliki porast narudžbi te Konzum poduzima sve mjere kako bi kupcima i zaposlenicima maksimalno pojednostavio proces kupnje i dostave te otvorio što više termina dostave. Napravljen je i dodatni update na internetskoj stranici kako bi cjelokupni sustav funkcionirao i pod većim opterećenjem, resursi su usmjereni s usluge Pokupi na usluge Drive in i dostave na kućna vrata te su povećani resursi za komisioniranje i dostavu robe. Fokus je stavljen na proizvode koje kupci najviše traže, no i dalje su asortimanom pokrivene sve važnije kategorije proizvoda.