Menu
Zatvori
Sukladno namjeri povećavanja efikasnosti u upravljanju i donošenju odluka, Upravni odbor Fortenova grupe je donio odluku prema kojoj se Fabrisu Perušku, glavnom izvršnom direktoru Fortenova grupe u izvršnom menadžmentu pridružuje Damir Spudić kao izvršni direktor za financije Grupe. Istodobno, Spudić ujedno postaje i izvršni član Upravnog odbora Fortenova grupe.
Dosadašnji izvršni direktori nastavljaju voditi svoja područja na funkcijama direktora u Fortenova grupi. Gordana Fabris je direktorica ljudskih potencijala Grupe, Hido Lajtman direktor za pravne poslove i usklađenost Grupe i prokurist, Marin Dokozić direktor za maloprodaju Grupe i Damir Leko, direktor za poljoprivredu Grupe.
Damir Spudić je u protekle tri godine obnašao funkciju neizvršnog člana Upravnog odbora, a u tom je razdoblju bio član Uprave i glavni financijski direktor tvrtke Energia naturalis (ENNA) te glavni financijski direktor ENNA grupe. Ujedno član je Nadzornog odbora Pevexa d.d. i zamjenik predsjednika Nadzornog odbora kompanije ENNA Fruit d.o.o.
Također, bio je i član Nadzornog odbora Luke Ploče d.d., a sudjelovao je i u financijskoj stabilizaciji i uspješnom restrukturiranju Petrokemije d.d.
Karijeru je započeo u Hypo Alpe-Adria-Banci 2005., a 2010. je postao područni direktor prodaje odgovoran za ukupne rezultate prodaje u slavonskoj regiji. U sustav ENNA grupe prelazi 2012. godine.
Magistrirao je ekonomiju na Sveučilištu J.J. Strossmayera u Osijeku. Trenutno pohađa doktorski studij ekonomije i globalne sigurnosti na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.
Sukladno odluci Skupštine i strategiji daljnjeg razvoja kompanije, dolazi do promjena u ključnom upravljačkom tijelu Fortenova grupe. Naime, odlukom Skupštine imatelja DR potvrda od 28. kolovoza ove godine, Upravni odbor Fortenova grupe smanjuje broj članova te će ih, umjesto dosadašnjih maksimalno devet, imati pet do sedam.
Poziciju predsjednika Upravnog odbora preuzima dosadašnji član Upravnog odbora Pavao Vujnovac, a njegovog zamjenika Josip Jurčević. Uz Josipa Jurčevića, za novog člana Upravnog odbora imenovan je i Borut Petek.
Josip Jurčević završio je poslijediplomski stručni studij na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, gdje također pohađa doktorski program iz Ekonomije i globalne sigurnosti. Nakon gotovo 14 godina rada u Sigurnosno-obavještajnoj agenciji, gdje je stekao bogato iskustvo u organizaciji sustava i strateškom promišljanju, prelazi u privatni sektor. Osniva i vodi niz uspješnih tvrtki u Hrvatskoj i inozemstvu, uključujući razvoj i realizaciju značajnih nekretninskih investicijskih biznisa.
Borut Petek je osnivač i glavni izvršni direktor tvrtke Boston Advisors CEE. Kao magistar znanosti u području strateškog upravljanja, obrazovao se na prestižnim institucijama kao što su Harvard, MIT i Oxford. Osam godina bio je gostujući stručnjak na Odsjeku za vladu i državne poslove na Sveučilištu Harvard – Cambridge. Član je Globalnog vijeća za korporativne poslove na Sveučilištu Oxford, UK.
Dosadašnji članovi Upravnog odbora, Maksim Poletaev i Vsevolod Rozanov, tijekom kolovoza podnijeli su ostavke na svoja mjesta u Upravnom odboru Fortenova grupe. Fortenova grupa zahvaljuje Maksimu Poletaevu na njegovom liderstvu i značajnom doprinosu radu kompanije tijekom mandata predsjednika Upravnog odbora, kao i Vselovodu Rozanovu na angažmanu u ulozi člana Upravnog odbora. Fortenova grupa cijeni njihovu predanost stabilizaciji i unaprjeđenju poslovanja kompanije i želi im uspjeh u budućim projektima.
Fortenova grupa i Podravka potpisale su kupoprodajni ugovor kojim Podravka preuzima kompanije Poslovnog područja poljoprivreda Fortenova grupe koje obuhvaća kompanije Belje, PIK Vinkovci, Vupik, Energija Gradec, Belje Agro-Vet i Felix.
Vrijednost transakcije na osnovi cash-free/debt-free iznosi 333 milijuna eura, a Podravka preuzima vertikalno integrirano poljoprivredno poslovanje diversificirano u 12 segmenata – od uzgoja usjeva na 32000 hektara poljoprivrednog zemljišta i djelatnosti od svinjogojskih i govedarskih farmi, vinogradarstva i vinarstva do proizvodnje finalnih mesnih i mliječnih proizvoda. Kompanije iz poljoprivrednog segmenta Fortenova grupe posjeduju još i biopostrojenja, silose i pretovarnu luku Vukovar, a ukupno zapošljavaju više od 2600 djelatnika. Ujedno, s poljoprivrednim segmentom je povezano i nekoliko stotina kooperanata preko kooperantskih farmi te kooperanata u ratarskoj, povrtlarskoj i voćarskoj proizvodnji.
„Činjenica da smo vrlo brzo zaključili pregovore o svim uvjetima transakcije potvrda je ispravnosti naše odluke o izboru Podravke, ali i izvrsna pretpostavka za dugoročno partnerstvo i u ovom području, u koje danas krećemo. Obje kompanije s ovim ugovorom otvaraju nove faze u poslovanju, a siguran sam da naša poljoprivreda ide u dobre ruke, jer smo vodili računa da partner kojeg smo izabrali doista da maksimalan doprinos daljnjem razvoju djelatnosti. Želim se zahvaliti svim zaposlenicima Poslovnog područja poljoprivrede i Fortenova grupe koji su proteklih pola godine naporno radili kako bi realizaciju ovoga procesa doveli do potpisa ugovora“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Dovršenje transakcije uslijedit će nakon pribavljanja uobičajenih regulatornih odobrenja.
Objavom revidiranog konsolidiranog financijskog izvještaja te Izvješća o održivosti za 2023., Fortenova grupa je zaokružila vrlo intenzivno prvo polugodište ove godine. Naime, nakon što je prošli tjedan objavila uspješnu provedbu vlasničke transformacije i činjenicu da više nema sankcionirane suvlasnike u vlasničkoj strukturi, kao i odluku o izboru Podravke kao partnera za nastavak procesa prodaje poljoprivrednog poslovanja, u financijskom izvještaju i u Izvješću o održivosti Grupa je javnosti detaljno prezentirala svoje poslovne aktivnosti u prošloj godini.
U revidiranom konsolidiranom financijskom izvještaju prikazani su ključni financijski pokazatelji, dok je u Izvješću o održivosti iznesen opsežan pregled poslovanja Grupe i njezinih operativnih kompanija u 2023., s naglaskom na aktivnostima u sedam ključnih tema održivosti.
Kada je riječ o financijskim pokazateljima za 2023., Grupa je prema revidiranim konsolidiranim rezultatima ostvarila ukupni konsolidirani prihod veći od 5,8 milijardi eura. Konsolidirana prilagođena dobit iz operativnog poslovanja niža je nego godinu ranije i iznosila je 251 milijun eura. Neto dug na kraju 2023. je 970 milijuna eura, a omjer neto duga i prilagođene dobiti iz operativnog poslovanja je iznosio 3.86 puta. Sva poslovna područja Grupe su, u usporedbi s istim razdobljem godinu ranije, bilježila rast ukupnih prihoda, ali i smanjenu dobit iz operativnog poslovanja.
„U osvrtu na financijske rezultate za prošlu godinu, važno je naglasiti da je, bez obzira na specifične okolnosti u kojima smo se nalazili i o kojima smo prethodnih dana dosta govorili, Grupa ostvarila najvažnije planirane ciljeve, osobito u odnosu na utjecaj koji su na naše poslovanje imala globalna ekonomska kretanja. Očekivano, na smanjivanje operativne dobiti u odnosu na godinu ranije primarno je utjecao veliki rast troškova, posebno energenata i sirovina te rast primanja zaposlenika. Ipak, usprkos rastu naših troškova financiranja, omjer ukupnoga neto duga i prilagođene dobiti je na zadovoljavajućim razinama.“ – komentirao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe financijske pokazatelje za 2023.
Kada je riječ o trećem po redu Izvješću o održivosti, ono sadrži podatke o poslovanju 39 operativnih društava i Fortenova grupe d.d. te ukazuje na ključne iskorake u području održivosti za 2023. koje su potvrdile i dvije nagrade koje je Grupa dobila u prethodnom razdoblju. Prva je Zlatna nagrada i priznanje „Regionalni ESG lider“ za ukupna ESG postignuća koje su joj u konkurenciji velikih poduzeća s područja Srednje i Jugoistočne Europe dodijelili Međunarodni ekonomski forum „Perspektive“ i Društvo „Promo global“, dok je za provođenje sveobuhvatnog projekta energetske učinkovitosti Grupa dobila godišnju nagradu „Hrvoje Požar“ u kategoriji za realizirani projekt racionalnog gospodarenja energijom. Postizanje energetske učinkovitosti jedan je od prioriteta na kojem Grupa intenzivno radi još od 2022. kada je krenula u uspostavu procesa utvrđivanja svih izvora emisija u vlastitom poslovnom procesu i cijelom dobavljačkom lancu. Nakon cjelovitog izračuna ugljikovog otiska iz svih utvrđenih izvora, u suradnji s Institutom Hrvoje Požar su za svako od 40 društava Grupe koja se bave različitim djelatnostima, izrađene studije o smanjenju ugljikovog otiska te podloge za implementaciju mjera za njegovo smanjenje u razdoblju od 2025. do 2030. godine. Istodobno, planovi o smanjenju ugljikovog otiska na razini Grupe su krenuli u primjenu već tijekom 2023. pokretanjem projekata za povećanje udjela obnovljivih izvora energije u ukupnoj potrošnji, definiranje ljetne i zimske temperature u trgovinama, smanjenje rasvjete izvan radnog vremena na sigurnosni minimum, instalacije LED rasvjete i zatvaranje rashladnih vitrina u trgovinama, ugradnja kompresora većeg kapaciteta i ekonomajzera na kotlovima u pojedinim društvima, kao i modernizacija vozila. Time je u Grupi postignuta ušteda u ukupnoj potrošnji energije od 5 posto.
Drugi važan iskorak je povećanje ulaganja u zaposlenike, osobito važnog s obzirom na ukupan broj radnika koje Grupa zapošljava u cijeloj regiji te rizika koji proizlazi iz nedostatka radne snage. Tako su troškovi rada na razini Grupe od 2019. povećani za gotovo 200 milijuna eura, pri čemu Grupa kontinuirano ulaže u povećanje ukupnih primanja zaposlenika (plaće, nagrada za radne rezultate i prigodne nagrade) te je u širem okruženju prepoznata kao aktivni zagovornik traženja novih i relaksacije postojećih modela supstitucije nedovoljnog broja radno aktivnih stanovnika u zemljama regije.
Grupi je zajednička i inicijativa povezana sa smanjivanjem otpada od hrane, gdje je Konzum HR već šestu godinu zaredom prepoznat kao najveći donator hrane u Hrvatskoj, a istodobno su četiri kompanije – Fortenova grupa, Konzum HR, Zvijezda HR i PIK Vrbovec HR na inicijativu Ministarstva poljoprivrede pristupile Dobrovoljnom sporazumu o sprječavanju i smanjenju nastajanja otpada od hrane „Zajedno protiv otpada od hrane”.
Uz to, budući da je raznolikost zastupljenosti na svim razinama, uz postizanje rodne ravnopravnosti, definirala kao jedan od svojih ESG ciljeva, Grupa je tijekom 2023. usvojila Politiku raznolikosti, pravednosti i uključivosti te su za 2024. pripremljeni akcijski planovi za provedbu politike.
„Paket informacija u kojem smo detaljno predočili sve što smo radili u 2023. još je jedan dokaz naše posvećenosti odgovornom poslovanju, a u tom svjetlu treba promatrati i naše iskorake u temama održivosti. To se, naravno, odnosi i na niz aktivnosti koje smo tijekom prošle godine poduzimali u vezi s osiguranjem stabilnosti i sigurnosti poslovanja, posebno u financijskom aspektu, ali i s obzirom na različite eksterne izazove i nagle promjene uvjeta u kojima su se odvijale naše poslovne operacije“ – zaključio je Peruško, komentirajući ključne elemente Izvješća o održivosti Grupe.
Izvješće o održivosti 2023. dostupno je na poveznici: https://fortenova.hr/odrzivost/?document_id=3489
Nakon procjene obvezujućih ponuda koje su pristigle tijekom ispitivanja interesa u procesu prodaje društava Poslovnog područja poljoprivreda, Fortenova grupa d.d. je ponudu Podravke d.d. ocijenila sveukupno najboljom.
Sukladno tome, između kompanija je potpisan Ugovor o ekskluzivnom pregovaranju temeljem kojeg će Fortenova grupa proces pregovora o sklapanju kupoprodajnog ugovora nastaviti samo s Podravkom.
Poslovno područje poljoprivreda Fortenova grupe obuhvaća kompanije Belje, PIK Vinkovci, Vupik, Energija Gradec, Belje Agro-Vet i Felix. Detaljne analize zaprimljenih obvezujućih ponuda pokazale su da ponuda Podravke, osim što je cjenovno najviša, također najbolje ispunjava kriterije najpoželjnijeg strateškog partnera ovim kompanijama koji su zadani u transakciji.
„U ispitivanje interesa prodaje Poslovnog područja poljoprivreda krenuli smo sa željom maksimiziranja vrijednosti i identifikacije potencijalnih partnera koji će jamčiti razvoj i održivost ove nacionalno važne djelatnosti te osigurati daljnji razvoj poslovanja i zaposlenosti, s rezultatom gospodarskog napretka cijele regije Slavonije i Baranje. U Podravki smo pronašli upravo takvog partnera za naše poljoprivredne kompanije. Dodatna prednost Podravke je činjenica da bismo s njom dobili strateškog partnera koji će PIK Vrbovcu i sustavu Fortenova grupe nastaviti osiguravati kvalitetnu domaću sirovinu za daljnju preradu i proizvodnju. Stoga sam siguran da smo odabirom ekskluzivnog pregovaranja o detaljnim uvjetima kupoprodajnog ugovora s Podravkom, donijeli najbolju moguću odluku ne samo za poljoprivredne kompanije i naše zaposlenike, nego i za sve druge dionike“ – komentirao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Time polugodišnji proces odabira strateškog partnera za poljoprivredno poslovanje Fortenova grupe ulazi u završnicu, a po sklapanju kupoprodajnog ugovora, za dovršetak transakcije bit će potrebno ishoditi i uobičajena regulatorna odobrenja nadležnih tijela za zaštitu tržišnog natjecanja.
Mercator Slovenija, Sarajevski kiseljak i Agrolaguna su nove tri kompanije Fortenova grupe koje su uspješno prošle proces ocjenjivanja i dobile Certificate Employer Partner (CEP). Uz 13 kompanija koje već imaju certifikat, prošle su recertifikaciju – Konzum, Pik Vrbovec, Jamnica, mStart i Fortenova grupa d.d, Mercator-Srbija, Mg Mivela, Roto dinamic, Zvijezda, Dijamant, Belje, Pik Vinkovci i Vupik – sada čak 16 kompanija Fortenova grupe ima vanjsku potvrdu izvrsnosti u upravljanju ljudskim potencijalima. Što je još važnije, u procesu certifikacije sve kompanije su u ukupnom bodovanju porasle u odnosu na prošlu godinu.
Certifikat Poslodavac Partner, kao nepristrano priznanje stručnjaka za ljudske potencijale u europskoj zajednici koje potvrđuje najvišu kvalitetu upravljanja u sedam ključnih područja ljudskih resursa, a u procesu certifikacije se prolazi i boduje niz tema poput selekcije, razvoja kompetencija, leadershipa, radne uspješnosti, uključenosti i zadovoljstva, karijere i nasljeđivanja, nagrađivanja itd. na svim razinama organizacije.
Certifikat zapravo ukazuje kako kompanije u Hrvatskoj razvijaju procese u ljudskim potencijalima, a s obzirom da je temeljen na međunarodnim standardima, omogućuje i usporedbu domaće i globalne prakse i praćenje napretka u razvoju struke.
„Brojna su područja u kojima kompanije Fortenova grupe neprestano dobivaju neovisne, vanjske potvrde svoje izvrsnosti – bilo da je riječ o kvaliteti naših proizvoda, projekata, kampanja ili, kao u ovom slučaju, o najvišoj razini procesa u ljudskim potencijalima. Činjenica da se treću godinu zaredom povećava broj kompanija u Fortenova grupi koje dobivaju odnosno obnavljaju CPP, potvrđuje naš stalni napredak u izgradnji dobrog radnog okruženja. To nam je i imperativ, jer je neovisna potvrda kvalitete odnosa koje kompanija gradi sa zaposlenicima danas sve važnija komparativna prednost poslodavaca na tržištima rada u cijeloj regiji u kojoj poslujemo. A to što su dio procesa certifikacije i naše kompanije iz Slovenije, Srbije i BiH, dodatno svjedoči o našim inzistiranju na postavljanju i pridržavanju istih standarda u cijeloj Grupi” – Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe prilikom svečane dodjele Certifikata poslodavac partner.
„Od samih početaka poslovanja, Fortenova grupa ima fokus na zaposlenicima, na stvaranju kvalitetnog radnog okruženja i unapređenju svih ključnih procesa koja su od iznimne važnosti za razvoj naših zaposlenika. Sva ta nastojanja i aktivnosti doprinijele su odličnim rezultatima ostvarenima u ovoj certifikaciji, a činjenica da je certifikat dobilo čak 16 naših kompanija, potvrđuje izvrsnost kojoj težimo kao Grupa. Certifikat poslodavac partner ujedno donosi i odgovornost da u narednom razdoblju dodatno nastavljamo razvijati poželjnu i stimulativnu radnu sredinu u kojoj će naši kolege biti zadovoljni, angažirani i motivirani„ – izjavila je Gordana Fabris, izvršna direktorica Ljudskih potencijala Fortenova grupe.
„Velika je odgovornost uspješno graditi kvalitetu radnih mjesta za preko 35 500 zaposlenika u 16 različitih kompanija. Bez obzira na tu kompleksnost, koja je dodatno potencirana dinamičnošću tržišta, ekonomskim čimbenicima i izazovima na tržištu rada, Fortenova grupa ne gubi fokus te dodatnu pažnju ulaže u osnaživanje i razvoj zaposlenika. U tri godine, koliko pratimo strukturirano i stručno postavljanje kvalitetnog okvira procesa upravljanja ljudskim potencijalima, baza kvalitete radnih mjesta značajno je nadograđena i ojačana, a veliku pažnju sve operativne kompanije ulažu u prikupljanje i obradu povratnih informacija zaposlenika. U 2023. Fortenova grupa je posebno je radila na poboljšanju kompenzacijskog paketa zaposlenika, a strateška odrednica je i rad na socijalnom aspektu društveno odgovornog poslovanja, koji posljedično utječe i na uvjete zaposlenika. Edukacija, razvoj i karijerni put zaposlenika je vrlo visoko na listi prioriteta te se u interne i eksterne edukacije ulažu velika financijska sredstva, vrijeme polaznika, ali internih trenera i mentora. Sa sigurnošću možemo reći da će takve odrednice i dalje voditi prema uspješnom poslovanju i zadovoljstvu zaposlenika. Čestitamo na obnovi statusa Poslodavca Partnera za 13 kompanija te stjecanju tog prestižnog priznanja za dodatne tri kompanije Fortenova grupe! – komentirala je Lara Šubić Šuša, voditeljica projekta Poslodavac Partner.
Na danas održanoj Skupštini imatelja depozitarnih potvrda Fortenova grupe većinom od 97 posto prisutnih dioničara koji su glasali odobrena je transakcija između Fortenova Group TopCo B.V. kao prodavatelja i Iter BidCo B.V. kao kupca 100 posto udjela u kapitalu kompanije Fortenova Group MidCo B.V., za iznos koji ukupno može dosegnuti do 660 milijuna eura.
Kako će točno izgledati nova vlasnička struktura ovisit će o interesu sadašnjih nesankcioniranih imatelja depozitarnih potvrda za dodatnom investicijom u suvlasništvo. Kako bi, bez obzira na razinu interesa dioničara za dodatnom investicijom, jamčila sigurnu dostupnost sredstava potrebnih za zaključenje transakcije po dogovorenoj cijeni, kompanija Open Pass Ltd. je pristala osigurati isplatu cijelog dogovorenog iznosa, ukoliko to bude potrebno.
Prema odobrenom dogovoru, Fortenova grupa u svojoj vlasničkoj strukturi neće više imati sankcionirane dioničare, čije će vlasništvo biti isplaćeno, a u novoj vlasničkoj strukturi će pod jednakim uvjetima sudjelovati svi kvalificirani dioničari, odnosno praktički svi nesankcionirani sadašnji imatelji depozitarnih potvrda kompanije među kojima je i cijeli niz partnera i dobavljača Fortenova grupe. Sadašnji dioničari koji nisu pod sankcijama će tako moći ili samo prenijeti svoje vlasništvo u novu BidCo kompaniju, ili uz dobrovoljnu opciju dodatne investicije povećati svoj suvlasnički udjel, ili odabrati opciju isplate, odnosno izlaska iz vlasničke strukture. Sankcioniranim dioničarima će njihovi pripadajući iznosi biti uplaćeni na poseban račun kojem će moći pristupiti kada sankcijski propisi Europske unije, SAD-a i Ujedinjene Kraljevine to dozvole.
Prihvaćanju dogovora na Skupštini prethodila je odluka Okružnog suda u Amsterdamu od 18. 12. 2023. kojom su odbačeni svi zahtjevi SBK Art LLC-a, Saifa Alketbija, navodnog vlasnika te kompanije, državljanina Ujedinjenih Arapskih Emirata, kao i osobe koja je nedavno stekla depozitarne potvrde Fortenova Grupe, za odgodom današnje Skupštine. Time je ujedno nizozemsko pravosuđe po četvrti puta odbacilo zahtjev sankcionirane osobe SBK Art i njezina navodnog vlasnika u dugom nizu tzv. obijesnog parničenja protiv Fortenova grupe.
„S ovom ključnom odlukom u dugotrajnom procesu vlasničke konsolidacije Fortenova grupe, u novu godinu zaista ulazimo s novim elanom. Činjenica da su nesankcionirani dioničari, uz znatnu potporu brojnih dobavljača koji su suvlasnici naše kompanije, značajnom većinom podržali predloženo rješenje potvrđuje što stalno naglašavamo – kako je ono u najboljem interesu poslovanja i svih dionika Fortenova grupe. Ovo rješenje također jednako štiti nesankcionirane i sankcionirane dioničare, kojima se isplatom dogovorenog iznosa čuva vrijednost i njihova ulaganja, a koja se sa svakim danom daljnjeg poslovanja uz sankcionirano suvlasništvo nažalost smanjuje. Nakon ove odluke naši dioničari mogu odabrati jednu od ponuđenih opcija, a budući da transakcija treba dobiti i odobrenja nekih sankcijskih tijela i regulatora za tržišno natjecanje, očekujemo da ćemo ju zaključiti u drugom kvartalu iduće godine. Bez sankcioniranih dioničara u suvlasništvu kompanija će moći nastaviti uspješno poslovati i ostvarivati dobre rezultate te povećati vrijednost koju ostvaruje za sve dionike”, rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Upravni odbor Fortenova grupe je sukladno strateškom smjeru daljnjeg razvoja kompanije, odlučio dodatno ojačati upravljačke timove u Fortenova grupi te u nekim operativnim kompanijama. Tako su se timu izvršnih direktora Fortenova grupe pridružili Gordana Fabris, kao izvršna direktorica ljudskih potencijala Grupe i Hido Lajtman na poziciji izvršnog direktora za pravne poslove i usklađenost Grupe.
Kad je riječ o promjenama u operativnim kompanijama, Tomislav Bagić, dosadašnji predsjednik Uprave Tiska postaje novi član Uprave Konzuma zadužen za operativno poslovanje, Helena Klarić, dosadašnja predsjednica Uprave MultiPlusCarda, preuzima poziciju predsjednice Uprave Tiska, dok će Upravu MultiPlusCarda voditi Bojan Radlović koji će, ujedno uz svoju novu funkciju i dalje upravljati digitalnim poslovanjem Fortenova grupe kao direktor digitalne transformacije.
„U svim ovim upravljačkim promjenama, uz fokus na poslovni razvoj Grupe, željeli smo i dodatno osnažiti ukupnu organizaciju. Ponosni smo na interno napredovanje naših kvalitetnih menadžera koji su se dokazali svojim dosadašnjim radom i rezultatima. Godinama već zajedno radimo i svi oni – od Gordane i Hide preko Tomislava, Helene i Bojana predani su i posvećeni menadžeri koji izvrsno poznaju sustav i vrijednosti Grupe, timove koje vode, kao i sve naše komparativne prednosti i izazove. Doprinos koji su već dosada dali u našem zajedničkom radu na podizanju operativne izvrsnosti Grupe, jamstvo je da će se u novim ulogama i odgovornostima još više posvetiti stvaranju dodane vrijednosti za sve naše zaposlenike, kupce i partnere. Svima im želim puno uspjeha i odlične rezultate u daljnjem radu.”, komentirao je promjene Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe.
Gordana Fabris je od 2018. godine na poziciji Direktora za ljudske resurse Fortenova grupe. Od tada je provela cijeli niz projekata koji su usmjereni na podršku poslovnoj strategiji i prioritetima pojedinih operativnih kompanija Fortenova grupe, a koji uključuju strateško planiranje i razvoj zaposlenika, sustave nagrađivanja, upravljanje organizacijskim promjenama, kao i ukupnu organizaciju i upravljanje svim ostalim funkcijama ljudskih resursa. Prethodna profesionalna iskustva stjecala je u više industrija – od tržišta robe široke potrošnje, osiguranja i prodaje, a od 2003. do 2017. bila je odgovorna za funkciju upravljanja ljudskim resursima u Valamar hotelima i ljetovalištima te u Valamar Rivijeri. Diplomirala je psihologiju na zagrebačkom sveučilištu te završila EMBA studij na Cotrugli Business School u Zagrebu 2014. godine. Dobitnica je nagrade Najbolji HR Menadžer 2012. godine, kao i dvije nagrade za Najbolje prakse u ljudskim resursima.
Hido Lajtman svoju profesionalnu karijeru u bivšem Agrokoru započinje 2008. godine te do 2015. godine radi na različitim pozicijama unutar pravne službe. 0d 2015. do 2019. godine radi na poziciji direktora i izvršnog direktora u pravnim poslovima. Početkom poslovanja Fortenova grupe preuzima poziciju Direktora pravnih poslova i usklađenosti poslovanja. Za vrijeme svoje profesionalne karijere u Agrokoru i Fortenova grupi upravljao je pravnim timom koji je pregovarao i izradio plan nagodbe vjerovnika, realizirao financiranje za vrijeme izvanredne uprave i refinanciranje u iznosu od preko 1 milijarde eura s internacionalnim kreditorima. Vodio je pravni proces prodaje Poslovne grupe zamrznute hrane te je bio jedan od nositelja pravnog aspekta Agrokorovog preuzimanja Mercatora koje je završeno 2021. godine. Hido Lajtman završio je Pravni Fakultet Sveučilišta u Zagrebu 2007.godine, a Pravosudni ispit položio je 2011. godine.
Tomislav Bagić, dosadašnji predsjednik Uprave Tiska prešao je u Upravu Konzuma, na poziciju člana uprave zaduženog za operativno poslovanje. Profesionalnu karijeru započeo je kao područni voditelj maloprodaje u Konzumu d.d., a 2009. godine dolazi u Mercator – H d.o.o, gdje prvo obnaša funkciju direktora maloprodaje, zatim izvršnog direktora maloprodaje, veleprodaje i logistike, dok 2013. godine postaje član Uprave u istoj tvrtki. Od 2016. do 2018. bio je predsjednik Uprave Konzum d.o.o. Bosna i Hercegovina. U Tisak dolazi 2018. godine na poziciju člana Uprave, nakon čega 2019. postaje predsjednik Uprave. U protekle četiri godine pod njegovim upravljanjem, Tisak je uz primarni fokus na kupcu, digitalizirao i razvio svoje poslovanje uz brojne inovativne usluge i projekte, što mu je omogućilo zadržavanje pozicije vodećeg maloprodajnog lanca kioska.
Helena Klarić, nova predsjednica Uprave Tiska, u Tisak dolazi s pozicije predsjednice Uprave MultiPlusCarda, najvećeg hrvatskog programa lojalnosti. U razdoblju od samo tri godine, Helena Klarić je u MultiPlusCardu, napravila snažan iskorak u digitalizaciji poslovanja s novom omnichannel loyalty platformom te proširenjem programa novim partnerima i funkcionalnostima za sve korisnike. Prije toga je od 2009. do 2020. godine bila Pomoćnik direktora područja maloprodaje i investicija u Konzumu. Od 2003. do 2008. godine radila je u agenciji za istraživanje tržišta Nielsen. Helena Klarić je završila Fakultet elektrotehnike i računarstva te je diplomirala na poslijediplomskom studiju iz menadžmenta (DSM).
Bojan Radlović novi je predsjednik Uprave MultiPlusCarda. Bojan je završio MBA na London Business School te je u posljednjih 10 godina bio na različitim vodećim pozicijama unutar globalnog digitalnog ekosustava. Prvo u McKinsey & Company gdje je vodio više velikih projekata digitalne transformacije u različitim industrijama, a zatim u Red Ventures, najvećoj američkoj kompaniji za digitalne medije, gdje je bio odgovoran za uspostavu i rast poslovanja u Europi. Nakon 18 godina u inozemstvu, Fortenova grupi pridružio se 1. rujna 2022. godine na poziciji Direktora digitalne transformacije grupe te će uz novu funkciju u MultiPlus Cardu, zadržati i upravljanje digitalnom transformacijom na razini cijele Grupe.
Čak je 13 kompanija Fortenova grupe dobilo Certificate Employer Partner (CEP) za 2022. koji se dodjeljuje za izvrsnost u upravljanju ljudskim resursima.
Od toga je pet kompanija – Konzum, Pik Vrbovec, Jamnica, mStart i Fortenova grupa d.d. uspješno prošlo proces recertifikacije, dok je osam kompanija u procesu certifikacije sudjelovalo prvi puta – Mercator-Srbija, Mg Mivela, Roto dinamic, Zvijezda, Dijamant, Belje, Pik Vinkovci i Vupik.
Certifikat Poslodavac Partner je nepristrano priznanje stručnjaka europske HR zajednice koje potvrđuje najvišu kvalitetu upravljanja u sedam ključnih područja ljudskih resursa. Njime se prakse u Hrvatskoj uspoređuju s globalnim trendovima i time unaprjeđuju standardi u upravljanju ljudskim potencijalima te promiču primjeri izvrsnosti u HR-u.
U procesu certifikacije se prolazi i boduje niz tema poput selekcije, razvoja kompetencija, leadershipa, radne uspješnosti, uključenosti i zadovoljstva, karijere i nasljeđivanja, nagrađivanja itd. na svim razinama organizacije.
„Kad toliko različitih kompanija iz jedne Grupe dobije vanjsku stručnu potvrdu da su standardi koje primjenjuju u poslovanju na najvišoj razini, neovisno o kojem je području poslovanja riječ, to je doista razlog za ponos i dokaz da su naše interne spone sve jače. Međutim, zbog stanja na tržištu rada s kojim se već nekoliko godina suočavaju poslodavci na svim tržištima, ova certifikacija za nas ima posebnu težinu jer nosi veliki pozitivni odjek i priznanje. Imati zadovoljne i motivirane zaposlenike i stimulativne radne sredine, stvarati i održavati taj partnerski odnos danas predstavlja jednu od ključnih konkurentskih prednosti poslodavaca. Ujedno, to znači i pozitivno utjecati na cijeli niz procesa u našem regionalnom okruženju, što je i temeljna pretpostavka dugoročne održivosti“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe prilikom svečane dodjele Certifikata poslodavac partner.
„Ovo je zaista vrijedno priznanje svim dosadašnjim inicijativama koje se na području razvoja ljudskih potencijala provode u kompanijama Fortenova grupe i svim timovima koji na tome predano rade. Osim što pokazuju da poslovanje kompanija ide u pravom smjeru i da se kontinuirano osnažuje utjecaj zaposlenika na rast organizacija, priznanja su ujedno i značajna motivacija da, stavljajući zaposlenike u fokus našeg poslovanja, nastavimo biti primjerom dobre prakse ostalim kompanijama u regiji“ – rekla je Gordana Fabris, direktorica Ljudskih potencijala Fortenova grupe.
„Zadovoljstvo je pratiti Fortenova grupu kroz zadnje tri godine, od kad se prva tvrtka iz grupacije uključila u procjenu kvalitete upravljanja ljudskim resursima, prema regionalno priznatoj metodologiji Poslodavac Partner. Posebno nam je drago vidjeti da je značajno narastao broj tvrtki koje su dio Fortenova grupe, a koje imaju certifikat Poslodavac Partner. Danas trinaest nositeljica certifikata broji preko 26 500 zaposlenika čime, ne samo da utječu na hrvatsko i gospodarstvo regije, nego utječu i na kvalitetu mnogih radnih okruženja. Iz konzultantskog iskustva, znamo koliko je zahtjevno tvrtkama takve veličine i diverzificiranosti uvoditi nove HR procese i provoditi promjene. Tvrtke Fortenova grupe posebno se ističu kvalitetom procesa zapošljavanja, uvođenjem novih zaposlenika u posao te razvojem zaposlenika kroz interne akademije s impresivnom tradicijom. Veselimo se budućim uspjesima članica Fortenova grupe, koji sigurno neće izostati s obzirom na veliko ulaganje u ljude, koji su im glavna vrijednost – izjavila je Lara Šubić Šuše, voditeljica projekta Poslodavac Partner.
Odlukom Upravnog odbora Fortenova grupe Tomislav Kramarić, član Uprave Mercatora je s današnjim danom preuzeo funkciju predsjednika Uprave Mercatora d.o.o. Ljubljana, zamijenivši na toj poziciji Tomislava Čizmića, koji sporazumno odlazi iz kompanije.
Nakon što od prosinca prošle godine kao član Uprave Tomislav Kramarić vodi maloprodaju Mercatora, sada preuzima odgovornost za cjelokupno poslovanje kompanije i njezinu punu transformaciju prema troškovno efikasnoj i profitabilnoj sastavnici regionalne maloprodaje Fortenova grupe. Osobito je to važno u odnosu na tržišne okolnosti i dinamične promjene i izazove s kojima se u uvjetima inflacije i drugih nestabilnosti suočavaju maloprodajne kompanije na svim tržištima. S obzirom na rezultate koje je postizao u vođenju maloprodaje Konzuma, posebno u razdoblju konsolidacije poslovanja tijekom izvanredne uprave, ali i kroz izazove pandemije i globalne krize, Upravni odbor je procijenio da je Kramarić najbolji izbor za upravljanje ukupnim procesom transformacije Mercatora.
„Prošle su pune dvije godine od prebacivanja Mercatora u vlasništvo Fortenova grupe. U međuvremenu smo realizirali cijeli niz aktivnosti koje su bile usmjerene na konsolidaciju i preuzimanje 100 posto vlasništva te dodatnu stabilizaciju poslovanja kompanije. Tomislav Čizmić je vođenje Mercatora preuzeo u najosjetljivijem razdoblju za kompaniju i dao je veliki doprinos stabilizaciji poslovanja i vođenju i zaključivanju procesa tranzicije Mercatora u Fortenova grupu i na tome mu iskreno zahvaljujemo. Trenutno smo u fazi objedinjavanja svih dijelove naše maloprodaje u kompaktnu mrežu, a s obzirom na dinamiku u okruženju, neprestano tražimo modele unapređenja našeg regionalnog poslovanja, kako bi bilo na korist svim dionicima, na svim tržištima. Sastavni dio toga su i promjene koji se odnose na obnašanje ključnih odgovornosti u sustavu. Stoga je i ova promjena dio tih aktivnosti koje će, sigurni smo, dovesti do jačanja naših tržišnih pozicija i dugoročne konkurentnosti u Mercatoru, a posljedično i u cijeloj maloprodaji“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe povodom promjene na čelu Uprave Mercatora.
Tomislav Kramarić je do dolaska u Upravu Mercatora u prosincu 2022. karijeru gradio u Konzumu kroz proteklih četrnaest godina, u kojima je prošao cijeli niz menadžerskih pozicija. Između ostalog, pet je godina bio direktor maloprodaje da bi 2020. godine preuzeo odgovornost za maloprodaju kao član Uprave Konzuma. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i završio MBA na IEDC Bled School of Management.
Fortenova grupa, Konzum, Zvijezda i PIK Vrbovec su među ukupno 33 potpisnika koji su danas s Ministarstvom poljoprivrede potpisali Dobrovoljni sporazum o sprječavanju i smanjenju nastajanja otpada od hrane „Zajedno protiv otpada od hrane“.
Sporazumom se potiče društvena odgovornost prehrambenog sektora, kao i suradnja, razmjena iskustava i definiranje zajedničkih ciljeva i aktivnosti uključenih dionika, s krajnjim ciljem sprječavanja i smanjenja nastanka otpada od hrane u Hrvatskoj za 30 posto do 2028. godine.
Sporazum je dio provedbe Plana sprječavanja i smanjenja nastajanja otpada od hrane u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2023. do 2028. godine, kao i reformske mjere „Unaprjeđenje sustava doniranja hrane“ iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost 2021.-2026., a potpisuje se na razdoblje od pet godina. Temeljem njega, osnovat će se i Radna skupina koja će donositi Zajedničko godišnje izvješće i kojoj su uključeni potpisnici u obavezi podnositi Izvješća o napretku.
U ime Fortenova grupe i njenih kompanija, Sporazum su potpisali Marina Burazer, direktorica Marketinga Fortenova grupe d.d., Uroš Kalinić, član Uprave Konzuma, Tomislav Alagušić, predsjednik Uprave Zvijezde i Slaven Ružić, predsjednik Uprave PIK Vrbovca.
„Fortenova grupa, čije se kompanije bave poljoprivredom, proizvodnjom i prodajom hrane, svjesna je važnosti sprječavanja i smanjenja nastajanja otpada od hrane, te smo Sporazum potpisali kako bismo kroz konkretan i mjerljiv doprinos pridonijeli smanjenju, ali i utjecali na jačanje svijesti u društvu o ovoj tematici. Svatko od nas, kako osobno tako i na razini kompanija može pridonijeti rješenju i drago mi je da naše kompanije već dugi niz godina sustavno i rade na tome – od učinkovitog upravljanja zalihama, osvještavanja javnosti i promotivnih aktivnosti za kupce do donacija hrane. Konzum je npr. vlasnik titule Najdonatora već pet godina zaredom, doniravši više od 1 300 tona hrane.
Ovakve inicijative dobre su za čitav naš planet, za države, kompanije i konzumente, sve u svemu zajednički su interes svih nas i s takvom im pažnjom treba i pristupati“, izjavila je tom prilikom Marina Burazer.
Privredni odjel Prizivnog suda u Amsterdamu danas je odbacio sve zahtjeve SBK Art-a („SBK“, sankcionirane kompanije pod kontrolom ruske Sberbank i suvlasnika u Fortenova grupi sa 42,5 posto zamrznutih glasačkih prava ) te potvrdio sve odluke donesene jučer na skupštini imatelja depozitarnih potvrda Fortenova grupe u Nizozemskoj.
Nizozemsko pravosuđe time je potvrdilo stavove i odluke istog Prizivnog suda u Amsterdamu iz prosinca 2022. te onemogućilo sankcioniranim osobama da utječu na upravljanje i odlučivanje u Fortenova grupi.
„Ova odluka još je jedna potvrda pravnih stavova Fortenova grupe i njene predanosti poštivanju međunarodnih sankcija i očuvanju vrijednosti kompanije. Drago nam je da je nizozemsko pravosuđe prepoznalo i dalo za pravo većini nesankcioniranih suvlasnika Fortenova grupe. Fortenova grupa počinje raditi na implementaciji odluka svojih suvlasnika“, rekao je Fabris Peruško, ponovno izabrani glavni izvršni direktor Fortenova grupe te član Upravnog odbora na novi šestogodišnji mandat.