Menu
Zatvori
Belje plus, članica Fortenova grupe, i MEGGLE Hrvatska postigli su dogovor i potpisali sporazum o kupoprodaji imovine MEGGLE-ove mljekare u Osijeku. Kupovinom nekretnina i proizvodne linije MEGGLE-a – s namjerom da u Osijeku od 1. siječnja 2021. započne s vlastitom proizvodnjom – Belje će očuvati dugogodišnju tradiciju proizvodnje mlijeka u tom dijelu Slavonije.
Također, pokretanjem proizvodnje u Osijeku Belje će određenu količinu mlijeka otkupljivati od sadašnjih MEGGLE-ovih kooperanata, dok se potrebe za zaposlenicima još procjenjuju, no očekuje se zapošljavanje 100-njak zaposlenika.
Osim toga, Fortenova grupa već sad proizvodi oko 10 posto ukupne količine mlijeka proizvedenog u Hrvatskoj što čini oko 5 posto domaćih potreba. Najveći dio mlijeka koje se proizvede u Belju koristi se za proizvodnju ABC krem sira čija se godišnja proizvodnja kreće se na razini 3.700 tona i za čiji su portfelj razvijeni planovi značajnog širenja.
„Zadovoljni smo postignutim dogovorom i zaključenjem kupoprodaje MEGGLE-ove imovine u Osijeku te odlukom Belja da nakon našeg povlačenja nastavi s proizvodnjom na toj lokaciji. Nakon što je MEGGLE grupa donijela konačnu odluku o gašenju vlastite proizvodnje u Hrvatskoj, uložili smo maksimalan napor da nađemo kupca za našu imovinu kako bi osigurali da što veći broj naših zaposlenika nakon 31. prosinca ima novo zaposlenje te kako naši kooperanti ne bi imali zastoj u otkupu mlijeka. MEGGLE do kraja godine nastavlja s procesom restrukturiranja svoga poslovanja, sukladno dogovoru koji smo postigli sa sindikatima, uz pravovremeno i cjelovito ispunjavanje svih preuzetih obveza“, kazao je Marjan Vučak, predsjednik Uprave MEGGLE Hrvatska.
„MEGGLE grupa je svjesna koliko je važno sačuvati proizvodnju mlijeka u Osijeku zbog čega smo našu odluku odlagali dok je god to bilo moguće i drago nam je da će se s novim vlasnikom ona ipak nastaviti. MEGGLE je svih ovih godina bio socijalno osjetljiv i odgovoran poslodavac te pouzdan poslovni partner. I postizanje ovog dogovora s Fortenova grupom potvrđuje da smo to ostali i u ovom procesu restrukturiranja, a na istim načelima ćemo nastaviti poslovati i nadalje“, naglasio je Matthias Oettel, predsjednik Uprave MEGGLE grupe.
„Fortenova grupa kontinuirano radi na daljnjem jačanju vrijednosti i osnaživanju portfelja svojih brandova. Kako bismo iskoristili sve potencijale ABC svježeg krem sira koji je jedan je od najjačih regionalnih brandova i naših izvoznih proizvoda, Belju su potrebni dodatni proizvodni kapaciteti pa nam je povlačenje MEGGLE-a omogućilo da ih osiguramo u kratkom roku. S pogonom u Osijeku osigurali smo preduvjete za razvoj novih proizvoda, proizvedenih od domaće sirovine, visoke kvalitete i više dodane vrijednosti. S ovim iskorakom nastavljamo raditi i na očuvanju te daljnjem rastu domaće poljoprivredne proizvodnje, što uz, spašavanje postojećih i otvaranje novih radnih mjesta, ima velik značaj za Slavoniju i širu društvenu zajednicu. Fortenova grupa na poslovanje gleda dugoročno i sada pripremamo kompaniju za poslovanje u vremenu nakon krize, kako bi kada krene oporavak imali što jaču polugu rasta, a ovu transakciju u cijelosti financiramo iz operativnog poslovanja“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
„Preuzimanje imovine Megglea i razvoj novih proizvoda mogu biti dodatan poticaj povećanju proizvedenih količina mlijeka i investicijama malih proizvođača u farme muznih krava u Hrvatskoj. To bi svakako pozitivno utjecalo na promjenu trendova, nakon što je ove godine u Hrvatskoj napokon zaustavljen dugotrajni pad proizvedenih količina mlijeka. Mliječna industrija je jedan od glavnih fokusa strategije 2020.-2025. u Poslovnom području poljoprivreda u Fortenova grupi, a prehrambena industrija Belje bit će nositelj razvojnog zamaha u tom segmentu“ – rekao je Andrej Dean, predsjednik Uprave Belja.
Transakcija će biti provedena nakon što se dobiju sva potrebna regulatorna odobrenja.
Fortenova grupa d.d. i Osijek Koteks d.d., jedno od vodećih hrvatskih građevinskih poduzeća, finalizirali su ugovor kojim Osijek Koteks preuzima kompaniju Projektgradnja plus d.o.o., ovisno društvo Fortenova grupe. Osijek Koteks izabran je kao najbolji ponuditelj u procesu prodaje, u kojem je Deloitte sudjelovao kao savjetnik.
Zaključenjem ove transakcije Fortenova grupa nastavlja slijediti svoj cilj, fokusirajući se na tri temeljna segmenta poslovanja – maloprodaju, prehranu i poljoprivredu. Otkad je prije otprilike godinu dana pokrenula proces prodaje, Fortenova grupa prodala je i svoje ovisno društvo Rivijera, koje upravlja kampom Triestina u Ičićima kod Opatije te manjinske udjele u kompanijama ID Riva Tours i Gulliver travel. ID Riva Tours njemački je operator koji organizira izlete u Hrvatskoj i ima urede u Poreču, Žminju, Rijeci, Zadru i Trogiru, a Gulliver travel jedna je od vodećih hrvatskih kompanija za destinacijski menadžment, u većinskom vlasništvu globalnog turističkog operatera TUI-ja.
James Pearson, glavni financijski direktor Fortenova grupe, ovom je prilikom naglasio važnost fokusiranja kompanije na temeljne djelatnosti: „Htio bih prije svega zahvaliti djelatnicima Projektgradnje i Rivijere na njihovim vještinama, predanosti i napornom radu u vrijeme kad su bili dio Fortenova grupe. Želimo im sve najbolje s novim partnerima i nadamo se njihovom uspjehu u budućnosti, koji doista zaslužuju. Kad je o Fortenova grupi riječ, te četiri transakcije, zajedno s ostalima za koje očekujemo da ćemo ih realizirati u predstojećim mjesecima, Grupi omogućavaju postizanje napretka u ostvarivanju ranije najavljenog fokusa na tri temeljna poslovna područja – maloprodaju, prehranu i poljoprivredu. Cilj je izoštriti fokus na ta tri poslovna područja i imati sveukupno manje kompleksnu grupaciju, što će nam omogućiti ostvarivanje boljeg povrata u budućnosti.“
U okviru procesa prodaje svih ovih djelatnosti Fortenova grupa usredotočila se na pronalaženje kupaca koji dijele viziju Fortenova grupe o razvoju preuzetih biznisa u korist njihovih zaposlenika, partnera i ostalih dionika. Kao rezultat ove transakcije, Projektgradnja je dobila strateškog partnera koji će unaprijediti i dodatno ojačati njezino poslovanje i osigurati joj dugoročnu perspektivu. Istovremeno, Osijek Koteks svoj portfelj, koji se uglavnom sastoji od niskogradnje i proizvodnje građevinskog materijala, upotpunjuje visokogradnjom, a kroz preuzimanje oko 200 građevinskih stručnjaka svih profila, jača i svoju ukupnu građevinsku ekspertizu. Vrijedi napomenuti da Projektgradnja potpisuje neke od najvećih i najzahtjevnijih građevinskih projekata u Hrvatskoj, a profilirana je za izvođenje svih vrsta građevinskih radova. U protekle četiri i pol godine Projektgradnja je izvela 69 projekata ukupne vrijednosti veće od 173 milijuna eura.
Grupa je u prvih šest mjeseci 2020. ostvarila konsolidirani prihod od gotovo 10 milijardi kuna (9,910 milijuna) te konsolidiranu EBITDA od 531,9 milijuna kuna. Konsolidirani rezultati se odnose na Fortenova grupu d.d. i njezinih 95 ovisnih društava, bez Mercatora, čiji se prijenos na Fortenova grupu d.d. očekuje do kraja godine. Snažna novčana pozicija od 1,5 milijardi kuna na računu te jačanje tržišnih udjela obilježja su s kojima je Fortenova grupa zaključila poslovanje u prvom polugodištu 2020.
Prema nekonsolidiranim pokazateljima, nekonsolidirani neto prihod od prodaje koji je matično poslovanje ostvarilo u ovom razdoblju bio je 4,3 posto niži u odnosu na 2019., što je očekivano s obzirom da je poslovanje u prvom polugodištu obilježio globalni ekonomski lockdown zbog provođenja mjera za sprječavanje širenja COVID-a-19, dok je EBITDA narasla za gotovo tri posto u odnosu na isto razdoblje 2019.
No dok su ukupni prihodi Poslovnih područja maloprodaja i veleprodaja te prehrana bilježili pad od 3,9 odnosno 8,3 posto, ukupni prihodi u poljoprivredi su, zahvaljujući rastu cijena svinja, narasli za šest posto. Područje poljoprivrede u prvom polugodištu 2020. imalo je i izvrsnu stopu rasta EBITDA-e od 41,5 posto u odnosu na godinu ranije. EBITDA u maloprodaji veća je za 37 milijuna kuna, a najveći pozitivni utjecaj na to imao je prvi kvartal 2020. te provođenje mjera prilagodbe poslovanja okolnostima COVID-a 19. Uvjeti poslovanja u lockdownu najviše su se odrazili na područje prehrane, odnosno na onaj njegov segment koji je primarno oslonjen na HORECA kanal i turističke tokove, što je imalo velik utjecaj na pad operativne dobiti za 11,5 posto u odnosu na isto razdoblje 2019, iako su se povećali tržišni udjeli u ulju, pićima i zamrznutoj hrani, a poslovanje u Srbiji postiglo je dobre rezultate.
„S obzirom na utjecaj COVID-a 19 na prvu polovicu 2020., mi smo jako zadovoljni svojim poslovanjem. Kad govorimo o našim potrošačima i zajednici u kojoj radimo, najvažnije nam je bilo da održimo neprekinuti lanac opskrbe i zaštitimo sigurnost zaposlenika i naših kupaca, a kad govorimo o poziciji Fortenova grupe – da kroz implementaciju mjera prilagodbe poslovanja maksimalno umanjimo negativne utjecaje krize, kao i da što čvršće upravljamo zalihama likvidnosti, što smo, prema rezultatima na kraju polugodišta i uspjeli. Proteklo su razdoblje obilježili i značajni pozitivni pomaci u procesu prijenosa Mercatora i Dijamanta na Fortenova grupu te optimizam vezan za rezultate turističke sezone, koja je daleko bolja od očekivanja“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe pri prezentaciji rezultata poslovanja u prvom polugodištu 2020. godine imateljima depozitarnih potvrda, odnosno vlasnicima kompanije.
Komentirajući financijske rezultate u prvom polugodištu 2020. James Pearson, Izvršni direktor za financije Fortenova grupe rekao je da smo „s obzirom na negativan utjecaj COVID-a 19 vrlo dobro upravljali novčanim sredstvima i profitabilnošću“, te nastavio: „Fortenova grupa sad ima vrlo jasnu i dogovorenu strategiju za ostvarivanje financijskog zdravlja Grupe. Nastavit ćemo ostvarivati rezultate u tom pogledu te očekujemo da ćemo u narednom razdoblju u potpunosti ispuniti zahtjeve svojih kreditora“.
Prošla godina u znaku rasta prihoda i EBITDA završena sa snažnom novčanom pozicijom, prvo tromjesečje ove godine najbolje u posljednje tri godine
U predstavljanju rezultata prošlogodišnjeg poslovanja imateljima depozitarnih udjela, Fortenova grupa d.d. je istaknula rast oba najvažnija pokazatelja poslovanja u 2019. godini – ukupnog prihoda i EBITDA (dobit iz operativnog poslovanja), uz stvaranje snažnih zaliha likvidnosti zahvaljujući kojima je u 2020. godinu ušla s novčanom pozicijom od 1,6 milijardi kuna.
Pro forma konsolidirani ukupni prihod Fortenova grupe d.d. u 2019. godini dosegnuo je gotovo 24 milijarde kuna (23,946 milijuna kuna), a konsolidirana prilagođena EBITDA iznosila je gotovo 1,7 milijardi kuna (1,662 milijuna). S obzirom da Fortenova grupa d.d. posluje od 1. travnja 2019. godine, riječ je o pro forma konsolidiranim rezultatima Fortenova grupe d.d. i 102 kompanije u njezinom vlasništvu, bez Mercatora, čiji prijenos na Fortenova grupu d.d. još nije završen.
Temeljne djelatnosti koje uključuju rezultate 17 temeljnih kompanija Fortenova grupe d.d. iz poslovnih područja Maloprodaje i veleprodaje, Prehrane i Poljoprivrede su u 2019. godini ostvarile ukupno 24,805 milijuna kuna nekonsolidiranih prihoda, što je u odnosu na 2018. godinu rast od 3,6 posto. Istodobno, nekonsolidirana EBITDA temeljnih djelatnosti veća je za 13 posto u odnosu na godinu ranije i iznosila je 1,917 milijuna kuna.
Sva temeljna poslovna područja Fortenova grupe d.d. u 2019. godini su imala rast ukupnih prihoda – Maloprodaja i veleprodaja realizirala je tri posto te Prehrana i Poljoprivreda po četiri posto veći prihod nego u 2018. godini. Ostvareni ukupni prihod u Maloprodaji i veleprodaji iznosio je 13,934 milijuna kuna, u Prehrani 8,267 milijuna kuna, a u Poljoprivredi 2,604 milijuna kuna.
Poslovno područje Prehrana u 2019. godini je s ostvarenih 1,132 milijuna kuna EBITDA, što je zadržavanje iste razine dobiti iz operativnog poslovanja kao i prethodne godine, najviše doprinijelo ukupnim prihodima Fortenova grupe d.d. Istovremeno su najveći pozitivan utjecaj na rast ukupnih prihoda u Prehrani imale divizije ulja i mesa.
Najveći doprinos rastu prihoda i EBITDA područja Maloprodaje i veleprodaje dao je Konzum, čija je EBITDA u 2019. godini bila čak 25,5 posto veća nego godinu ranije. Pritom je najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj ukupne prihode u 2019. povećao za 4,5 posto, unatoč činjenici da je imao manji broj trgovina nego godinu prije. U poslovnom području Poljoprivreda, najveći utjecaj na rast prihoda su imali PIK Vinkovci, dok je najveći rast dobiti, za čak 62 milijuna kuna, u 2019. imalo Belje.
S vrlo dobrim trendovima poslovanja Fortenova grupa d.d. je nastavila i u prvom tromjesečju 2020. godine, u kojem je, bez Mercatora, dosegnula konsolidirani prihod od 4,814 milijuna kuna, dok je prilagođena konsolidirana EBITDA razdoblja iznosila 93,6 milijuna kuna.
Istodobno, temeljne djelatnosti su u prvom kvartalu 2020. godine ostvarile osam posto rasta nekonsolidiranog ukupnog prihoda, dok je nekonsolidirana dobit kvartala iznosila 245 milijuna kuna te je čak 90 posto veća u odnosu na rezultate koje je u istom razdoblju imao Agrokor prije implementacije nagodbe vjerovnika.
„Rast svih ključnih poslovnih pokazatelja, posebno EBITDA-e, kao i osiguranje neometanog kontinuiteta poslovanja, dokaz su da brojni transformacijski procesi koje provodimo u Fortenova grupi d.d. s ciljem značajne kontrole troškova i podizanja efikasnosti, daju rezultate. Uz to, kao što je poznato, kompanija je tijekom 2019. refinancirala SPFA zaduženje, provela organizacijske i upravljačke promjene te sada ima novu kapitalnu i vlasničku strukturu. Pritom je Fortenova grupa redovito i bez iznimke podmirivala sve svoje obveze te je u 2020. godinu ušla s vrlo snažnom novčanom pozicijom od milijardu i 635 milijuna kuna na računu. Stoga su i mjere koje je kompanija poduzela koncem prvog kvartala 2020., prilagođavajući poslovanje udaru COVID-19, prije svega usmjerene na očuvanje jake likvidnosti i zaposlenosti, kako bi Fortenova grupa što spremnija dočekala izlazak iz krize“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe pri prezentaciji rezultata poslovanja u 2019. godini imateljima depozitarnih potvrda, odnosno vlasnicima kompanije.
Imenovani novi predsjednici uprava Konzuma i Leda
Od sredine svibnja odnosno početka lipnja kompanije Konzum plus d.o.o. i Ledo plus d.o.o. vodit će novi predsjednici Uprava. Tako će Zoran Mitreski zamijeniti Slavka Ledića na mjestu predsjednika Uprave Konzuma, a Ivan Babić će umjesto Marina Poljaka preuzeti upravljanje Ledom. Kako bi poslovanje Fortenova grupe u idućem razdoblju bilo još efikasnije, Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe je zajedno s izvršnim direktorima i Upravnim odborom proveo promjene kojima je cilj daljnje jačanje rukovodećih timova i osnaživanje dva ključna poslovna područja Fortenova grupe.
Poziciju predsjednika Uprave Konzuma, najvećeg nacionalnog maloprodajnog lanca od 16. svibnja 2020. godine preuzima Zoran Mitreski, dosadašnji član Uprave Konzuma za nabavu i marketing. Istodobno, s ciljem daljnje standardizacije i jačanja sinergijskih potencijala, kao i zbog pojednostavljenja načina poslovanja, u Poslovnom području hrana Fortenova grupe, upravljački se objedinjuje područje zamrznute hrane. Od 1. lipnja 2020. godine vođenje područja zamrznute hrane kao izvršni direktor te ujedno i kao direktor kompanije Ledo plus, preuzima Ivan Babić, dosadašnji direktor Odjela transformacije u Fortenova grupi d.d.
I Slavko Ledić, dosadašnji predsjednik Uprave Konzuma i Marin Poljak, dosadašnji direktor Leda plus, karijere nastavljaju izvan Fortenova grupe.
„U realizaciji ovih odluka vodili smo se prije svega željom za napretkom i kontinuitetom, što smo ovim kadrovskim rješenjima postigli. Kolege Mitreski i Babić duboko su integrirani u poslovanje kompanija čije vođenje preuzimaju. S dugogodišnjim iskustvom u maloprodaji, a osobito u Konzumu u kojem je zajedno s kolegama vodio kompaniju kroz najizazovnije faze poslovanja, od duboke krize 2017. godine, kroz postupak izvanredne uprave do stabilizacije poslovanja i ponovnog postizanja izvrsnih rezultata, Zoran Mitreski je ključna osoba za daljnji razvoj Konzuma. Vodstvo koje kolega Mitreski pokazuje danas, u okolnostima pandemije koronavirusa, bitno doprinosi činjenici da Konzum u znatno otežanim uvjetima poslovanja ponovno pokazuje iznimnu snagu.
Također, kolega Ivan Babić se kao voditelj projekta transformacije, posebno važnog za procese koje je prolazila Fortenova grupa, imao prilike detaljno upoznati sa svim našim biznisima te je svojim strateškim razmišljanjem i operativnim vještinama dao veliki doprinos tome da se kroz restrukturiranje operativna dobit Fortenova grupe u protekle dvije godine podigne za 100 milijuna eura. Iskustva koja je stekao radeći na tim poslovima, kao i kroz vođenje restrukturiranja u MOL-u odakle je došao u Fortenova grupu, jamstvo su da će kolega Babić opravdati povjerenje za operativno vođenje područja zamrznute hrane“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
“Osjećam veliki ponos, ali istovremeno i veliku odgovornost. S jedne strane, to je potvrda da je Uprava čiji sam i do sada bio dio u dosadašnjem sastavu vodila kompaniju u pravom smjeru te mogu samo reći da će moje imenovanje osigurati pozitivan kontinuitet. Nastavljamo raditi na svim započetim projektima, a, naravno, radujem se i svim budućim. Konzum čine ljudi, a naš pobjednički tim će, siguran sam, uspješno kao i do sada nastaviti prevladavati sve izazove”, izjavio je Zoran Mitreski, novi predsjednik Uprave Konzuma.
Ivan Babić, novi izvršni direktor područja zamrznute hrane Fortenova grupe povodom imenovanja je istaknuo: „Počašćen sam odlukom kojom mi je povjerena odgovorna dužnost vođenja novog područja zamrznute hrane u Poslovnom području prehrana. Nakon dvije godine vrlo intenzivnog rada na projektu transformacije i suradnje s brojnim timovima iz svih dijelova Fortenova grupe, vjerujem da imam dovoljno, ne samo znanja, već i iskustva za dosezanje postavljenih strateških ciljeva. Izrazito se veselim novim poslovnim izazovima, a osobito suradnji s kolegama na razvoju i jačanju tržišnih pozicija naših kompanija.“
Peruško se ujedno zahvalio dosadašnjim čelnicima Konzuma i Leda na doprinosu koji su dali kompanijama i Fortenova grupi, posebno tijekom razdoblja implementacije nagodbe i transformacije kompanija.
„Menadžerske vještine, znanje i osobnost Slavka Ledića bile su ključne za održavanje poslovanja Konzuma u krizi koju je kompanija prolazila u 2017. godini. Unatoč brojnim otegotnim okolnostima, Konzum se održao i u vrlo kratkom vremenu vratio povjerenje kupaca i ponovno krenuo uzlaznom putanjom. Ledić je vodio tim koji je besprijekorno realizirao implementaciju nagodbe koja je u maloprodajnoj kompaniji s više od 11.000 zaposlenih bila izrazito zahtjevna. Usporedo s tim, Konzum je neprestano poboljšavao poslovne rezultate i bio jedan od najvećih nositelja rasta operativne dobiti cijele Grupe. Na koncu, i razdoblje izvanrednog poslovanja maloprodaje u izazovnim uvjetima kojima trenutno svjedočimo, dobrim dijelom su rezultat Ledićevih organizacijskih vještina i poznavanja maloprodajnog poslovanja. Kolegi Lediću stoga iskreno zahvaljujem na velikom radu i angažmanu i želim mu uspjeh u daljnjoj karijeri“ – istaknuo je Peruško.
U zahvali Marinu Poljaku, dosadašnjem predsjedniku Uprave Leda plus, Peruško je naglasio njegov doprinos razvoju organizacije, nove vizije i ostvarivanje strateškog plana u Ledu. „Pod njegovim upravljanjem Ledo je, unatoč otežanim uvjetima poslovanja, nastavio potvrđivati svoju lidersku poziciju u inovacijama i kvaliteti proizvoda“ – rekao je Fabris Peruško prilikom objave promjena na vodećim mjestima u dvije kompanije Fortenova grupe.
PIK Vinkovci pozivaju sve zainteresirane male poljoprivredne proizvođače i OPG-ove u Hrvatskoj koji žele plasirati svoju proizvodnju Konzumu, da ih kontaktiraju putem njihovih otkupnih stanica ili mail adrese: otkup@pik-vinkovci.hr.
Naime, PIK Vinkovci uz Konzum, sudjeluju u inicijativi koju je pokrenula Fortenova grupa u suradnji s Poljoprivrednom komorom i Ministarstvom poljoprivrede kako bi se poljoprivredni proizvodi malih proizvođača koji se zbog izvanrednih mjera ne mogu plasirati na tržnice, plasirali u maloprodajnu mrežu Konzuma.
Plasman će se realizirati putem distributera koji će otkupljivati njihove proizvode pod uvjetom zadovoljavanja najviših standarda kvalitete. U Fortenova grupi su to PIK Vinkovci, s obzirom na njihovu dugogodišnju tradiciju poljoprivredne proizvodnje i otkupa proizvoda te trenutnu suradnju u otkupu s nekoliko stotina kooperanata iz cijele Hrvatske.
Partnerstvom koje PIK Vinkovci unutar ovog projekta nude malim domaćim proizvođačima, kojima je zbog zatvaranja tržnica izravno ugrožena egzistencija, osigurava se prijeko potreban novi prodajni kanal. Na taj način u ovom projektu osobito postaje važna činjenica da je Konzum najveći nacionalni maloprodajni lanac s više od 600 prodajnih mjesta koja će od sada i dodatno postati efikasan prodajni kanal za sve male proizvođače i obiteljska gospodarstva koji su dosad svoje proizvode nudili uglavnom lokalnim zajednicama i tržnicama. Sve to je nadogradnja na već postojeću orijentaciju Konzuma na hrvatsku proizvodnju, budući da u kategoriji voća i povrća u Konzumu 80 posto prometa čine proizvodi hrvatskog podrijetla.
Iskustvo u povrtlarskoj, ratarskoj, stočarskoj i sjemenskoj proizvodnji i otkupu, PIK Vinkovci plus d.o.o. su počeli stjecati još 1962. godine, a danas se, prema skladišnim kapacitetima od ukupno 86.800 tona i kapacitetima za prijem robe u silose i sušenje, tvrtka ubraja među najveće u Republici Hrvatskoj. Ujedno je jedna od vodećih kompanija na području Vukovarsko-srijemske županije, obrađuje više od 5000 ha zemlje, zapošljava više od 500 radnika te ulaže u razvoj i nove tehnologije.
„PIK Vinkovci imaju iznimno dobru i korektnu suradnju s više od 500 kooperanta godišnje s područja istočne Slavonije kao i cijele Hrvatske. Putem pet otkupnih centara koji strateški pokrivaju poljoprivrednu proizvodnju cijele Hrvatske, godišnje otkupe više od 20.000 tona voća i povrća. Ponosimo se našim doprinosom cjelovitom razvoju te očuvanju tradicijskih i prirodnih vrijednosti jer svakodnevno zadovoljavamo potrebe ljudi za kvalitetnom i lokalnom hranom na tržištu Hrvatske. U suradnji s Konzumom, našim postojećim i budućim kooperantima, koje ovim putem još jednom pozivamo da nam se pridruže, sigurno ćemo i dalje ispunjavati našu osnovnu poslovnu misiju, a to je isporuka kvalitetnih domaćih proizvoda svim našim kupcima“ – komentirao je inicijativu PIK-a Vinkovci Vlado Čondić Galiničić, izvršni direktor poljoprivrede Fortenova grupe.
Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe, pak, naglašava kako je Fortenova grupa u ovom projektu kroz PIK Vinkovce osigurala otkup, a kroz Konzumovu maloprodajnu mrežu, plasman hrvatskih poljoprivrednih proizvoda.
„Na taj način smo u ovim izazovnim trenucima, kroz ključne segmente našeg poslovanja napravili važnu poveznicu i platformu za očuvanje male hrvatske poljoprivredne proizvodnje. Ujedno smo još jednom pokazali našu ukupnu stratešku orijentaciju prema hrvatskoj proizvodnji i time dali važan doprinos budućnosti hrvatske poljoprivredne proizvodnje. Osiguravanjem alternativnog distribucijskog i prodajnog kanala, u okolnostima provođenja rigoroznih mjera prevencije širenja korona virusa, dokazujemo koliko su nam mali obiteljski poljoprivredni proizvođači i OPG-ovci važan poslovni partner. Uz to, šaljemo i poruku o vrijednostima koje dijelimo, a to su važnost kupnje hrvatskih proizvoda, usmjerenje na samodostatnost nacionalne i lokalne proizvodnje te jačanje domaćih lanaca opskrbe“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
POZIV PIK-a VINKOVCI MALIM POLJOPRIVREDNIM PROIZVOĐAČIMA I OPG-ovima
Ključne poljoprivredne kulture koje će PIK Vinkovci otkupljivati su: lubenica, kupus, krumpir mladi, dinja, krastavac, salata Kristal, kelj, poriluk, rajčica, jabuka, tikvica, kupus crveni, grožđe, tikva, šparoga, peršin, blitva, luk, paprika, šljiva, celer, breskva, nektarina, kruška, češnjak, patlidžan, cikla, marelica, koraba, kukuruz šećerac, celer, trešnja, rotkvica, luk mladi itd.
Sav otkup voća i povrća realizirat će se prema unaprijed definiranim standardima kvalitete, a sa svim novim kooperantima će se napraviti ugovor o suradnji kojim će se definirati ugovorni odnosi. Sastavni dio svakog ugovora bit će i pravilnik o kvaliteti robe.
Otkupne stanice za kontakt:
Otkup Slavonija
Otkupni centar Lipovac, Cvjetno naselje bb, Lipovac
Otkupni centar Čeminac, Školska 5a, Čeminac
Otkup Dalmacija
Otkupni centar Polača, Industrijska zona Primat bb, Polača (kod Zadra)
Otkupni centar Kaštela, Trogirska cesta broj 5, Trogir
Otkup Zagreb
Otkupni centar Zagreb, Kelekova 47, Zagreb
Kontakt mail adresa za sve male proizvođače je: otkup@pik-vinkovci.hr, a kontakt broj za Dalmaciju i Zagreb je: 023 662 548, dok je za Slavoniju kontakt telefon: 032 270 084.
Voće i povrće hrvatskog podrijetla već čini preko 80 posto prometa u toj kategoriji u Konzumu, a kroz novu inicijativu spremni smo naše kapacitete otkupa i prodajnu mrežu ponuditi i onima koji nemaju mogućnost plasmana svojih proizvoda nakon zatvaranja tržnica
Voće i povrće domaćih proizvođača koje su donedavno kupovali na tržnicama građani će uskoro moći nastaviti kupovati u Konzumovim prodavaonicama diljem Hrvatske. Riječ je o Konzumovoj inicijativi potaknutoj odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske o mjeri obustave rada tržnica i svih objekata u njihovom sastavu. Proizvodi domaćeg podrijetla u Konzumovom prometu voća i povrća već sudjeluju s preko 80 posto, a Konzum će ovom inicijativom osigurati dodatna mjesta na svojim policama diljem Hrvatske malim domaćim proizvođačima koji su svoje proizvode dosad nudili uglavnom u lokalnim zajednicama. Zainteresirani poljoprivrednici mogu se javiti distributerima PIK Vinkovcima, Marinadi i Fragariji koji će vršiti otkup i isporuku Konzumu uz zajamčene najviše standarde kvalitete. U projekt će se moći uključiti i mali uzgajivači voća i povrća koji su javili na Konzumov natječaj „Najbolje iz Hrvatske“, a nakon što dogovore suradnju sa spomenutim distributerima.
U suradnji s klasterom Mali hrvatski proizvođač, Konzum je kupcima u posebno uređenim prostorima u nekoliko svojih prodavaonica ponudio izbor kvalitetnih domaćih proizvoda od malih domaćih proizvođača. Novom inicijativom i dogovorom s klasterom Mali hrvatski proizvođač, nastavit ćemo s plasmanom robe proizvođača koji djeluju pod tim klasterom i koji su dio već realiziranog dijela projekta „Najbolje iz Hrvatske“.
„Poštujemo sve odluke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske jer su usmjerene na zaštitu zdravlja i sigurnosti građana, no istovremeno želimo pomoći prvenstveno malim obiteljskim proizvođačima kojima više nije dostupan važan kanal prodaje te im je na taj način ugrožena egzistencija. Konzum od samog početka njeguje partnerski odnos s domaćim proizvođačima i ova je inicijativa nastavak strateške usmjerenosti na podržavanje hrvatske proizvodnje. Samodostatnost se u situaciji u kojoj smo se našli uslijed epidemije koronavirusa pokazala izrazito važnom za održavanje lanca opskrbe te svi zajedno moramo raditi na jačanju domaće poljoprivrede“, izjavio je Zoran Mitreski, član Uprave Konzuma.
Konzum već surađuje s više od 4000 malih i velikih proizvođača voća i povrća iz svih dijelova Hrvatske, putem direktnih isporuka na vlastite distributivne centre, njihovih otkupnih stanica ili svojih strateških partnera.
Ovom incijativom spremni smo naše kapacitete otkupa i prodajnu mrežu ponuditi i onima koji nemaju mogućnost plasmana svojih proizvoda.
Promatrajući iskustva iz Italije, Konzum je s pripremama zaliha krenuo prije nekoliko tjedana, a ključna mu je prednost dugogodišnja strateška suradnja s domaćim dobavljačima
Snimku izjave možete pogledati ovdje.
U svim svojim proizvodnim i poljoprivrednim pogonima te u maloprodaji, Fortenova grupa je provela cijeli niz mjera kojima je osiguran kontinuitet poslovanja u izvanrednim uvjetima obrane od širenja korona virusa. Uz pojačane mjere sanitarne i osobne higijene, zaposleni Jamnice, Zvijezde, PIK-a Vrbovec, Leda, Belja, PIK-a Vinkovci i svih drugih kompanija Fortenova grupe normalno rade i osiguravaju proizvode za police i za zalihe u maloprodaji, čime se tržištu jamči dostupnost tih roba u narednom razdoblju.
S obzirom da je iznimno velika potražnja proteklih dana u trgovinama Konzuma stvorila gužve zbog kojih je, unatoč trudu zaposlenika, police u trgovinama bilo vrlo teško puniti tempom kojim su ih kupci praznili, Fortenova grupa naglašava kako robe u najvećem maloprodajnom lancu u Hrvatskoj ima dovoljno, a posebno ključnih prehrambenih i higijenskih proizvoda, koje građani u ovoj situaciji najviše traže. Velika potražnja je uzrokovala i porast prometa koji su u pojedinim Konzumovim trgovinama u trenucima najvećih gužvi bili značajno veći od uobičajenih.
„Pojačana potražnja i to prije svega za određene artikle jedini je razlog zbog kojeg su police povremeno prazne, dok ih se ne stigne ponovo napuniti. Mi smo s pripremama za ovu situaciju krenuli prije nekoliko tjedana, promatrajući iskustva iz Italije te smo dodatno pojačali zalihe. Skladišta su puna i robe ima za nekoliko mjeseci potražnje. Trgovine prehrambenim proizvodima će sigurno ostati otvorene, u skladu s nacionalnim mjerama obrane od zaraze koronavirusom, i u Konzumu odnosno Fortenova grupi ćemo osigurati da svih ključnih proizvoda bude u dovoljnim količinama“ – izjavio je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Peruško je posebno naglasio kako je u trenutnoj situaciji Konzumova velika prednost dugogodišnja strateška suradnja s domaćim dobavljačima, koja je ujedno i jamstvo da u Konzumovim trgovinama neće biti poremećaja isporuka kao niti podizanja cijena.
„Premda je najveći dio naših prehrambenih artikala domaćeg porijekla, već neko vrijeme radimo i na uspostavljanju alternativnih izvora nabave, ukoliko dođe do većeg ograničenja i prekida isporuke robe koju uvozimo iz najugroženijih zemalja. Kupce molimo za razumijevanje – velike navale stvaraju pritisak na trgovine te se povećavaju zdravstveni rizici i za kupce i za zaposlenike. Stoga pozivam naše kupce na poštivanje odredbe o držanju razmaka na blagajnama i u trgovini kao i na korištenje prije svega beskontaktnog odnosno plaćanja karticama, jer su te mjere ključne za čuvanje zdravlja svih koji se nalaze u trgovinama.“ – izjavio je Zoran Mitreski, član Uprave Konzuma za nabavu i marketing.
„Svi naši zaposlenici, osobito oni čiji se posao ne vidi jer rade u proizvodnji ili u logističkom lancu, daju sve od sebe da održe poslovanje u bitno otežanim okolnostima. Ovo je prilika da se zahvalim i njima, i zaposlenicima Konzuma, na trudu koji ulažu da sustav funkcionira u izvanrednim okolnostima, da robe bude dovoljno i da svi kupci budu usluženi. Kao poslodavci, pronaći ćemo način da ih za taj angažman i posebno nagradimo“ – rekao je Fabris Peruško i ponovio kako će prehrambena proizvodnja Fortenova grupe, kao i Konzumove trgovine i dalje funkcionirati te da je sada najvažnije da mirnih glava i bez panike prebrodimo dane vjerojatno još strožih mjera obrane protiv širenja virusa koji su pred nama.
Daljnje jačanje veleprodaje i iskorištavanje sinergija na razini Fortenova grupe
Fortenova grupa donijela je odluku da se VELPRO-Centar plus krajem 2019. godine pripoji Konzumu plus. Cilj toga pripajanja je dodatno jačanje veleprodajnog segmenta Fortenova grupe gdje će pod okriljem Konzuma, koji je najveća maloprodajna kompanija u Hrvatskoj, poslovati i najveća veleprodaja u Hrvatskoj. Ujedno, tim se potezom ostvaruju značajne sinergije i povećava operativna efikasnost. Pripajanjem će se osigurati i brojne druge prednosti, prije svega u optimizaciji asortimana koji će biti formiran tako da zadovoljava potrebe kupaca u svim kanalima prodaje, stabilna pokrivenost nacionalnog tržišta, uz visoku razinu opskrbe i usluge distribucije, posebno tijekom turističke sezone. Ključni oslonac jačanja distribucije su zaposlenici s dugogodišnjim iskustvom, vozni park od preko 150 dostavnih kamiona,16 cash & carry i distributivnih centara u kojima se planira daljnja modernizacija prodajnih prostora i procesa.
Svi dosadašnji poslovni partneri VELPRO-Centra plus nastavit će biti važan dio poslovanja objedinjenog lanca, osobito Plus marketi i drugi mali trgovci kojima je Velpro centar dugogodišnji značajni strateški partner u razvoju nezavisne trgovine u Hrvatskoj. VELPRO-Centar plus tako posluje s više od 450 pravnih subjekata pod brendom malih trgovina – Plusmarket te ima stratešku suradnju sa svim Udrugama malih nezavisnih trgovaca na području Hrvatske. Ujedno, s obzirom da je riječ o procesu pripajanja, nova kompanija će preuzeti obaveze iz svih postojećih ugovora i ugovorenih uvjeta distribucije, što se odnosi i na ugovore iz javne nabave. VELPRO Centar plus će i dalje biti prisutan u svim kanalima prodaje (Horeca i Retail).
Ivica Pivar, direktor VELPRO – Centra plus posebno je naglasio: „VELPRO – Centar plus je dosada bio najveća veleprodajna kompanija na hrvatskom tržištu, a nakon pripajanja s Konzumom, dodatno ćemo osnažiti naše poslovanje, posebno daljnji razvoj i dugoročnu održivost. Značajne sinergije koje ćemo ostvariti kroz efikasnije upravljanje asortimanom, opskrbnim lancem i ukupnim poslovanjem, omogućit će nam veliko unaprjeđenje ukupne usluge prema krajnjim kupcima – u maloj trgovini i nezavisnoj maloprodaji, kroz Plus markete, HoReCu kao i u segmentu javne nabave.
VELPRO – Centar plus u Hrvatskoj ima 16 veleprodajnih centara, a ukupno zapošljava preko 800 zaposlenika. Proces pripajanja za većinu zaposlenih znači povratak u okrilje Konzuma u okviru kojeg je VELPRO – Centar plus poslovao do 31. prosinca 2015. godine, što zaposlenicima pruža dodatnu sigurnost, jer se time osigurava dugoročna održivost poslovanja i razvojni iskoraci.
Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma Plus tom je prilikom izjavio: „Konzum će pripajanjem VELPRO–Centra plus dodatno ojačati svoju tržišnu poziciju u svim ključnim pokazateljima. Konzum će tako ostvarivati dodatnu milijardu kuna u ukupnim prihodima, mreža će se proširiti za 16 veleprodajnih centara u Hrvatskoj, a naš tim narast će na 11.000 zaposlenika. Od toga će 800 zaposlenika koji nam dolaze iz VELPRO-Centra plus usluživati više od 4.500 veleprodajnih kupaca. No, veliki tim Konzumovih i VELPRO-vih zaposlenika imat će isti zajednički cilj i misiju – da uz to što smo lider na tržištu maloprodaje, budemo i najuspješnija veleprodaja na hrvatskom tržištu, koja će stvarati novu vrijednost za naše zaposlenike, kupce, dobavljače i sve ostale dionike.“
Peruško: Odlični rezultati koje smo postigli odraz su cijelog niza aktivnosti usmjerenih na podizanje efikasnosti ukupnog poslovanja
Rast prihoda, operativne dobiti i operativne marže te značajna kontrola troškova zahvaljujući mjerama optimiziranja operativnog poslovanja i podizanja efikasnosti, najvažnija su obilježja poslovanja Fortenova grupe u devet mjeseci 2019. godine.
Temeljno poslovanje Grupe (maloprodaja i veleprodaja, prehrana i poljoprivreda) ukupno je realiziralo 2,6 milijardi eura nekonsolidiranih prihoda ili 3,5 posto više u odnosu na isto razdoblje 2018.
Istodobno, ukupna nekonsolidirana operativna dobit temeljnog poslovanja (bez Mercatora) je dosegla 231,7 milijuna eura. Najveći doprinos rastu EBITDA imali su segment maloprodaje i veleprodaje s 19 posto, te segment poljoprivrede s čak 28 posto rasta, pa je tako operativna dobit maloprodaje i veleprodaje za devet mjeseci 2019. iznosila 62,1 milijun eura, a poljoprivrede 27 milijuna eura. Operativna dobit segmenta prehrane bila je 142,7 milijuna eura, odnosno, ostala je na istoj razini koja je bila u istom razdoblju godinu ranije zbog utjecaja loših vremenskih prilika na industriju pića i sladoleda u prvom dijelu turističke sezone.
U usporedbi s rezultatima iz istog razdoblja 2018., proforma konsolidirani prihodi Fortenova grupe ukupno su rasli sedam posto i za devet mjeseci 2019. (bez Mercatora) iznose 2,5 milijardi eura, a konsolidirana operativna dobit iznosi 200,3 milijuna eura.
Konzum je bio najveći generator rasta i prihoda i operativne dobiti segmenta maloprodaje i veleprodaje, a najveći nacionalni maloprodajni lanac je uz rast prihoda od gotovo 4,8 posto zabilježio i rast svih ključnih pokazatelja poslovanja.
„Sve ono što smo realizirali u ovih devet mjeseci, a posebno unatrag dvije godine koliko sam u kompaniji, daje nam puno razloga za zadovoljstvo. Odlični rezultati koje smo postigli odraz su cijelog niza aktivnosti usmjerenih na podizanje efikasnosti ukupnog poslovanja“ istaknuo je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe prezentirajući rezultate imateljima depozitarnih potvrda odnosno vlasnicima kompanije. Peruško je pritom podsjetio na nekoliko ključnih događaja koji su bili od presudnog značaja za poslovanje Fortenova grupe.
„Prije svega, uspješno smo pripremili i implementirali nagodbu vjerovnika, što je bio iznimno zahtjevan posao, a pritom to nije imalo značajnih negativnih utjecaja na poslovanje operativnih kompanija, naših partnera i dobavljača. Paralelno s tim vodili smo pregovore o refinanciranju što nije bilo nimalo jednostavno s obzirom da je riječ o kompaniji koja je praktički izašla iz bankrota. Uspješnim zaključenjem refinanciranja realizirali smo najveće korporativno zaduženje u Hrvatskoj i u regiji. Uz to smo pokrenuli brojne interne transformacijske aktivnosti, a uz vlasničku, kroz nagodbu, redizajnirali smo i organizacijsku i upravljačku strukturu kompanije, podigli standarde korporativnog upravljanja te ojačali izvršni menadžment s mnogim kadrovima s međunarodnim iskustvom. Dodatno, pokrenuli smo prodaju četiri kompanije iz netemeljnog poslovanja te prodaju našeg nekretninskog portfelja u kojem su odnedavno 143 nekretnine. Što je najvažnije, uz sve to smo, što je jasno vidljivo iz naših rezultata, kontinuirano podizali operativnu dobit čime smo pokazali da možemo postizati najvažnije ciljeve“ – naglasio je Peruško.
Kao najveće izazove poslovanja u idućem razdoblju Peruško je naveo procese prijenosa imovine Mercatora u Sloveniji i Srbiji. Isto tako, jedan od izazova bit će i Zakon o poljoprivrednom zemljištu u Hrvatskoj koji ima negativan utjecaj na institucionaliziranu poljoprivredu, kao i na BDP Hrvatske. Prema njegovom mišljenju, najveći dugoročni izazov poslovanju koji traži sistemsko rješenje su negativni demografski trendovi u regiji i to ne samo kroz smanjenje raspoložive radne snage nego i kroz pad broja kupaca proizvoda operativnih kompanija Fortenova grupe.
Fortenova grupa vodeći donator hrane u Hrvatskoj
Fortenova grupa je tijekom 2019. godine, zaključno sa Svjetskim danom hrane koji se slavi 16. listopada, donirala hrane u ukupnoj vrijednosti od 3,3 milijuna kuna, što je čini vodećim donatorom hrane u Hrvatskoj. Najveći donator u Fortenova grupi je Konzum koji je donirao hrane u vrijednosti od 2,8 milijuna kuna, dok su ostatak iznosa donirale kompanije iz poslovnih segmenta Prehrane i Poljoprivrede; Zvijezda, Jamnica, Ledo, Pik Vrbovec, Belje, PIK Vinkovci, VUPIK i Agrolaguna. Fortenova grupa je i najveći strateški partner raznim neprofitnim organizacijama u doniranju hrane u Hrvatskoj. Pritom je posebno važno istaknuti suradnju Fortenova grupe s Mrežom Hrane, Crvenim Križom i njegovim socijalnim samoposlugama, SOS Dječjim selom, pučkim kuhinjama, kao i brojnim drugim nacionalnim i lokalnim institucijama i udrugama.
Svjetski dan hrane prilika je da se dodatno istaknu dva ključna globalna izazova vezana uz hranu prema SDG2 (Sustainable Development Goals), a to su izazov gladi s jedne strane te zdrava, uravnotežena i dugoročno održiva prehrana s druge strane. U svijetu više od 820 milijuna ljudi pati od gladi, a još više se bori s prekomjernom težinom. Istraživanja pokazuju da više od 53 milijuna Europljana ne može priuštiti kvalitetan obrok svaki drugi dan, dok u Hrvatskoj više od četvrtine stanovnika ne može priuštiti kvalitetan obrok svaki dan. Istodobno, Europska Unija godišnje proizvede 88 milijuna tona hrane koja se baca, od čega se na Hrvatsku odnosi 400.000 tona bačene hrane ili više od tisuću tona hrane koja se baca svaki dan.
Razlozi za to su brojni, od poljoprivrednika koji svoje plodove ne mogu prodati pa do prerađivača koji koriste samo dio sirovine, a ostatak bacaju. Najveći udio bačene hrane, čak 53 posto, u Europskoj uniji dolazi iz kućanstava, kao rezultat lošeg planiranja i manjka edukacije. Trgovci u procesu bacanja hrane sudjeluju s oko 5 posto, a pritom su postupci doniranja složeni pa onda hranu najčešće bacaju budući da im je to jednostavnije i jeftinije. Ipak, i u tom segmentu dolazi do značajnih promjena, pa tako i u Hrvatskoj, trgovački lanci doniraju sve više hrane. Predvodi ih najveći hrvatski maloprodajni lanac Konzum, koji je već dvije godine zaredom u Bruxellesu proglašen Najdonatorom u kategoriji trgovaca hranom u okviru inicijative europarlamentarke Biljane Borzan i koordinatora platforme Mreža hrane Zorana Grozdanova.
„Unutar Fortenova grupe, čije se ukupno poslovanje veže uz hranu, bilo da se radi o njenoj proizvodnji ili prodaji, intenzivno radimo na izazovima vezanim uz bacanje hrane i odabir zdravog načina prehrane. Slijedom toga prepoznati smo kao najveći donator hrane u Hrvatskoj. Istodobno kroz Konzumov projekt nagrađivanja vjernosti naših kupaca poput Zdravoljubaca pokušavamo na zabavan način od najranijeg uzrasta, mališanima i njihovim obiteljima, osvijestiti važnost svakodnevne konzumacije voća i povrća te uravnotežene i zdrave prehrane. Ujedno veliki fokus stavljamo i na važnost poticanja domaće proizvodnje te konzumacije domaćih, lokalnih i sezonskih proizvoda. S ovakvim pristupom nastavit ćemo i u budućnosti, kroz inicijative i projekte kojima ćemo dati aktivan doprinos osvještavanju i edukacijama na ove teme.„– dodatno je objasnila Dubravka Jusić, izvršna direktorica marketinga Fortenova grupe.
I u ovoj godini kao i u narednom razdoblju, Fortenova grupa i sve njene kompanije, nastavit će suradnju s lokalnim zajednicama i udrugama diljem Hrvatske kroz realizaciju brojnih donacija hrane. U procesu doniranja hrane u Fortenova grupi sudjeluje čitav tim ljudi koji ulažu veliki napor kako bi se hrana pravovremeno donirala onima kojima je najpotrebnija. Istodobno se kontinuirano unapređuju interni procesi i optimiziraju procedure naručivanja zaliha kako bi se prije svega smanjila ukupna količina hrane pred istekom roka trajanja, a potom i u najvećoj mogućoj mjeri donirala. Uz sve navedeno u sustavu Fortenova grupe i dalje će se poduzimati brojne edukativne aktivnosti i projekti s namjerom informiranja i osvještavanja kupaca, zaposlenika, poslovnih partnera kao i ukupne javnosti o važnosti smanjenja bacanja hrane.
Maslinarima se osiguravaju kapaciteti i visoka razina kvalitete i zdravstvene ispravnosti prerađenog ulja, a Agrolaguna proširuje kooperantsku mrežu maslinara i ulaže u razvoj maslinarstva
Agrolaguna i Poljoprivredna zadruga „Maslinari Istre“ potpisali su 3. listopada 2019. u prostorijama Obrtničkog doma u Poreču Ugovor o poslovnoj suradnji.
Ugovor s Agrolagunom osigurava maslinarima u zadruzi kapacitete za preradu te visoku razinu kvalitete i zdravstvene ispravnosti prerađenog ulja, kao temeljne pretpostavke brendiranja ulja s etiketom zaštićene oznake izvornosti koje na razini EU ima ekstra djevičansko maslinovo ulje iz Istre. Procjenjuje se da će se preraditi oko 60.000 kg ploda masline što bi iznosilo oko 7.000 litara ulja, ovisno o radmanu.
Istodobno, Agrolaguna kroz ovu suradnju povećava proizvodne količine, proširuje kooperantsku mrežu maslinara te posredno ulaže u daljnji razvoj maslinarstva u Istri. Agrolagunina uljara ima kapacitet koji može ispratiti puno veće količine čemu se i nadaju u narednim godinama.
„Iznimno sam zadovoljna što ulazimo u suradnju sa Zadrugom koja okuplja tako veliki broj malih maslinara jer će ta suradnja biti na obostranu korist. Drago mi je da je PZ Maslinari Istre prepoznala Agrolagunu kao kvalitetnog partnera, jer osim poslovnog interesa, ovaj je ugovor Agrolaguni kao najvećoj poljoprivrednoj kompaniji u Istri važan i zbog njegovoj pozitivnog utjecaja na lokalnu zajednicu kroz ulaganje u širenje razvoja maslinarstva u Istri. Uz to, on otvara prilike zajedničke suradnje na razvoju proizvoda, kao i na širenju tržišta za plasman“ – rekla je Nerina Zec, direktorica financija, računovodstva i kontrolinga u Agrolaguni.
Osnivanje Organizacije proizvođača maslina i maslinovog ulja „Maslinari Istre“ potakli su sami maslinari u suradnji s Upravnim odjelom za poljoprivredu Istarske županije. Cilj je lakši zajednički plasman ulja na tržište i to pod jednom etiketom zaštićene oznake izvornosti. U Zadrugu je ušlo 55 maslinara.
„Osiguranje kapaciteta za preradu važna je pretpostavka zajedničkog nastupa na tržištu i daljnjeg brendiranja našeg ulja, osobito kada je riječ o kontroli kvalitete u procesu. Naš je cilj visokokvalitetan proizvod, više cjenovne katergorije, a suradnja s Agrolagunom u potpunosti omogućuje ispunjavanje tih ključnih pretpostavki“ – rekla je Katja Gašparini, upraviteljica Zadruge „Maslinari Istre.