Menu
Zatvori
Fortenova grupa, Konzum, Zvijezda i PIK Vrbovec su među ukupno 33 potpisnika koji su danas s Ministarstvom poljoprivrede potpisali Dobrovoljni sporazum o sprječavanju i smanjenju nastajanja otpada od hrane „Zajedno protiv otpada od hrane“.
Sporazumom se potiče društvena odgovornost prehrambenog sektora, kao i suradnja, razmjena iskustava i definiranje zajedničkih ciljeva i aktivnosti uključenih dionika, s krajnjim ciljem sprječavanja i smanjenja nastanka otpada od hrane u Hrvatskoj za 30 posto do 2028. godine.
Sporazum je dio provedbe Plana sprječavanja i smanjenja nastajanja otpada od hrane u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2023. do 2028. godine, kao i reformske mjere „Unaprjeđenje sustava doniranja hrane“ iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost 2021.-2026., a potpisuje se na razdoblje od pet godina. Temeljem njega, osnovat će se i Radna skupina koja će donositi Zajedničko godišnje izvješće i kojoj su uključeni potpisnici u obavezi podnositi Izvješća o napretku.
U ime Fortenova grupe i njenih kompanija, Sporazum su potpisali Marina Burazer, direktorica Marketinga Fortenova grupe d.d., Uroš Kalinić, član Uprave Konzuma, Tomislav Alagušić, predsjednik Uprave Zvijezde i Slaven Ružić, predsjednik Uprave PIK Vrbovca.
„Fortenova grupa, čije se kompanije bave poljoprivredom, proizvodnjom i prodajom hrane, svjesna je važnosti sprječavanja i smanjenja nastajanja otpada od hrane, te smo Sporazum potpisali kako bismo kroz konkretan i mjerljiv doprinos pridonijeli smanjenju, ali i utjecali na jačanje svijesti u društvu o ovoj tematici. Svatko od nas, kako osobno tako i na razini kompanija može pridonijeti rješenju i drago mi je da naše kompanije već dugi niz godina sustavno i rade na tome – od učinkovitog upravljanja zalihama, osvještavanja javnosti i promotivnih aktivnosti za kupce do donacija hrane. Konzum je npr. vlasnik titule Najdonatora već pet godina zaredom, doniravši više od 1 300 tona hrane.
Ovakve inicijative dobre su za čitav naš planet, za države, kompanije i konzumente, sve u svemu zajednički su interes svih nas i s takvom im pažnjom treba i pristupati“, izjavila je tom prilikom Marina Burazer.
U okviru DRIVE Beyond Exellence programa unaprjeđenja znanja i vještina svojih zaposlenika, Fortenova grupa je zajedno s COTRUGLI Business School pokrenula novi ciklus edukacija kroz Navigate program.
U drugoj generaciji polaznika je 22 zaposlenika iz 14 operativnih kompanija i Fortenova grupe d.d., a najviše ih je iz poslovnog područja prehrana i maloprodaja. Oni će kroz 14 mjeseci edukacije dizajnirane za menadžere Fortenova grupe prije svega osnažiti svoje vještine vođenja, a kroz rad na konkretnom projektu iz poslovanja pod paskom izvršnih direktora Fortenova grupe, promišljati o unaprjeđenjima u svojim kompanijama i steći nova, praktična organizacijska znanja. Sve će se to dodatno odraziti na mobilizaciju njihovih timova i organizacija, ali i na ostvarivanje ciljeva u okviru realizacije strategije Fortenova grupe.
„Sustavnu konsolidaciju poslovanja Fortenova grupe pratila je i izgradnja sustavne podrške razvoju našeg ključnog resursa – naših talenata. Taj je pristup polučilo značajne rezultate jer, osim što smo u svega četiri godine poslovanja postali jedan od najpoželjnijih poslodavaca u okruženju, razvili smo i tri vlastita tailor made programa edukacije, kroz koje je u prvoj generaciji prošlo više od 250 naših zaposlenika. Tijekom ovog mjeseca s novim ciklusima edukacije započinje još 200-tinjak kolegica i kolega iz cijele Grupe pa će u dvije godine kroz internu edukaciju proći gotovo 400 zaposlenika. Već su prve generacije potvrdile da ulaganje u širenje znanja i osobni rast i razvoj naših talenata, znači i jačanje potencijala Grupe u ostvarenju poslovnih ciljeva. Sigurni sam da će i doprinos druge generacije polaznika svih programa DRIVE Beyond Exellence-a biti jednako snažan i vidljiv“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe povodom pokretanja drugog ciklusa Navigate programa.
„Iznimno nam je drago što smo već drugu godinu edukacijski partner Fortenova Grupe te da kroz „Drive Beyond Excellence – Navigate“ program nastavljamo doprinositi jačanju profesionalnih kompetencija zaposlenika Grupe, a sve u cilju postizanja zacrtanih strateških ciljeva, kao i, ništa manje važnom, osobnom razvoju. Kao vodeća poslovna škola na području jugoistočne Europe uvijek ističemo važnost cjeloživotnog obrazovanja i veseli nas dati svoj doprinos osobnoj, građanskoj, društvenoj i poslovnoj perspektivi. Siguran sam kako će polaznici programa biti važne karike u razvoju svoje organizacije te da će osobnim primjerom pridonijeti konkurentnosti hrvatske ekonomije.“, izjavio je Zoran Đorđević, partner i akademski direktor u COTRUGLI Business School.
Sarajevski kiseljak je 21. siječnja 2020. u rad svečano pustio proizvodnu liniju nove tvornice u Kreševu. Riječ je o najvećoj strateškoj investiciji kompanije, ukupne vrijednosti veće od 20 milijuna konvertibilnih maraka.
Gradnjom nove tvornice na površini od 30.000 četvornih metara, znatno je povećan proizvodni i skladišni prostor Sarajevskog kiseljaka, vodećeg bosansko-hercegovačkog proizvođača mineralnih voda i gaziranih sokova, a proširenje kapaciteta i suvremena tehnologija u tvornici, omogućit će Sarajevskom kiseljaku podizanje godišnjih proizvodnih količina te daljnje jačanje tržišnih pozicija kompanije. Tvornica u Kreševu zapošljava 30 novih radnika.
„Ova strateška investicija je početak novoga razdoblja za Sarajevski kiseljak i predstavlja veliki iskorak u strateškom pozicioniranju kompanije na tržištu. U prošloj godini smo u dosadašnjim postrojenjima proizveli više od 120 milijuna litara vode i osvježavajućih bezalkoholnih pića, a brendovi Sarajevskog kiseljaka i Jamnice već sad dominiraju tržištem flaširane vode u Bosni i Hercegovini i prvi su izbor potrošača u tom segmentu na tržištu. Tehnološki iskorak i povećanje kapaciteta u novoj tvornici omogućit će da naši rezultati budu znatno bolji. Time ćemo dodatno osnažiti lidersku poziciju u Bosni i Hercegovini, ali i osigurati polugu za značajnije širenje na nova tržišta. U novoj tvornici trenutno zapošljavamo 30 novih radnika, a s popunjavanjem proizvodnih kapaciteta taj broj će u budućnosti i dodatno rasti. Zahvaljujem svima koji su na bilo koji način doprinijeli izgradnji i puštanju u rad ove Tvornice, osobito mom prethodniku, kolegi Tomislavu Sliškoviću, kojem ova tvornica predstavlja krunu karijere i sad može mirno u mirovinu“ – izjavio je Davor Čičić, direktor Sarajevskog kiseljaka u povodu svečanog otvorenja tvornice u Kreševu.
Renato Pejak, načelnik općine Kreševo naglasio je kako je ovaj događaj od izuzetnog značaja za općinu Kreševo i njene stanovnike jer će otvaranjem radnih mjesta biti stvoreni bolji uvjeti za opstanak i ostanak mladih u Kreševu, što je prioritetni cilj i zadatak općine. „Kreševo je dobilo jednu modernu, prema najvišim standardima opremljenu tvornicu, na dobrobit cijele naše zajednice, zbog čega sam, kao Načelnik, neizmjerno sretan. Siguran sam da ćemo i ubuduće biti usmjereni na daljnju zajedničku gradnju, zapošljavanje i gospodarski prosperitet te, u konačnici, bolju i sretniju budućnost na ovim prostorima“– rekao je Pejak.
I Tahir Lendo, premijer Srednjobosanskog kantona je istaknuo kako otvaranje nove tvornice predstavlja još jedan u nizu vrlo značajnih projekata koji se u zadnje vrijeme realiziraju na području Srednjobosanskog kantona. „Vlada SBK je u skladu sa svojim mogućnostima uvijek spremna podržati projekte koji predstavljaju osnovu za dalji ekonomski razvoj kantona. Ovo je još jedna potvrda da privreda u našem kantonu ide uzlaznom putanjom, a svim sadašnjim i budućim zaposlenicima Sarajevskog kiseljaka želim puno sreće i uspjeha u radu“- rekao je Tahir Lendo, premijer SBK.
Tvornica u Kreševu je prva velika proizvodna investicija u Fortenova grupi unatrag nekoliko godina, čijoj je implementaciji krovna kompanija Grupe, zajedno s Jamnicom, dala značajnu podršku. Svečano otvorenje bila je prilika da se nazočnima obrati i Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
„Veliko mi je zadovoljstvo prisustvovati svečanosti kojom obilježavamo ovu značajnu proizvodnu greenfield investiciju. Osobno sam jako sretan što upravo s novim ulaganjem obilježavam i dvije godine vođenja ove velike kompanije. Na simboličkoj razini ova tvornica doista predstavlja prekretnicu u našem poslovanju, jer je riječ o prvoj proizvodnoj investiciji Fortenova grupe s kojom, vjerujem, u potpunosti iza sebe ostavljamo turbulentno razdoblje kroz koje smo prolazili. Osobito smo ponosni na otvorena nova radna mjesta jer je to najznačajniji doprinos svakog poslodavca zajednici u kojoj posluje. Uz to, s novim proizvodima koji će izlaziti iz ovih pogona, tvornica predstavlja i razvojni iskorak, a upravo je to ključna strateška odrednica Fortenova grupe. Siguran sam da će i novi proizvodi koji će uskoro izaći iz ovih pogona jednako tako osvojiti potrošače te da je Sarajevskom Kiseljaku dugoročno osiguran stabilan rast i razvoj.“ – rekao je Fabris Peruško tom prilikom.
Proizvodne linije u kreševskoj tvornici predstavljaju posljednja tehnološka dostignuća u ovom području, koji uključuju najmoderniju proizvodnu opremu i automatsko vođenje proizvodnog procesa. S ciljem povećanja produktivnosti i efikasnosti, svi radnici su prošli posebnu obuku za rad. Shodno tradiciji i praksi Sarajevskog kiseljaka, proizvodni procesi i u ovoj tvornici će se voditi uz poštivanje visokih ekoloških standarda i načela održivog razvoja
Iz ove tvornice na tržište će se uskoro plasirati negazirana prirodna mineralna voda Sara, čije je ime izabrano u skladu s najboljim vrijednostima ove vode, a u narednom razdoblju u tvornici u Kreševu je planirana i proizvodnja aromatiziranih voda i sokova.
Porečka Agrolaguna je u subotu, 9. studenog 2019. na podnevnoj zagrebačkoj špici okupila ljubitelje svojih sireva, vina i ulja kako bi na najbolji način pokazala što se krije iza brojnih međunarodnih nagrada koje Agrolagunini proizvodi posljednjih mjeseci redovito donose u Hrvatsku. Na terasi Cheese bara na Europskom trgu u Zagrebu Agrolaguna je predstavila nekoliko sorti Vina Laguna, maslinova ulja Ol Istria i istarske sireve Špin, a uz u svima poznate proizvode, predstavljene su i limitirane serije vina, ulja i sira koje nisu široko zastupljene na tržištu, a kvaliteta im je prepoznata na svjetskim natjecanjima.
Fokus u subotnjem predstavljanju Laguninih vina bio je na liniji Festigia koja se kušala iz velikih pakiranja – Magnum i Jeroboam (Malvazija Istarska Festigia 2018, Malvazija Istarska Festigia 2018, Malvazija Istarska Riserva Vižinada 2015, Cabernet Sauvignon Festigia 2016, Merlot Festigia 2016, Castello Festigia 2016). Od limitiranih serija predstavljeni su Malvazija Istarska Riserva Akacija 2015, Pjenušac Blanc de Moi – klasična metoda, Malvazija Istarska Riserva Duga Maceracija 210 2012, Malvazija Istarska Kasna berba 2016, Terra Rossa Limited Edition 2018 i Riserva LV 2013.
Također su predstavljeni i Istarski Kravlji sir Špin, Istarski Miješani sir Špin, Istarski Ovčji sir Špin, Istarski Kravlji sir u teranu Špin, Istarski Kravlji sir s tartufima Špin kao i Istarski Miješani sir u orahovom lišću. Tijekom posljednjeg mjeseca Agrolagunini sirevi su sudjelovali na dva prestižna svjetska natjecanja u kvaliteti sira. Na Global cheese awards u Engleskoj sirevi Špin osvojili su dvije medalje i jednu oznaku Highly commended. Broncom su se okitili Grana Istriano i Sir s tartufima, dok je Miješani sir u orahovom lišću dobio oznaku Highly commended, dok je na World cheese awards u Bergamu u Italiji Agrolaguna osvojila čak šest nagrada. Miješanom siru u orahovom lišću pripalo je super zlato te je ušao u kategoriju najboljih sireva na svijetu – Major Winners. Gran Istriano osvojio je zlato, Istarski mladi sir srebro, a brončanu medalju dobili su Istarski ovčji sir, Istarski kravlji sir i Istarski miješani sir.
„Medalje sa sajmova uvijek su i nagrada za sve uključene u proizvodni proces i dokaz kako se naporan rad uvijek na kraju isplati. Kontinuiranim ulaganjima i učenjem nastavljamo i dalje razvijati sve naše proizvode, a sigurni smo kako će ovakve nagrade prepoznati i naši kupci. Naši sirevi, proizvode se isključivo od domaćeg neobranog kravljeg i ovčjeg mlijeka, i to prema tradicionalnoj recepturi, a kontinuirano radimo na poboljšanju kvalitete i održavanju najvišeg standarda te planiramo i širiti asortiman razvijanjem novih proizvoda.“- istaknuo je Krunoslav Salaj, voditelj sirane Špin, pri predstavljanju nagrađenih sireva u Cheese baru.
Vina Laguna također redovito osvajaju brojne nagrade na svjetskim natjecanjima. Posljednje u nizu su nagrade s „Emozioni dal Mondo: Merlot i Cabernet Insieme”, natjecanja na kojem su Castello Festigia, Riserva LV i Merlot Festigia osvojila zlata pri čemu je Merlot Festigia osvojila i nagradu za najbolje hrvatsko vino na tom natjecanju, po odabiru novinara sudaca.
„Cilj današnjeg druženja je bio predstaviti našu premium liniju vina limitirane serije koje s puno znanja, truda i ljubavi stvaramo u našem vinskom podrumu. Ova vina najbolji su dokaz da kada spojite vrsne profesionalce, iskustvo, entuzijazam i vrhunsku sirovinu odlični rezultati ne mogu izostati. Vina iz naše ultra premium serije prepoznata su i u svijetu, a dokaz tome su brojne nagrade s renomiranih enoloških natjecanja. Uz vina smo predstavili i ovogodišnje mlado maslinovo ulje koje je iznimne kvalitete. Za naša nagrađivana monosortna ulja te Ol Istria selection ekstra djevičansko maslinovo ulje svake godine ručno izdvajamo samo vrhunske plodove maslina kako bismo pomnom selekcijom i kombinacijom nekoliko sorti maslina proizveli ovaj vrhunski brend.“ – rekao je Milan Budinski, direktor vinarstva i proizvodnje Vina Laguna.
Na druženju na špici, okupili su se brojni važni partneri, distributeri, ključni kupci, sommelieri, novinari i opinion makeri u gastro svijetu i svijetu vina, a Krunoslav Salaj, i Milan Budinski su im tijekom degustacije, približili procese proizvodnje i nastajanja Agrolaguninih proizvoda. Uz delicije Agrolagune, gosti su uživali i u istarskom žgvacetu, tradicionalnom istarskom jelu.
„Ovakva su okupljanja uvijek prilika da kompanija partnerima i kupcima predstavi široku lepezu svojih proizvoda, ukaže na njihovu kvalitetu i kompatibilnost te da zapravo kroz proizvode predstavi svoju strategiju. Mislim da je Agrolagunina strategija očita – kvaliteta, inovacije, razvoj i ljudi. To je ključ našeg uspjeha na tržištu“ – rekao je Vlado Čondić Galiničić, izvršni direktor za poljoprivredu Fortenova grupe i direktor Agrolagune.
Agrolagunina Vina – Castello Festigia, Riserva LV i Merlot Festigia osvojila su zlata na jednom od najprestižnijih europskih enoloških natjecanja održanom u Italiji, u Bergamu. Pritom je Merlot Festigia osvojila i nagradu za najbolje hrvatsko vino na tom natjecanju, po odabiru novinara sudaca. „Emozioni dal Mondo: Merlot i Cabernet Insieme“ jedino je enološko natjecanje na svijetu koje se fokusira na Merlot i Cabarnet i njihove mješavine, a održava se pod pokroviteljstvom prestižne međunarodne organizacije OIV – International Organisation of Vine and Wine.
Castello Festigia, Riserva LV i Merlot Festigia nagrađeni na najprestižnijem svjetskom enološkom natjecanju za Merlot i Cabernet
„Izuzetno smo ponosni na nagrade koje smo osvojili na ovako prestižnom natjecanju. Pokroviteljstvo OIV-a ovom natjecanju daju dodatni kredibilitet te je još jedna potvrda vrhunske kvalitete vina koju proizvodimo u Istri. U našim je vinogradima završila ovogodišnja berba te ćemo dati sve da i dalje proizvodimo vina, koja će postizati ovakve prestižne rezultate na natjecanjima s najboljim svjetskim konkurentima“, istaknuo je Milan Budinski, direktor vinarstva i proizvodnje Agrolagune.
Kroz tri dana natjecanja u prekrasnom lombardskom gradu Bergamu brojni su gosti uživali u vrhunskim vinima više od 257 uzorka iz 27 zemalja svijeta.
Ledov sladoled Lino Lada proglašen je najboljim sladoledom na svijetu, a svjetsko je zlato Lino Lada saldoledu dodijelio International Ice Cream Consortium na natjecanju održanom u Švedskoj, gdje su se Ledovi proizvodi još jednom istaknuli zahvaljujući svojoj kreativnosti, ideji i tehnologiji izvedbe.
International Ice Cream Consortium (IICC) je udruženje svih globalnih neovisnih proizvođača sladoleda čija je svrha postojanja razmjena iskustva i stjecanje novih znanja putem raznih edukacija i radionica. Svake godine summit se održava u jednoj od zemalja članica, a vrhunac ovog događanja je dodjela nagrada u raznim kategorijama.
Stručnjake je oduševio jedinstveni oblik Lino Lada sladoleda i inovativni mekani preljev, međutim ono što je presudilo da ovo postane najbolji sladoled na svijetu je doživljaj Lino Lada namaza koji je uspješno prenesen na sladoled.
„Iznimno smo ponosni na ovu nagradu i priznanje kojim je Ledo sladoled potvrđen kao najbolji sladoled na svijetu po mišljenju struke, odnosno globalnih neovisnih proizvođača sladoleda. Ova nagrada dodatna je potvrda predanog rada naših zaposlenika, a posebno našeg razvojnog tima koji uspješno svoje kreativne ideje pretvara u najfinije sladolede i smrznute proizvode. Svake godine Ledo testira i razvija mnoštvo različitih okusa sladoleda i kombinacija želeći pri tome uvijek udovoljiti zahtjevima svojih potrošača jer su nam oni na prvom mjestu. Biti najbolji na svijetu, velika je čast, kao i obaveza da i u budućnosti nastavimo s proizvodnjom najkvalitetnijih sladoleda koji i na globalnoj razini predvode svojim tehnološkim rješenjima, inovacijama i kreativnošću.“ istaknuo je Marin Poljak, predsjednik Uprave Leda.
Podsjetimo da ovo nije prvo priznanje Ledo brandovima, osvojene su brojne nagrade iz različitih sfera poslovanja kao što su inovacije, tehnička rješenja te marketinške komunikacije. Tako je projekt Hešteg osvojio IICC nagradu za najbolje komercijalno rješenje te CROPAK nagradu za najbolji grafički dizajn. Fokus kompanije na kvalitetu i inovacije potvrđuju i nagrade za najinovativnije sladolede koje su prijašnjih godina dobili proizvodi Torta od čokolade na štapiću, Vruća ljubav i Ice Snack, dok su nagrade za najbolji sladoled osvajali proizvodi King Truffles i Torta od borovnice na štapiću, sve dodjeljene od strane IICC udruženja.