Menu
Zatvori
Ledov sladoled Lino Lada proglašen je najboljim sladoledom na svijetu, a svjetsko je zlato Lino Lada saldoledu dodijelio International Ice Cream Consortium na natjecanju održanom u Švedskoj, gdje su se Ledovi proizvodi još jednom istaknuli zahvaljujući svojoj kreativnosti, ideji i tehnologiji izvedbe.
International Ice Cream Consortium (IICC) je udruženje svih globalnih neovisnih proizvođača sladoleda čija je svrha postojanja razmjena iskustva i stjecanje novih znanja putem raznih edukacija i radionica. Svake godine summit se održava u jednoj od zemalja članica, a vrhunac ovog događanja je dodjela nagrada u raznim kategorijama.
Stručnjake je oduševio jedinstveni oblik Lino Lada sladoleda i inovativni mekani preljev, međutim ono što je presudilo da ovo postane najbolji sladoled na svijetu je doživljaj Lino Lada namaza koji je uspješno prenesen na sladoled.
„Iznimno smo ponosni na ovu nagradu i priznanje kojim je Ledo sladoled potvrđen kao najbolji sladoled na svijetu po mišljenju struke, odnosno globalnih neovisnih proizvođača sladoleda. Ova nagrada dodatna je potvrda predanog rada naših zaposlenika, a posebno našeg razvojnog tima koji uspješno svoje kreativne ideje pretvara u najfinije sladolede i smrznute proizvode. Svake godine Ledo testira i razvija mnoštvo različitih okusa sladoleda i kombinacija želeći pri tome uvijek udovoljiti zahtjevima svojih potrošača jer su nam oni na prvom mjestu. Biti najbolji na svijetu, velika je čast, kao i obaveza da i u budućnosti nastavimo s proizvodnjom najkvalitetnijih sladoleda koji i na globalnoj razini predvode svojim tehnološkim rješenjima, inovacijama i kreativnošću.“ istaknuo je Marin Poljak, predsjednik Uprave Leda.
Podsjetimo da ovo nije prvo priznanje Ledo brandovima, osvojene su brojne nagrade iz različitih sfera poslovanja kao što su inovacije, tehnička rješenja te marketinške komunikacije. Tako je projekt Hešteg osvojio IICC nagradu za najbolje komercijalno rješenje te CROPAK nagradu za najbolji grafički dizajn. Fokus kompanije na kvalitetu i inovacije potvrđuju i nagrade za najinovativnije sladolede koje su prijašnjih godina dobili proizvodi Torta od čokolade na štapiću, Vruća ljubav i Ice Snack, dok su nagrade za najbolji sladoled osvajali proizvodi King Truffles i Torta od borovnice na štapiću, sve dodjeljene od strane IICC udruženja.
Fortenova grupa vodeći donator hrane u Hrvatskoj
Fortenova grupa je tijekom 2019. godine, zaključno sa Svjetskim danom hrane koji se slavi 16. listopada, donirala hrane u ukupnoj vrijednosti od 3,3 milijuna kuna, što je čini vodećim donatorom hrane u Hrvatskoj. Najveći donator u Fortenova grupi je Konzum koji je donirao hrane u vrijednosti od 2,8 milijuna kuna, dok su ostatak iznosa donirale kompanije iz poslovnih segmenta Prehrane i Poljoprivrede; Zvijezda, Jamnica, Ledo, Pik Vrbovec, Belje, PIK Vinkovci, VUPIK i Agrolaguna. Fortenova grupa je i najveći strateški partner raznim neprofitnim organizacijama u doniranju hrane u Hrvatskoj. Pritom je posebno važno istaknuti suradnju Fortenova grupe s Mrežom Hrane, Crvenim Križom i njegovim socijalnim samoposlugama, SOS Dječjim selom, pučkim kuhinjama, kao i brojnim drugim nacionalnim i lokalnim institucijama i udrugama.
Svjetski dan hrane prilika je da se dodatno istaknu dva ključna globalna izazova vezana uz hranu prema SDG2 (Sustainable Development Goals), a to su izazov gladi s jedne strane te zdrava, uravnotežena i dugoročno održiva prehrana s druge strane. U svijetu više od 820 milijuna ljudi pati od gladi, a još više se bori s prekomjernom težinom. Istraživanja pokazuju da više od 53 milijuna Europljana ne može priuštiti kvalitetan obrok svaki drugi dan, dok u Hrvatskoj više od četvrtine stanovnika ne može priuštiti kvalitetan obrok svaki dan. Istodobno, Europska Unija godišnje proizvede 88 milijuna tona hrane koja se baca, od čega se na Hrvatsku odnosi 400.000 tona bačene hrane ili više od tisuću tona hrane koja se baca svaki dan.
Razlozi za to su brojni, od poljoprivrednika koji svoje plodove ne mogu prodati pa do prerađivača koji koriste samo dio sirovine, a ostatak bacaju. Najveći udio bačene hrane, čak 53 posto, u Europskoj uniji dolazi iz kućanstava, kao rezultat lošeg planiranja i manjka edukacije. Trgovci u procesu bacanja hrane sudjeluju s oko 5 posto, a pritom su postupci doniranja složeni pa onda hranu najčešće bacaju budući da im je to jednostavnije i jeftinije. Ipak, i u tom segmentu dolazi do značajnih promjena, pa tako i u Hrvatskoj, trgovački lanci doniraju sve više hrane. Predvodi ih najveći hrvatski maloprodajni lanac Konzum, koji je već dvije godine zaredom u Bruxellesu proglašen Najdonatorom u kategoriji trgovaca hranom u okviru inicijative europarlamentarke Biljane Borzan i koordinatora platforme Mreža hrane Zorana Grozdanova.
„Unutar Fortenova grupe, čije se ukupno poslovanje veže uz hranu, bilo da se radi o njenoj proizvodnji ili prodaji, intenzivno radimo na izazovima vezanim uz bacanje hrane i odabir zdravog načina prehrane. Slijedom toga prepoznati smo kao najveći donator hrane u Hrvatskoj. Istodobno kroz Konzumov projekt nagrađivanja vjernosti naših kupaca poput Zdravoljubaca pokušavamo na zabavan način od najranijeg uzrasta, mališanima i njihovim obiteljima, osvijestiti važnost svakodnevne konzumacije voća i povrća te uravnotežene i zdrave prehrane. Ujedno veliki fokus stavljamo i na važnost poticanja domaće proizvodnje te konzumacije domaćih, lokalnih i sezonskih proizvoda. S ovakvim pristupom nastavit ćemo i u budućnosti, kroz inicijative i projekte kojima ćemo dati aktivan doprinos osvještavanju i edukacijama na ove teme.„– dodatno je objasnila Dubravka Jusić, izvršna direktorica marketinga Fortenova grupe.
I u ovoj godini kao i u narednom razdoblju, Fortenova grupa i sve njene kompanije, nastavit će suradnju s lokalnim zajednicama i udrugama diljem Hrvatske kroz realizaciju brojnih donacija hrane. U procesu doniranja hrane u Fortenova grupi sudjeluje čitav tim ljudi koji ulažu veliki napor kako bi se hrana pravovremeno donirala onima kojima je najpotrebnija. Istodobno se kontinuirano unapređuju interni procesi i optimiziraju procedure naručivanja zaliha kako bi se prije svega smanjila ukupna količina hrane pred istekom roka trajanja, a potom i u najvećoj mogućoj mjeri donirala. Uz sve navedeno u sustavu Fortenova grupe i dalje će se poduzimati brojne edukativne aktivnosti i projekti s namjerom informiranja i osvještavanja kupaca, zaposlenika, poslovnih partnera kao i ukupne javnosti o važnosti smanjenja bacanja hrane.
Maslinarima se osiguravaju kapaciteti i visoka razina kvalitete i zdravstvene ispravnosti prerađenog ulja, a Agrolaguna proširuje kooperantsku mrežu maslinara i ulaže u razvoj maslinarstva
Agrolaguna i Poljoprivredna zadruga „Maslinari Istre“ potpisali su 3. listopada 2019. u prostorijama Obrtničkog doma u Poreču Ugovor o poslovnoj suradnji.
Ugovor s Agrolagunom osigurava maslinarima u zadruzi kapacitete za preradu te visoku razinu kvalitete i zdravstvene ispravnosti prerađenog ulja, kao temeljne pretpostavke brendiranja ulja s etiketom zaštićene oznake izvornosti koje na razini EU ima ekstra djevičansko maslinovo ulje iz Istre. Procjenjuje se da će se preraditi oko 60.000 kg ploda masline što bi iznosilo oko 7.000 litara ulja, ovisno o radmanu.
Istodobno, Agrolaguna kroz ovu suradnju povećava proizvodne količine, proširuje kooperantsku mrežu maslinara te posredno ulaže u daljnji razvoj maslinarstva u Istri. Agrolagunina uljara ima kapacitet koji može ispratiti puno veće količine čemu se i nadaju u narednim godinama.
„Iznimno sam zadovoljna što ulazimo u suradnju sa Zadrugom koja okuplja tako veliki broj malih maslinara jer će ta suradnja biti na obostranu korist. Drago mi je da je PZ Maslinari Istre prepoznala Agrolagunu kao kvalitetnog partnera, jer osim poslovnog interesa, ovaj je ugovor Agrolaguni kao najvećoj poljoprivrednoj kompaniji u Istri važan i zbog njegovoj pozitivnog utjecaja na lokalnu zajednicu kroz ulaganje u širenje razvoja maslinarstva u Istri. Uz to, on otvara prilike zajedničke suradnje na razvoju proizvoda, kao i na širenju tržišta za plasman“ – rekla je Nerina Zec, direktorica financija, računovodstva i kontrolinga u Agrolaguni.
Osnivanje Organizacije proizvođača maslina i maslinovog ulja „Maslinari Istre“ potakli su sami maslinari u suradnji s Upravnim odjelom za poljoprivredu Istarske županije. Cilj je lakši zajednički plasman ulja na tržište i to pod jednom etiketom zaštićene oznake izvornosti. U Zadrugu je ušlo 55 maslinara.
„Osiguranje kapaciteta za preradu važna je pretpostavka zajedničkog nastupa na tržištu i daljnjeg brendiranja našeg ulja, osobito kada je riječ o kontroli kvalitete u procesu. Naš je cilj visokokvalitetan proizvod, više cjenovne katergorije, a suradnja s Agrolagunom u potpunosti omogućuje ispunjavanje tih ključnih pretpostavki“ – rekla je Katja Gašparini, upraviteljica Zadruge „Maslinari Istre.
Distribucijom materijala namijenjenih potencijalnim investitorima, Fortenova grupa je započela najavljeni proces dezinvestiranja društava iz nematičnog poslovanja. Na prodaju su ponuđeni vodeći pružatelji usluga putovanja u Jugoistočnoj Europi Atlas i Kompas s povezanim kompanijama, Projektgradnja, građevinska kompanija iz Slavonskog Broda koja ostvaruje snažne rezultate u javnom i privatnom sektoru te Sojara, lučki terminal za utovar, istovar i skladištenje žitarica u Zadru.
U skladu sa strategijom fokusiranja na razvoj poslovanja u svojim matičnim djelatnostima – maloprodaji i veleprodaji, prehrani i poljoprivredi te planiranim izlaskom iz djelatnosti koje ne predstavljaju njezino strateško usmjerenje, Fortenova grupa poduzela je opsežne pripreme za prodaju navedenih kompanija, što uključuje angažiranje savjetnika koji će voditi taj proces.
Cilj je Fortenova grupe da se za njezina nematična ovisna društva pronađu strateški ili financijski investitori koji će biti u stanju ostvariti veliki potencijal svakog od tih društava u korist njihovih zaposlenika, partnera i ostalih dionika. Ekskluzivni savjetnici Fortenova grupe za prodaju Atlasa, Kompasa i njihovih povezanih društava su tvrtke UMiUM i PKF.
Ekskluzivni savjetnik Fortenova grupe za prodaju Sojare u Zadru i njezine imovine, kao i za prodaju građevinske kompanije Projektgradnja je Deloitte Hrvatska.
Atlas i Kompas– regionalni lideri
Atlas, Kompas Ljubljana, Kompas Poreč i Kompas mreža regionalni su lider koji u Hrvatskoj i Sloveniji drže više od 20 posto tržišta te više od 15 posto tržišnog udjela u Crnoj Gori. Kompanije koje godišnje opslužuju oko 1,2 milijuna putnika u dolasku i odlasku poznate su po punom spektru usluga koje nude (kao touroperator, putnička agencija i kompanija za destinacijski menadžment), visokoj prepoznatljivosti dvaju najsnažnijih brendova te dugogodišnjoj prisutnosti na tržištu. Kompanije imaju više od 3.500 poslovnih partnera i preko 600 zaposlenih.
Ukupni prihod Atlasa, Kompasa i povezanih kompanija u 2018. godini iznosio je 219 milijuna EUR.
Projektgradnja-građevinski eksperti
Projektgradnja potpisuje neke od najvećih i najzahtjevnijih građevinskih projekata u Hrvatskoj, a profilirana je za izvođenje svih vrsta građevinskih radova. Njezine su ključne tržišne prednosti dobra diverzificiranost klijenata, što je rezultiralo dovršenjem projekata kako u javnom sektoru, tako i komercijalnih i stambenih projekata, te visoko kvalificiran tim koji se sastoji od preko 200 građevinskih stručnjaka, od čega je 30 inženjera. Ukupna vrijednost 69 projekata koje je Projektgradnja izvela u protekle četiri i pol godine iznosila je 173,7 milijuna eura. Imajući u vidu predviđanja o rastu hrvatskoga građevinskog sektora od pet posto u razdoblju 2019. – 2021. Projektgradnja bi potencijalnim investitorima mogla biti lukrativno ulaganje.
Zadarska Sojara locirana je u lučkom terminalu u industrijskoj zoni. Tvornica raspolaže kapacitetima za preradu soje te ima više od 150 tisuća kubnih metara skladišnog prostora. Izvrsno je prometno povezana.
Fabris Peruško je 26. rujna 2019. godine u Clevelandu preuzeo Turnaround and Transaction Award (TMA) nagradu za financijsko restrukturiranje Agrokora, koje je prema ocjeni struke u SAD-u proglašeno najznačajnijim takvim međunarodnim postupkom u svijetu, u kategoriji međunarodna transakcija godine, te jednim od 12 najznačajnijih međunarodnih postupaka restrukturiranja u svijetu u 2018. godini.
Izvanredni povjerenik Agrokora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe Fabris Peruško je u društvu domaćih i stranih pravnih savjetnika Tina Doličkog iz Odvjetničkog ureda Bogdanović i Dolički i Wolframa Pruska iz odvjetničke kuće Kirkland & Ellis, nagradu preuzeo u ime cijelog tima koji je tijekom postupka izvanredne uprave vodio restrukturiranje Agrokora, koje je rezultiralo nagodbom vjerovnika i njezinom uspješnom implementacijom.
„Ova je nagrada još jedno veliko međunarodno priznanje zahtjevnom procesu spašavanja iznimno značajne hrvatske i regionalne kompanije. Posebno nas veseli što priznanje stiže od stručnjaka koji svakodnevno rade na sličnim projektima u svijetu. To što su u konkurenciji više od 100 globalnih projekata, među najbolje uvrstili upravo postupak izvanredne uprave u Agrokoru, govori o zahtjevnosti i obuhvatu tog restrukturiranja i njegovom utjecaju na nacionalno i regionalno gospodarstvo“ – rekao je Fabris Peruško, izvanredni povjerenik Agrokora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe prilikom preuzimanja nagrade te dodao:
„Želio bih istaknuti kako je TMA nagrada priznanje i cijelom nizu pojedinaca koji su u različitim fazama davali veliki doprinos uspjehu i zaključenju svake pojedine etape postupka. Stoga je ovo i prilika da im se svima još jednom zahvalim. Između ostalih – Anti Ramljaku, izvanrednom povjereniku koji je vodio prvu fazu postupka kao i savjetnicima i savjetničkim timovima koji su podupirali rad izvanredne uprave i u toj etapi, ali i kasnije u procesu, dali ključan doprinos stabiliziranju kompanije i postizanju nagodbe vjerovnika. Naši dobavljači i poslovni partneri te, posebno, svi naši zaposlenici kao i kupci bili su jedan od glavnih oslonaca procesa spašavanja sustava. Vlada Republike Hrvatske u cjelini, a osobito premijer Andrej Plenković i bivša potpredsjednica Vlade Martina Dalić, odigrali su presudnu ulogu, ne samo u osiguravanju pravnog okvira za postupak izvanredne uprave, nego i kasnije tijekom procesa, naročito u trenucima u kojima su svoj ljudski i politički kapital uložili u uspješno okončanje drugih ključnih etapa postupka, kao što je postizanje nagodbe vjerovnika.
Nažalost, ne mogu sve spomenuti poimence, ali zahvaljujući svima njima, Fortenova grupa – kompanija koja je nastala implementacijom nagodbe vjerovnika u Agrokoru, danas i dalje radi na svim tržištima regije, zapošljava više od 52 tisuće ljudi i polako, ali sigurno se razdužuje i postaje zdrava i perspektivna kompanija.
Svi zajedno smo pokazali iznimnu društvenu odgovornost, ali i dokazali da imamo društveni kapital potreban za rješavanje vrlo kompleksnih problema. Međunarodna stručna javnost, vrlo dobro je prepoznala koliki je doista učinak restrukturiranja Agrokora, a postignut je u vrlo kratkom roku“ – rekao je Fabris Peruško, izvanredni povjerenik Agrokora.
TMA nagrada je jedno od najvažnijih strukovnih priznanja u svijetu budući da je TMA jedna od vodećih svjetskih neprofitnih udruga koja okuplja stručnjake koji sudjeluju na projektima restrukturiranja u svijetu. Nagradu dodjeljuje žiri od 13 članova Odbora za dodjelu nagrada koji predstavljaju presjek TMA stručnjaka – od pravnika preko računovodstvenih do financijskih eksperata, a pobjednici se biraju kroz rigorozan proces recenzije postupaka prijavljenih na natječaj za nagradu odnosno kroz više krugova analiza i vrednovanja podataka pristiglih transakcija.
Sazvana je skupština imatelja depozitarnih potvrda izdanih od strane Fortenova Group STAK Stiching, zaklade sa sjedištem u Nizozemskoj, koja će se održati 30. rujna 2019. godine. Imatelji depozitarnih potvrda predstavljaju krajnje vlasnike Fortenova grupe d.d. u Hrvatskoj te će na predstojećoj skupštini odlučivati o imenovanju dva nova člana Upravnog odbora Fortenova grupe d.d.
Kako su dosadašnji ne-izvršni članovi Upravnog odbora Kelly Griffith i Daniel Michael Böhi podnijeli ostavke, na skupštini će dioničari odlučiti o prijedlogu za imenovanje Paula Bastonea i Alexandera Torbakhova u Upravni odbor Fortenova grupe d.d. na mandat od tri godine. Imatelji depozitarnih potvrda elektronički mogu glasovati počevši danas u 17 sati do 17 sati u petak 27. rujna 2019. godine ili glasovati mogu na samoj skupštini, u ponedjeljak 30. rujna 2019. godine.
Danas je također Radničko vijeće Fortenova grupe d.d. obavijestilo Upravni odbor tvrtke o imenovanju Ivice Mudrinića u Upravni odbor kao predstavnika radnika. Dok ovo imenovanje odlukom Radničkog vijeća stupa na snagu odmah, druga dva gore navedena imenovanja moraju većinom glasova izglasati imatelji depozitarnih potvrda.
Fortenova grupa izdala je u petak, 06. rujna 2019. godine obveznice u iznosu od 1,157 milijarde eura čime je zaključen proces refinanciranja Ugovora o najstarijem zajmu od 8. lipnja 2017. godine (SPFA zajam). Novo financiranje strukturirano je kao četverogodišnja obveznica u iznosu do 1,157 milijarde eura s kamatnom stopom od 7,3 posto plus EURIBOR, uz donju granicu od 1 posto, a financiranje predvodi HPS Investment Partners u suradnji s VTB bankom.
U okviru postignutog dogovora o refinanciranju, kamatna stopa će se sukcesivno snižavati kako Fortenova grupa bude smanjivala omjer duga i dobiti iz operativnog poslovanja.
“Zaključenjem aranžmana novog financiranja Fortenova grupa je u potpunosti refinancirala SPFA zajam i osigurala srednjoročnu stabilnost, kao i dugoročnu održivost, rast i razvoj. Zahvaljujemo svim dioničarima koji su prepoznali i podržali proces koji je u interesu svih dionika. Fortenova grupa sada ulazi u novu fazu poslovanja u kojoj će nam fokus biti na povećanju profitabilnosti, poboljšanju učinka i stvaranju dodatne vrijednosti za sve dionike”, rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe d.d.
Trgovački sud u Zagrebu je 21. kolovoza 2019. donio rješenje kojim je utvrdio da je pravomoćno završen postupak izvanredne uprave nad 22 povezana društva Agrokor koncerna. Ta održiva društva svoje poslovanje nastavljaju u okviru Fortenova Grupe. Završetkom postupka izvanredne uprave, prestaje i uloga (prava i dužnosti) izvanrednog povjerenika u njima, a upise završetaka postupka izvanredne uprave i prestanka funkcije izvanrednog povjerenika, provest će nadležni trgovački sudovi – sudski registri u kojima su društva upisana.
Rješenje o pravomoćnom završetku postupka izvanredne uprave se odnosi na društva: Poliklinika Aviva, Zagreb, Mondo-Tera, Zagreb, Tisak InPost i Tisak usluge Zagreb, Agrokor-energija, Zagreb, Aureum Stella, Zagreb, DB Kantun veleprodaja, Zagreb, Multiplus Card, Zagreb, Gulliver travel, Dubrovnik, Zagreb plakat, Zagreb, Kompas, Poreč, Vinarija Novigrad, Rijeka, Irida, Daruvar, Poljoprivreda, Vinkovci, Euroviba Zagreb, A.N.P. energija, Zagreb, Energija Gradec, Zagreb, Solana Pag, Pag, Žitnjak, Zagreb, Roto dinamic, Zagreb, Kor – Broker, Zagreb i Agrolaguna, Poreč.
Financijsko restrukturiranje Agrokora tijekom postupka izvanredne uprave, koje je rezultiralo nagodbom vjerovnika i njezinom uspješnom implementacijom, ocijenjeno je u SAD-u kao najznačajniji takav međunarodni postupak u svijetu. Tim koji je vodio proces predvođen izvanrednim povjerenikom Fabrisom Peruškom dobitnik je prestižne nagrade TMA Turnaround and Transaction Award za 2019. godinu, u kategoriji međunarodna transakcija godine. Fabris Peruško, koji će nagradu preuzeti u rujnu na TMA konferenciji u Clevelandu, Ohio tim je povodom rekao: „Globalno priznanje za uspjeh izvanredne uprave ide ne samo najužem timu koji je na tom postupku radio, već i našim brojnim partnerima, kreditorima i novim vlasnicima, a najviše desecima tisuća vrijednih i kvalitetnih zaposlenika koji su kroz izuzetno turbulentne dvije godine dali sve od sebe i sačuvali tvrtke u kojima u rade. Bez njih ne bi bilo uspješnog restrukturiranja Agrokora.“
Za ovogodišnju nagradu konkuriralo je u dvanaest kategorija više od 100 međunarodnih projekata, a prema riječima Scotta Y. Stuarta, glavnog izvršnog direktora TMA, „dobitnici su timovi koji su svojim projektima ostvarili značajan ekonomski utjecaj na globalno gospodarstvo, pomažući tvrtkama koje se bore s očuvanjem vrijednosti i očuvanjem radnih mjesta”.
TMA je vodeća svjetska strukovna udruga koja okuplja stručnjake za restrukturiranja i transformacije iz cijelog svijeta, a TMA nagrada je jedno od najvažnijih priznanja u ovom području u svijetu. Nagradu dodjeljuje žiri od trinaest članova koji predstavljaju presjek TMA stručnjaka – od pravnika preko računovodstvenih do financijskih stručnjaka, a pobjednici se biraju kroz rigorozan proces recenzije postupaka prijavljenih na natječaj za nagradu, odnosno kroz više krugova analiza i vrednovanja podataka pristiglih transakcija.
Nagrada za postupak restrukturiranja izvanredne uprave u Agrokoru dolazi u vrijeme u kojem Fortenova grupa, kompanija koja je nastala nakon implementacije nagodbe vjerovnika u Agrokoru, uspješno privodi kraju i refinanciranja kredita u iznosu od 1,2 milijarde eura, a ključne operativne kompanije bilježe rast svih pokazatelja, osobito dobiti iz operativnog poslovanja te potvrđuju uspješnost provedenog restrukturiranja.
Imatelji depozitarnih potvrda kompanije Fortenova Group STAK Stichting, danas su na Glavnoj skupštini održanoj u Amsterdamu s više od 80 posto glasova glasali u korist novog aranžmana za financiranje Fortenova grupe, kojemu je svrha refinancirati Ugovor o financiranju s prvenstvom naplate od 8. lipnja 2017. godine. Novo financiranje strukturirano je kao četverogodišnja obveznica u iznosu do 1,2 milijarde eura s kamatnom stopom od 7,3 posto plus EURIBOR, uz donju granicu od 1 posto, a financiranje predvodi tvrtka HPS Investment Partners. Zaključenje procesa refinanciranja bit će dovršeno do kraja kolovoza.
“Rezultat glasanja Glavne skupštine pokazuje da je velika većina naših dioničara prepoznala važnost novog financiranja za Fortenova grupu u smislu osiguravanja srednjoročne financijske stabilnosti, kao i dugoročne održivosti, rasta i razvoja kompanije. Zahvaljujem dioničarima što su podržali odluku Uprave Fortenova grupe. Također, htio bih zahvaliti svim našim dionicima koji su bili uključeni u postizanje ovog ključnog događaja u procesu refinanciranja. Fortenova grupa sada je usredotočena na zaključenje transakcije, nakon čega ulazimo u novu fazu poslovanja, kad će nam fokus biti na povećanju profitabilnosti, poboljšanju učinka i stvaranju dodatne vrijednosti za sve dionike”, rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe d.d.
Fortenova grupa je krenula s prodajom nekretnina iz netemeljnog poslovanja, a u tu svrhu je kompanija otvorila posebnu mrežnu stranicu http://nekretnine.fortenovagrupa.hr na hrvatskom i na engleskom jeziku.
Ponude za kupnju nekretnina ce se zaprimati u dvije faze. U prvoj fazi, u razdoblju od 15. srpnja do 16. rujna 2019. Godine, prikupljaju se neobvezujuće ponude, dok će proces zaprimanja obvezujućih ponuda trajati od 30. rujna do 30. listopada 2019. godine.
Na stranici se trenutno nalazi 117 nekretnina u vlasništvu operativnih kompanija Grupe, koje su u potpunosti spremne za prodaju te zadovoljavaju sve zakonske propise koji se odnose na kupoprodaju nekretnina. Ponuda nekretnina za prodaju će se redovito ažurirati te će stranica biti nadopunjena novim sadržajem.
Nekretnine namijenjene prodaji na stranici su podijeljene prema kategorijama: rezidencijalne, komercijalne, zemljišta i ostale nekretnine.
Za svaku nekretninu koja se stavlja u promet dostupan je detaljan opis stanja i uvjeta prodaje, zajedno s početnom cijenom, kao i upute o načinu slanja ponude za konkretnu nekretninu. Dodatno, za objekte namijenjene prodaji, unaprijed je definiran datum i vrijeme u kojem će se objekt moći obići i razgledati.
Upravni odbor Fortenova grupe d.d. dao je odobrenje i uputu izvršnim direktorima društva da Glavnoj skupštini, te u konačnici, imateljima depozitarnih potvrda Fortenova grupe, predlože odobrenje refinanciranja Ugovora o zajmu s prednosti namirenja (“SPFA”) Fortenova grupe d.d. od 8. lipnja 2017. godine. Refinanciranje predvodi HPS Investment Partners, uz sudjelovanje VTB banke.
Po dobivanju finalnih odobrenja, Fortenova grupa će izdati četverogodišnju obveznicu u iznosu do 1,2 milijarde eura uz kamatu od 7,3 posto, plus EURIBOR uz donju granicu od 1 posto.
Izvršni direktori Fortenova grupe sazvali su Glavnu skupštinu društva, a Uprava STAK-a sazvala je skupštinu imatelja depozitarnih potvrda radi glasanja o odobrenju Fortenova grupi za provedbu aranžmana refinanciranja. Elektroničko glasanje imatelja depozitarnih potvrda završava u četvrtak, 25. srpnja, a Glavna skupština će se održati 26. srpnja 2019. godine. Za odobrenje transakcije refinanciranja potrebna je dvotrećinska većina glasova imatelja depozitarnih potvrda.
“Posebno sam ponosan na činjenicu da smo kroz pregovore postigli mogućnost refinanciranja u iznosu do 1,2 milijarde eura na otvorenom tržištu, koje ce biti dostupno od strane ugledne financijske institucije koja nema nikakvih ranijih veza s našom kompanijom. Činjenica da refinanciranje SPFA-e nismo morali tražiti od svojih vlasnika i sadašnjih vjerovnika dokazuje da je naše poslovanje održivo i da ima dobru perspektivu koju je HPS Investment Partners prepoznao. Također, uključivanje VTB banke, jednog od naših vlasnika te dosadašnjeg kreditora kompanije, u ovo financiranje po odobrenju njihovog kreditnog odbora jasno pokazuje da oni koji dobro poznaju naše poslovanje vjeruju u budućnost kompanije i na tome im zahvaljujem”, rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe d.d. “Vjerujem da ce većina imatelja depozitarnih potvrda Fortenova grupe prepoznati da nam ovo financiranje osigurava srednjoročnu financijsku stabilnost pod prihvatljivim uvjetima, koji se s vremenom mogu i poboljšati, te imatelje depozitarnih potvrda pozivam da glasaju za odobrenje refinanciranja”, dodao je Peruško.
Na temu polugodišnjih rezultata Fortenova grupe d.d., na sjednici Upravnog odbora je izneseno da je procijenjeni prihod ključnih operativnih ovisnih društava Grupe za prvu polovinu 2019. godine dosegao iznos od 1,53 milijarde eura ili 11,3 milijarde kuna, premašivši prošlogodišnji prihod u prvoj polovini godine za više od 2 posto. Istovremeno, procijenjena dobit iz operativnog poslovanja (EBITDA) ključnih operativnih kompanija Fortenova grupe veća je od 101 milijun eura odnosno 750 milijuna kuna, što je za 5 posto više od dobiti iz operativnog poslovanja u prvom polugodištu prošle godine.