Menu
Zatvori
Grupa je u prvih šest mjeseci 2020. ostvarila konsolidirani prihod od gotovo 10 milijardi kuna (9,910 milijuna) te konsolidiranu EBITDA od 531,9 milijuna kuna. Konsolidirani rezultati se odnose na Fortenova grupu d.d. i njezinih 95 ovisnih društava, bez Mercatora, čiji se prijenos na Fortenova grupu d.d. očekuje do kraja godine. Snažna novčana pozicija od 1,5 milijardi kuna na računu te jačanje tržišnih udjela obilježja su s kojima je Fortenova grupa zaključila poslovanje u prvom polugodištu 2020.
Prema nekonsolidiranim pokazateljima, nekonsolidirani neto prihod od prodaje koji je matično poslovanje ostvarilo u ovom razdoblju bio je 4,3 posto niži u odnosu na 2019., što je očekivano s obzirom da je poslovanje u prvom polugodištu obilježio globalni ekonomski lockdown zbog provođenja mjera za sprječavanje širenja COVID-a-19, dok je EBITDA narasla za gotovo tri posto u odnosu na isto razdoblje 2019.
No dok su ukupni prihodi Poslovnih područja maloprodaja i veleprodaja te prehrana bilježili pad od 3,9 odnosno 8,3 posto, ukupni prihodi u poljoprivredi su, zahvaljujući rastu cijena svinja, narasli za šest posto. Područje poljoprivrede u prvom polugodištu 2020. imalo je i izvrsnu stopu rasta EBITDA-e od 41,5 posto u odnosu na godinu ranije. EBITDA u maloprodaji veća je za 37 milijuna kuna, a najveći pozitivni utjecaj na to imao je prvi kvartal 2020. te provođenje mjera prilagodbe poslovanja okolnostima COVID-a 19. Uvjeti poslovanja u lockdownu najviše su se odrazili na područje prehrane, odnosno na onaj njegov segment koji je primarno oslonjen na HORECA kanal i turističke tokove, što je imalo velik utjecaj na pad operativne dobiti za 11,5 posto u odnosu na isto razdoblje 2019, iako su se povećali tržišni udjeli u ulju, pićima i zamrznutoj hrani, a poslovanje u Srbiji postiglo je dobre rezultate.
„S obzirom na utjecaj COVID-a 19 na prvu polovicu 2020., mi smo jako zadovoljni svojim poslovanjem. Kad govorimo o našim potrošačima i zajednici u kojoj radimo, najvažnije nam je bilo da održimo neprekinuti lanac opskrbe i zaštitimo sigurnost zaposlenika i naših kupaca, a kad govorimo o poziciji Fortenova grupe – da kroz implementaciju mjera prilagodbe poslovanja maksimalno umanjimo negativne utjecaje krize, kao i da što čvršće upravljamo zalihama likvidnosti, što smo, prema rezultatima na kraju polugodišta i uspjeli. Proteklo su razdoblje obilježili i značajni pozitivni pomaci u procesu prijenosa Mercatora i Dijamanta na Fortenova grupu te optimizam vezan za rezultate turističke sezone, koja je daleko bolja od očekivanja“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe pri prezentaciji rezultata poslovanja u prvom polugodištu 2020. godine imateljima depozitarnih potvrda, odnosno vlasnicima kompanije.
Komentirajući financijske rezultate u prvom polugodištu 2020. James Pearson, Izvršni direktor za financije Fortenova grupe rekao je da smo „s obzirom na negativan utjecaj COVID-a 19 vrlo dobro upravljali novčanim sredstvima i profitabilnošću“, te nastavio: „Fortenova grupa sad ima vrlo jasnu i dogovorenu strategiju za ostvarivanje financijskog zdravlja Grupe. Nastavit ćemo ostvarivati rezultate u tom pogledu te očekujemo da ćemo u narednom razdoblju u potpunosti ispuniti zahtjeve svojih kreditora“.
Oduzete dionice Mercatora moraju biti vraćene Agrokoru
Vrhovni sud Republike Slovenije donio je presudu temeljem koje dionice Mercatora, koje su odlukom Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence (AVK / Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja) privremeno oduzete krajem prošle godine, bez odlaganja moraju biti vraćene Agrokoru.
Državno odvjetništvo Republike Slovenije podnijelo je Vrhovnom sudu Republike Slovenije zahtjev za zaštitu zakonitosti u kojem je, u suštini, državno odvjetništvo iznijelo tvrdnju da je slovenska AVK oduzevši dionice Mercatora Agrokoru postupila nezakonito. Vrhovni sud je pravomoćnom presudom na koju nema mogućnosti žalbe takvu tvrdnju potvrdio te je odluku AVK promijenio i zaustavio postupak koji je AVK vodila protiv Agrokora, a u kojem su dionice Mercatora oduzete. Time je Vrhovni sud Agrokoru omogućio neometano raspolaganje dionicama.
Vrhovni sud je oduzimanje dionica proglasio nezakonitim te argumentirao da AVK nije imala zakonski temelj za izdavanje rješenja o oduzimanju dionica. Naime, peti stavak članka 201. slovenskog Zakona o prekršajima propisuje da je odluku o oduzimanju imovine moguće donijeti ako se “strahuje da će se počinitelj tijekom prekršajnog postupka ili do izvršenja odluke sakriti ili otići u inozemstvo“. Vrhovni sud je utvrdio kako je konceptualno nemoguće da se pravna osoba „sakrije, ode u nepoznato ili u inozemstvo“ te da nije bilo materijalno-pravnog temelja za oduzimanje dionica Agrokoru. Iz presude proizlazi i da je AVT donošenjem nezakonitog rješenja o oduzimanju potpuno krivo primijenila članak 201. slovenskog Zakona o prekršajima, čiji se cilj i intencija odnosi isključivo na fizičke osobe za koje postoji mogućnost „sakrivanja ili odlaska u nepoznato“. Iz ovih razloga, navodi Vrhovni sud, dionice Mercatora moraju bez ikakve daljnje odgode biti vraćene Agrokoru.
Ova presuda Vrhovnog suda omogućuje povrat imovine Agrokoru nešto više od mjesec dana nakon što je Okrajno sodišče u Ljubljani već preinačilo odluku AVK o visini sankcije te iznos od čak 53,9 milijuna eura umanjilo na milijun eura, uz obrazloženje kako neprijavljivanje koncentracije nije bilo rezultat „namjere zaobilaženja prijave koncentracije zbog mogućih štetnih učinaka na tržišno natjecanje“ nego je „rezultat nesavjesnog nehaja odgovorne osobe Ivice Todorića“. Zbog činjenice da sud nije uvažio sve argumente, Agrokor se na ovu odluku žalio Visokom sudu u Ljubljani te pravnim putem nastavlja pobijati argumentaciju koju je AVK koristila za utvrđenje navodne povrede propisa.
Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe, na koju bi dionice Mercatora trebale biti prebačene, rekao je: „Pozdravljamo presudu Vrhovnog suda koja pokazuje kako ključne institucije štiteći zakonitost ujedno unaprjeđuju investicijsku klimu u Sloveniji. Očekujemo da nam raspolaganje dionicama bude omogućeno u najkraćem roku te i dalje planiramo prijenos Mercatora na Fortenova grupu realizirati do kraja ove godine.“
Peruško je ovom prilikom također podsjetio kako je što skoriji prijenos Mercatora na Fortenova grupu prije svega u direktnom interesu najvećeg slovenskog maloprodajnog lanca, njegovih dobavljača i ukupnog gospodarskog okruženja u Sloveniji. „Mercator je kompanija koja zbog svog multiplikativnog efekta na ekonomiju predstavlja tvrtku od sistemske važnosti za slovensko gospodarstvo. Prijenosom s Agrokora, tvrtke koja je u stečaju, Mercator će se naći u vlasništvu stabilne i kapitalno snažne Fortenova grupe čiji je krajnji cilj od Mercatora učiniti snažnog regionalnog trgovca, orijentiranog na lokalne dobavljače.“, rekao je Peruško te zaključio: „Kao što je više puta do sada naglašeno, u Mercatoru koji će biti sastavni dio Fortenova grupe cijelo slovensko gospodarstvo dobit će financijski jakog i stabilnog partnera i kupca svojih roba. Suradnja s lokalnim dobavljačima i održavanje i razvoj kraćih dobavnih lanaca je jedna od ključnih odrednica strategije razvoja regionalne maloprodaje u Fortenova grupi te predstavlja našu važnu konkurentsku prednost. Zato nakon prijenosa dionica Mercatora na Fortenova grupu, lokalni dobavljači mogu nastaviti računati na svoj položaj u Mercatoru.“
14. srpnja 2020. godine – Na današnjoj sjednici Skupštine imatelja depozitarnih potvrda Fortenova grupe izglasane su promjene u Upravnom odboru kompanije usvajanjem odluke o prihvaćanju ostavki dva člana Upravnog odbora – gospodina Alexandera Torbakhova i gospodina Paula Foleya.
Ostavka gospodina Torbakhova potaknuta je činjenicom da je gospodin Torbakhov imenovan za glavnog izvršnog direktora značajne ruske telekomunikacijske kompanije VimpelCom.
Gospodin Foley je odlučio suradnju s Fortenova grupom usmjeriti u potpunosti na operacije u maloprodaji, kroz funkcije člana Nadzornog odbora Mercatora u Sloveniji i Konzuma plus u Hrvatskoj, koje već obnaša. Gospodin Foley bi također trebao postati predsjednik Nadzornog odbora Konzuma, čime bi na najbolji način bilo iskorišteno njegovo cjeloživotno iskustvo u maloprodaji.
Prošla godina u znaku rasta prihoda i EBITDA završena sa snažnom novčanom pozicijom, prvo tromjesečje ove godine najbolje u posljednje tri godine
U predstavljanju rezultata prošlogodišnjeg poslovanja imateljima depozitarnih udjela, Fortenova grupa d.d. je istaknula rast oba najvažnija pokazatelja poslovanja u 2019. godini – ukupnog prihoda i EBITDA (dobit iz operativnog poslovanja), uz stvaranje snažnih zaliha likvidnosti zahvaljujući kojima je u 2020. godinu ušla s novčanom pozicijom od 1,6 milijardi kuna.
Pro forma konsolidirani ukupni prihod Fortenova grupe d.d. u 2019. godini dosegnuo je gotovo 24 milijarde kuna (23,946 milijuna kuna), a konsolidirana prilagođena EBITDA iznosila je gotovo 1,7 milijardi kuna (1,662 milijuna). S obzirom da Fortenova grupa d.d. posluje od 1. travnja 2019. godine, riječ je o pro forma konsolidiranim rezultatima Fortenova grupe d.d. i 102 kompanije u njezinom vlasništvu, bez Mercatora, čiji prijenos na Fortenova grupu d.d. još nije završen.
Temeljne djelatnosti koje uključuju rezultate 17 temeljnih kompanija Fortenova grupe d.d. iz poslovnih područja Maloprodaje i veleprodaje, Prehrane i Poljoprivrede su u 2019. godini ostvarile ukupno 24,805 milijuna kuna nekonsolidiranih prihoda, što je u odnosu na 2018. godinu rast od 3,6 posto. Istodobno, nekonsolidirana EBITDA temeljnih djelatnosti veća je za 13 posto u odnosu na godinu ranije i iznosila je 1,917 milijuna kuna.
Sva temeljna poslovna područja Fortenova grupe d.d. u 2019. godini su imala rast ukupnih prihoda – Maloprodaja i veleprodaja realizirala je tri posto te Prehrana i Poljoprivreda po četiri posto veći prihod nego u 2018. godini. Ostvareni ukupni prihod u Maloprodaji i veleprodaji iznosio je 13,934 milijuna kuna, u Prehrani 8,267 milijuna kuna, a u Poljoprivredi 2,604 milijuna kuna.
Poslovno područje Prehrana u 2019. godini je s ostvarenih 1,132 milijuna kuna EBITDA, što je zadržavanje iste razine dobiti iz operativnog poslovanja kao i prethodne godine, najviše doprinijelo ukupnim prihodima Fortenova grupe d.d. Istovremeno su najveći pozitivan utjecaj na rast ukupnih prihoda u Prehrani imale divizije ulja i mesa.
Najveći doprinos rastu prihoda i EBITDA područja Maloprodaje i veleprodaje dao je Konzum, čija je EBITDA u 2019. godini bila čak 25,5 posto veća nego godinu ranije. Pritom je najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj ukupne prihode u 2019. povećao za 4,5 posto, unatoč činjenici da je imao manji broj trgovina nego godinu prije. U poslovnom području Poljoprivreda, najveći utjecaj na rast prihoda su imali PIK Vinkovci, dok je najveći rast dobiti, za čak 62 milijuna kuna, u 2019. imalo Belje.
S vrlo dobrim trendovima poslovanja Fortenova grupa d.d. je nastavila i u prvom tromjesečju 2020. godine, u kojem je, bez Mercatora, dosegnula konsolidirani prihod od 4,814 milijuna kuna, dok je prilagođena konsolidirana EBITDA razdoblja iznosila 93,6 milijuna kuna.
Istodobno, temeljne djelatnosti su u prvom kvartalu 2020. godine ostvarile osam posto rasta nekonsolidiranog ukupnog prihoda, dok je nekonsolidirana dobit kvartala iznosila 245 milijuna kuna te je čak 90 posto veća u odnosu na rezultate koje je u istom razdoblju imao Agrokor prije implementacije nagodbe vjerovnika.
„Rast svih ključnih poslovnih pokazatelja, posebno EBITDA-e, kao i osiguranje neometanog kontinuiteta poslovanja, dokaz su da brojni transformacijski procesi koje provodimo u Fortenova grupi d.d. s ciljem značajne kontrole troškova i podizanja efikasnosti, daju rezultate. Uz to, kao što je poznato, kompanija je tijekom 2019. refinancirala SPFA zaduženje, provela organizacijske i upravljačke promjene te sada ima novu kapitalnu i vlasničku strukturu. Pritom je Fortenova grupa redovito i bez iznimke podmirivala sve svoje obveze te je u 2020. godinu ušla s vrlo snažnom novčanom pozicijom od milijardu i 635 milijuna kuna na računu. Stoga su i mjere koje je kompanija poduzela koncem prvog kvartala 2020., prilagođavajući poslovanje udaru COVID-19, prije svega usmjerene na očuvanje jake likvidnosti i zaposlenosti, kako bi Fortenova grupa što spremnija dočekala izlazak iz krize“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe pri prezentaciji rezultata poslovanja u 2019. godini imateljima depozitarnih potvrda, odnosno vlasnicima kompanije.
Na web stranici: http://nekretnine.fortenovagrupa.hr nalazi se gotovo 200 nekretnina vrijednih više od 139 milijuna kuna.
Fortenova grupa je na svojoj specijaliziranoj web stranici za prodaju nekretnina: http://nekretnine.fortenovagrupa.hr osvježila ponudu s više od 50 novih nekretnina na lokacijama u cijeloj Hrvatskoj. I dalje se radi o raznim tipovima nekretnina; rezidencijalnim, komercijalnim te poljoprivrednim i građevnim zemljištima. Ove nekretnine u vlasništvu su operativnih kompanija Fortenova grupe te nisu u funkciji njenog poslovanja. Time se ukupna ponuda nekretnina na ovoj stranici sastoji od gotovo 200 nekretnina ukupne vrijednosti veće od 139 milijuna kuna. Novost je i da su sve nekretnine iz ove ponude dodatno označene posebnim tablama na terenu sa svim potrebnim kontaktima, a sve kako bi se ukupan proces prodaje učinio što efikasnijim.
U sklopu web stranice http://nekretnine.fortenovagrupa.hr, za svaku nekretninu koja se stavlja u promet dostupan je detaljan opis stanja i uvjeta prodaje, zajedno s početnom cijenom, kao i upute o načinu slanja ponude za konkretnu nekretninu. Dodatno, za komercijalne objekte je pružena mogućnost obilaska i razgledavanja objekata uz prethodnu najavu . Također, otvorena je posebna telefonska linija s brojem +385 99 531 4000 putem koje možete dobiti dodatne informacije. Obvezujuće ponude za kupnju nekretnina zaprimaju se do 31. svibnja 2020. godine.
Podnose se obvezujuće ponude koje moraju sadržavati ime i prezime fizičke osobe odnosno tvrtke pravne osobe, OIB, kontakt, dokaz o prebivalištu ili sjedištu ponuditelja, oznaku nekretnine (ID nekretnine koji se nalazi uz svaki pojedini oglas i počinje s oznakom“AGNE-___“) za koju ponuditelj podnosi pisanu ponudu, ponuđeni iznos kupoprodajne cijene u kunama koja mora biti viša od početne naznačene kupoprodajne cijene, dokaz o izvršenoj uplati jamčevine, broj IBAN-a radi eventualnog povrata jamčevine, izjava ponuditelja o prihvaćanju uvjeta i odredbi ugovora o kupoprodaji, potpis ponuditelja te popis priloga dostavljenih uz ponudu. Ponuditelji zatvorenu pisanu ponudu trebaju dostaviti na adresu: FORTENOVA GRUPA d.d., Marijana Čavića 1, 10 000 Zagreb, s naznakom – „Ponuda za kupnju nekretnine – ID broj AGNE-____, Sektor upravljanja imovinom Grupe“. Svi detalji vezani uz uvjete prodaje nalaze se i na sljedećem linku: http://nekretnine.fortenovagrupa.hr/hr/uvjeti/.
Ponuda nekretnina za prodaju će se i dalje redovito ažurirati te će stranica uskoro biti nadopunjena novim sadržajem i novim nekretninama.
Imenovani novi predsjednici uprava Konzuma i Leda
Od sredine svibnja odnosno početka lipnja kompanije Konzum plus d.o.o. i Ledo plus d.o.o. vodit će novi predsjednici Uprava. Tako će Zoran Mitreski zamijeniti Slavka Ledića na mjestu predsjednika Uprave Konzuma, a Ivan Babić će umjesto Marina Poljaka preuzeti upravljanje Ledom. Kako bi poslovanje Fortenova grupe u idućem razdoblju bilo još efikasnije, Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe je zajedno s izvršnim direktorima i Upravnim odborom proveo promjene kojima je cilj daljnje jačanje rukovodećih timova i osnaživanje dva ključna poslovna područja Fortenova grupe.
Poziciju predsjednika Uprave Konzuma, najvećeg nacionalnog maloprodajnog lanca od 16. svibnja 2020. godine preuzima Zoran Mitreski, dosadašnji član Uprave Konzuma za nabavu i marketing. Istodobno, s ciljem daljnje standardizacije i jačanja sinergijskih potencijala, kao i zbog pojednostavljenja načina poslovanja, u Poslovnom području hrana Fortenova grupe, upravljački se objedinjuje područje zamrznute hrane. Od 1. lipnja 2020. godine vođenje područja zamrznute hrane kao izvršni direktor te ujedno i kao direktor kompanije Ledo plus, preuzima Ivan Babić, dosadašnji direktor Odjela transformacije u Fortenova grupi d.d.
I Slavko Ledić, dosadašnji predsjednik Uprave Konzuma i Marin Poljak, dosadašnji direktor Leda plus, karijere nastavljaju izvan Fortenova grupe.
„U realizaciji ovih odluka vodili smo se prije svega željom za napretkom i kontinuitetom, što smo ovim kadrovskim rješenjima postigli. Kolege Mitreski i Babić duboko su integrirani u poslovanje kompanija čije vođenje preuzimaju. S dugogodišnjim iskustvom u maloprodaji, a osobito u Konzumu u kojem je zajedno s kolegama vodio kompaniju kroz najizazovnije faze poslovanja, od duboke krize 2017. godine, kroz postupak izvanredne uprave do stabilizacije poslovanja i ponovnog postizanja izvrsnih rezultata, Zoran Mitreski je ključna osoba za daljnji razvoj Konzuma. Vodstvo koje kolega Mitreski pokazuje danas, u okolnostima pandemije koronavirusa, bitno doprinosi činjenici da Konzum u znatno otežanim uvjetima poslovanja ponovno pokazuje iznimnu snagu.
Također, kolega Ivan Babić se kao voditelj projekta transformacije, posebno važnog za procese koje je prolazila Fortenova grupa, imao prilike detaljno upoznati sa svim našim biznisima te je svojim strateškim razmišljanjem i operativnim vještinama dao veliki doprinos tome da se kroz restrukturiranje operativna dobit Fortenova grupe u protekle dvije godine podigne za 100 milijuna eura. Iskustva koja je stekao radeći na tim poslovima, kao i kroz vođenje restrukturiranja u MOL-u odakle je došao u Fortenova grupu, jamstvo su da će kolega Babić opravdati povjerenje za operativno vođenje područja zamrznute hrane“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
“Osjećam veliki ponos, ali istovremeno i veliku odgovornost. S jedne strane, to je potvrda da je Uprava čiji sam i do sada bio dio u dosadašnjem sastavu vodila kompaniju u pravom smjeru te mogu samo reći da će moje imenovanje osigurati pozitivan kontinuitet. Nastavljamo raditi na svim započetim projektima, a, naravno, radujem se i svim budućim. Konzum čine ljudi, a naš pobjednički tim će, siguran sam, uspješno kao i do sada nastaviti prevladavati sve izazove”, izjavio je Zoran Mitreski, novi predsjednik Uprave Konzuma.
Ivan Babić, novi izvršni direktor područja zamrznute hrane Fortenova grupe povodom imenovanja je istaknuo: „Počašćen sam odlukom kojom mi je povjerena odgovorna dužnost vođenja novog područja zamrznute hrane u Poslovnom području prehrana. Nakon dvije godine vrlo intenzivnog rada na projektu transformacije i suradnje s brojnim timovima iz svih dijelova Fortenova grupe, vjerujem da imam dovoljno, ne samo znanja, već i iskustva za dosezanje postavljenih strateških ciljeva. Izrazito se veselim novim poslovnim izazovima, a osobito suradnji s kolegama na razvoju i jačanju tržišnih pozicija naših kompanija.“
Peruško se ujedno zahvalio dosadašnjim čelnicima Konzuma i Leda na doprinosu koji su dali kompanijama i Fortenova grupi, posebno tijekom razdoblja implementacije nagodbe i transformacije kompanija.
„Menadžerske vještine, znanje i osobnost Slavka Ledića bile su ključne za održavanje poslovanja Konzuma u krizi koju je kompanija prolazila u 2017. godini. Unatoč brojnim otegotnim okolnostima, Konzum se održao i u vrlo kratkom vremenu vratio povjerenje kupaca i ponovno krenuo uzlaznom putanjom. Ledić je vodio tim koji je besprijekorno realizirao implementaciju nagodbe koja je u maloprodajnoj kompaniji s više od 11.000 zaposlenih bila izrazito zahtjevna. Usporedo s tim, Konzum je neprestano poboljšavao poslovne rezultate i bio jedan od najvećih nositelja rasta operativne dobiti cijele Grupe. Na koncu, i razdoblje izvanrednog poslovanja maloprodaje u izazovnim uvjetima kojima trenutno svjedočimo, dobrim dijelom su rezultat Ledićevih organizacijskih vještina i poznavanja maloprodajnog poslovanja. Kolegi Lediću stoga iskreno zahvaljujem na velikom radu i angažmanu i želim mu uspjeh u daljnjoj karijeri“ – istaknuo je Peruško.
U zahvali Marinu Poljaku, dosadašnjem predsjedniku Uprave Leda plus, Peruško je naglasio njegov doprinos razvoju organizacije, nove vizije i ostvarivanje strateškog plana u Ledu. „Pod njegovim upravljanjem Ledo je, unatoč otežanim uvjetima poslovanja, nastavio potvrđivati svoju lidersku poziciju u inovacijama i kvaliteti proizvoda“ – rekao je Fabris Peruško prilikom objave promjena na vodećim mjestima u dvije kompanije Fortenova grupe.
Vladinoj delegaciji je predstavljen proizvodni sustav Mitrovac temeljen na sinergijskoj povezanosti farme mliječnih krava, bioplinske elektrane i staklenika za proizvodnju rajčice, a taj sustav ujedno ilustrira i temeljne odrednice poslovanja Belja – proizvodnju domaće hrane i sljedivost Od polja do stola
U sklopu radnog posjeta Istočnoj Slavoniji, Andrej Plenković, predsjednik Vlade RH, zajedno s Marijom Vučković, ministricom poljoprivrede posjetio je poljoprivredni kompleks Mitrovac u Belju, koji obuhvaća farmu mliječnih krava, bioplinsku elektranu i staklenik za proizvodnju rajčica.
Vladinoj delegaciji je predstavljen proizvodni sustav Mitrovac koji se temelji na sinergijskoj povezanosti farme mliječnih krava kapaciteta 2000 grla, bioplinske elektrane od 2MWh i staklenika od 4,5 ha. Bioplinska elektrana od dijela sirovine s farme proizvodi električnu i toplinsku energiju koja se u stakleniku koristi za cjelogodišnju proizvodnju rajčice.
Poljoprivredni kompleks Mitrovac tako ilustrira i temeljne odrednice poslovanja Belja – proizvodnju domaće hrane, sljedivost Od polja do stola i održivost, koje su se u ovim izazovnim vremenima, pokazale izuzetno važnima za hrvatsko gospodarstvo.
Kao najveći poljoprivredno industrijski kompleks u Hrvatskoj, Belje ima poljoprivrednu proizvodnju koja prati sve svjetske trendove i može proizvesti dovoljne količine domaće hrane. Belje obrađuje 20.000 hektara oranica i 650 hektara vinograda, proizvodi 35 milijuna litara mlijeka godišnje te 35 posto hrvatske proizvodnje svinja i 14 posto hrvatske proizvodnje junadi.
„S poljoprivrednim potencijalom kakav ima Belje, ali i cijela Slavonija i Baranja, Hrvatska može proizvoditi dovoljne količine hrane, prije svega za svoje potrebe, ali i za izvoz. Belje sustavno ulaže u razvoj i jačanje vlastitih proizvodnih kapaciteta te kontinuirano proizvodi domaću hranu koja dolazi s naših oranica i farmi. Unatoč zahtjevnim okolnostima u kojima smo se našli, svi poljoprivredni radovi teku u skladu s planovima, a sve naše proizvodnje rade maksimalnim kapacitetima što najbolje pokazuju rezultati tvornica stočne hrane koje su u ožujku imale najveću mjesečnu proizvodnju u povijesti kompanije“ – rekao je Davor Bošnjaković, direktor Belja plus.
I Vlado Čondić Galiničić, izvršni direktor za Poslovno područje Poljoprivreda u Fortenova grupi te ujedno predsjednik grupacije za poljoprivredu u Hrvatskoj gospodarskoj komori, naglasio je kako je korona kriza pokazala važnost domaće poljoprivredne proizvodnje i na nju povezane prehrambene industrije.
„To se saznanje može iskoristiti za jačanje nacionalne poljoprivredne strategije i upravljanje resursima. Sad je potrebno ozbiljno se strukturno odrediti što želimo i možemo proizvoditi u idućem razdoblju odnosno odlučiti se za proizvode u kojima težimo samodostatnosti i u tom se smjeru razvijati. Kao država možemo proizvoditi dostatno mesa, mlijeka, žitarica… jer imamo dosta prostora, iskustva, povijesnih znanja i ljudi koji žele raditi“ rekao je Čondić Galiničić.
Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe je, između ostalog, Vladinoj delegaciji ukazao na činjenicu da je strateška odrednica Fortenova grupe da razvija regionalnu poljoprivrednu i prehrambenu proizvodnju domaćeg porijekla na svim tržištima na kojima radi, a u nabavci i prodaji stavlja naglasak na proizvode domaćeg porijekla, u korona krizi predstavljala jednu od ključnih poluga u sigurnosti opskrbe tržišta najvažnijim prehrambenim proizvodima.
„Posebna prednost Fortenova grupe u tome je bila njezina regionalna rasprostranjenost i suradnja, jer su, unatoč globalnoj krizi, gospodarski tokovi unutar naše regije funkcionirali“ – rekao je Peruško i dodao:
„Kompanije poput Fortenova grupe mogu predvoditi jačanje ponude domaćih proizvoda na domicilnom tržištu, ali i u izvozu. Posebno to vrijedi u poljoprivredi i proizvodnji hrane, jer za to imamo sve pretpostavke – naslijeđe, visoku kvalitetu proizvoda i potrošače koji su na takve proizvode navikli i visoko ih cijene. Stoga u intenzivnijem razvoju domaće proizvodnje treba računati na još jaču domaću potrošnju, a to onda postaje i snažan doprinos očuvanju gospodarske aktivnosti i radnih mjesta u Hrvatskoj“.
Zaštitna oprema u vrijednosti od gotovo dva milijuna kuna namijenjena je korisnicima koji na terenu provode mjere zaštite zdravlja od koronavirusa
Pola milijuna jednokratnih zaštitnih maski donirala je Fortenova grupa Ravnateljstvu civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova RH. Zaštitna oprema u vrijednosti od gotovo dva milijuna kuna, koja je danas preuzeta sa skladišta Konzuma, namijenjena je korisnicima koji na terenu provode mjere zaštite zdravlja od koronavirusa.
Pomoćnik ministra dr.sc. Damir Trut zahvalio se na donaciji i kazao kako će ona dati svoj doprinos povećanju sigurnosti djelatnika koji sudjeluju u obavljanju zadaća vezanih uz suzbijanje epidemije novog koronavirusa.
„Donacija zaštitnih maski omogućit će sigurnije uvjete rada i zaštitu svim djelatnicima, prvenstveno zdravstvenog sustava, ali i ostalim pripadnicima operativnih snaga sustava civilne zaštite, stoga se zahvaljujem na ovoj hvalevrijednoj donaciji. Samo zajedničkim snagama možemo pridonijeti smanjenju širenja novog koronavirusa i povećanju sigurnosti svih građana Republike Hrvatske“ – istaknuo je pomoćnik ministra.
Unatoč velikom izazovu nabavke opreme koja je u ovom trenutku globalno najtraženija roba, Fortenova grupa je uspjela realizirati uvoz veće količine opreme, od koje je dio namijenjen zaštiti zaposlenika Fortenova grupe, a najveći dio maski odlazi onima koji ih u ovom trenutku najviše trebaju.
„Vrijednost onoga što nam daju zdravstveni djelatnici, policajci, vatrogasci i svi drugi koji posljednjih tjedana neprekidno brinu o sigurnosti i zdravlju svih nas je neprocjenjiva. Mi u Fortenova grupi znamo to jako dobro, jer tisuće naših radnika svakodnevno na svojim radnim mjestima brine o nesmetanoj opskrbi naših sugrađana. Stoga u Fortenova grupi itekako znamo cijeniti vrijednost brige o sigurnosti i zdravlju i važnost ulaganja u tu sigurnost u ovom trenutku.“– izjavio je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Izjavu možete pogledati ovdje.
Kompanije Fortenova grupe u Hrvatskoj – Konzum, PIK Vrbovec, Jamnica, Zvijezda, Belje i Ledo pomagale su od početka krize bolnicama, Crvenom križu te različitim udrugama koje se brinu o potrebitima, u novcu i proizvodima, a isto su radile i kompanije u Bosni i Hercegovini i Srbiji, koje su značajno pomogle u osiguravanju osnovnih potrepština za borbu protiv širenja koronavirusa.
„Uz ovu posljednju donaciju zaštitnih maski, ukupan iznos dosadašnjih donacija Fortenova grupe u cijeloj regiji dosegnuo je gotovo četiri milijuna kuna izravnog doprinosa zajednicama u kojima radimo. Ujedno, to je i način na koji pokazujemo zahvalnost svima koji su svakodnevno na svojim radnim mjestima, bez obzira na rizike“ – istaknuo je Peruško.
PIK Vinkovci pozivaju sve zainteresirane male poljoprivredne proizvođače i OPG-ove u Hrvatskoj koji žele plasirati svoju proizvodnju Konzumu, da ih kontaktiraju putem njihovih otkupnih stanica ili mail adrese: otkup@pik-vinkovci.hr.
Naime, PIK Vinkovci uz Konzum, sudjeluju u inicijativi koju je pokrenula Fortenova grupa u suradnji s Poljoprivrednom komorom i Ministarstvom poljoprivrede kako bi se poljoprivredni proizvodi malih proizvođača koji se zbog izvanrednih mjera ne mogu plasirati na tržnice, plasirali u maloprodajnu mrežu Konzuma.
Plasman će se realizirati putem distributera koji će otkupljivati njihove proizvode pod uvjetom zadovoljavanja najviših standarda kvalitete. U Fortenova grupi su to PIK Vinkovci, s obzirom na njihovu dugogodišnju tradiciju poljoprivredne proizvodnje i otkupa proizvoda te trenutnu suradnju u otkupu s nekoliko stotina kooperanata iz cijele Hrvatske.
Partnerstvom koje PIK Vinkovci unutar ovog projekta nude malim domaćim proizvođačima, kojima je zbog zatvaranja tržnica izravno ugrožena egzistencija, osigurava se prijeko potreban novi prodajni kanal. Na taj način u ovom projektu osobito postaje važna činjenica da je Konzum najveći nacionalni maloprodajni lanac s više od 600 prodajnih mjesta koja će od sada i dodatno postati efikasan prodajni kanal za sve male proizvođače i obiteljska gospodarstva koji su dosad svoje proizvode nudili uglavnom lokalnim zajednicama i tržnicama. Sve to je nadogradnja na već postojeću orijentaciju Konzuma na hrvatsku proizvodnju, budući da u kategoriji voća i povrća u Konzumu 80 posto prometa čine proizvodi hrvatskog podrijetla.
Iskustvo u povrtlarskoj, ratarskoj, stočarskoj i sjemenskoj proizvodnji i otkupu, PIK Vinkovci plus d.o.o. su počeli stjecati još 1962. godine, a danas se, prema skladišnim kapacitetima od ukupno 86.800 tona i kapacitetima za prijem robe u silose i sušenje, tvrtka ubraja među najveće u Republici Hrvatskoj. Ujedno je jedna od vodećih kompanija na području Vukovarsko-srijemske županije, obrađuje više od 5000 ha zemlje, zapošljava više od 500 radnika te ulaže u razvoj i nove tehnologije.
„PIK Vinkovci imaju iznimno dobru i korektnu suradnju s više od 500 kooperanta godišnje s područja istočne Slavonije kao i cijele Hrvatske. Putem pet otkupnih centara koji strateški pokrivaju poljoprivrednu proizvodnju cijele Hrvatske, godišnje otkupe više od 20.000 tona voća i povrća. Ponosimo se našim doprinosom cjelovitom razvoju te očuvanju tradicijskih i prirodnih vrijednosti jer svakodnevno zadovoljavamo potrebe ljudi za kvalitetnom i lokalnom hranom na tržištu Hrvatske. U suradnji s Konzumom, našim postojećim i budućim kooperantima, koje ovim putem još jednom pozivamo da nam se pridruže, sigurno ćemo i dalje ispunjavati našu osnovnu poslovnu misiju, a to je isporuka kvalitetnih domaćih proizvoda svim našim kupcima“ – komentirao je inicijativu PIK-a Vinkovci Vlado Čondić Galiničić, izvršni direktor poljoprivrede Fortenova grupe.
Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe, pak, naglašava kako je Fortenova grupa u ovom projektu kroz PIK Vinkovce osigurala otkup, a kroz Konzumovu maloprodajnu mrežu, plasman hrvatskih poljoprivrednih proizvoda.
„Na taj način smo u ovim izazovnim trenucima, kroz ključne segmente našeg poslovanja napravili važnu poveznicu i platformu za očuvanje male hrvatske poljoprivredne proizvodnje. Ujedno smo još jednom pokazali našu ukupnu stratešku orijentaciju prema hrvatskoj proizvodnji i time dali važan doprinos budućnosti hrvatske poljoprivredne proizvodnje. Osiguravanjem alternativnog distribucijskog i prodajnog kanala, u okolnostima provođenja rigoroznih mjera prevencije širenja korona virusa, dokazujemo koliko su nam mali obiteljski poljoprivredni proizvođači i OPG-ovci važan poslovni partner. Uz to, šaljemo i poruku o vrijednostima koje dijelimo, a to su važnost kupnje hrvatskih proizvoda, usmjerenje na samodostatnost nacionalne i lokalne proizvodnje te jačanje domaćih lanaca opskrbe“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
POZIV PIK-a VINKOVCI MALIM POLJOPRIVREDNIM PROIZVOĐAČIMA I OPG-ovima
Ključne poljoprivredne kulture koje će PIK Vinkovci otkupljivati su: lubenica, kupus, krumpir mladi, dinja, krastavac, salata Kristal, kelj, poriluk, rajčica, jabuka, tikvica, kupus crveni, grožđe, tikva, šparoga, peršin, blitva, luk, paprika, šljiva, celer, breskva, nektarina, kruška, češnjak, patlidžan, cikla, marelica, koraba, kukuruz šećerac, celer, trešnja, rotkvica, luk mladi itd.
Sav otkup voća i povrća realizirat će se prema unaprijed definiranim standardima kvalitete, a sa svim novim kooperantima će se napraviti ugovor o suradnji kojim će se definirati ugovorni odnosi. Sastavni dio svakog ugovora bit će i pravilnik o kvaliteti robe.
Otkupne stanice za kontakt:
Otkup Slavonija
Otkupni centar Lipovac, Cvjetno naselje bb, Lipovac
Otkupni centar Čeminac, Školska 5a, Čeminac
Otkup Dalmacija
Otkupni centar Polača, Industrijska zona Primat bb, Polača (kod Zadra)
Otkupni centar Kaštela, Trogirska cesta broj 5, Trogir
Otkup Zagreb
Otkupni centar Zagreb, Kelekova 47, Zagreb
Kontakt mail adresa za sve male proizvođače je: otkup@pik-vinkovci.hr, a kontakt broj za Dalmaciju i Zagreb je: 023 662 548, dok je za Slavoniju kontakt telefon: 032 270 084.
Voće i povrće hrvatskog podrijetla već čini preko 80 posto prometa u toj kategoriji u Konzumu, a kroz novu inicijativu spremni smo naše kapacitete otkupa i prodajnu mrežu ponuditi i onima koji nemaju mogućnost plasmana svojih proizvoda nakon zatvaranja tržnica
Voće i povrće domaćih proizvođača koje su donedavno kupovali na tržnicama građani će uskoro moći nastaviti kupovati u Konzumovim prodavaonicama diljem Hrvatske. Riječ je o Konzumovoj inicijativi potaknutoj odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske o mjeri obustave rada tržnica i svih objekata u njihovom sastavu. Proizvodi domaćeg podrijetla u Konzumovom prometu voća i povrća već sudjeluju s preko 80 posto, a Konzum će ovom inicijativom osigurati dodatna mjesta na svojim policama diljem Hrvatske malim domaćim proizvođačima koji su svoje proizvode dosad nudili uglavnom u lokalnim zajednicama. Zainteresirani poljoprivrednici mogu se javiti distributerima PIK Vinkovcima, Marinadi i Fragariji koji će vršiti otkup i isporuku Konzumu uz zajamčene najviše standarde kvalitete. U projekt će se moći uključiti i mali uzgajivači voća i povrća koji su javili na Konzumov natječaj „Najbolje iz Hrvatske“, a nakon što dogovore suradnju sa spomenutim distributerima.
U suradnji s klasterom Mali hrvatski proizvođač, Konzum je kupcima u posebno uređenim prostorima u nekoliko svojih prodavaonica ponudio izbor kvalitetnih domaćih proizvoda od malih domaćih proizvođača. Novom inicijativom i dogovorom s klasterom Mali hrvatski proizvođač, nastavit ćemo s plasmanom robe proizvođača koji djeluju pod tim klasterom i koji su dio već realiziranog dijela projekta „Najbolje iz Hrvatske“.
„Poštujemo sve odluke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske jer su usmjerene na zaštitu zdravlja i sigurnosti građana, no istovremeno želimo pomoći prvenstveno malim obiteljskim proizvođačima kojima više nije dostupan važan kanal prodaje te im je na taj način ugrožena egzistencija. Konzum od samog početka njeguje partnerski odnos s domaćim proizvođačima i ova je inicijativa nastavak strateške usmjerenosti na podržavanje hrvatske proizvodnje. Samodostatnost se u situaciji u kojoj smo se našli uslijed epidemije koronavirusa pokazala izrazito važnom za održavanje lanca opskrbe te svi zajedno moramo raditi na jačanju domaće poljoprivrede“, izjavio je Zoran Mitreski, član Uprave Konzuma.
Konzum već surađuje s više od 4000 malih i velikih proizvođača voća i povrća iz svih dijelova Hrvatske, putem direktnih isporuka na vlastite distributivne centre, njihovih otkupnih stanica ili svojih strateških partnera.
Ovom incijativom spremni smo naše kapacitete otkupa i prodajnu mrežu ponuditi i onima koji nemaju mogućnost plasmana svojih proizvoda.
Promatrajući iskustva iz Italije, Konzum je s pripremama zaliha krenuo prije nekoliko tjedana, a ključna mu je prednost dugogodišnja strateška suradnja s domaćim dobavljačima
Snimku izjave možete pogledati ovdje.
U svim svojim proizvodnim i poljoprivrednim pogonima te u maloprodaji, Fortenova grupa je provela cijeli niz mjera kojima je osiguran kontinuitet poslovanja u izvanrednim uvjetima obrane od širenja korona virusa. Uz pojačane mjere sanitarne i osobne higijene, zaposleni Jamnice, Zvijezde, PIK-a Vrbovec, Leda, Belja, PIK-a Vinkovci i svih drugih kompanija Fortenova grupe normalno rade i osiguravaju proizvode za police i za zalihe u maloprodaji, čime se tržištu jamči dostupnost tih roba u narednom razdoblju.
S obzirom da je iznimno velika potražnja proteklih dana u trgovinama Konzuma stvorila gužve zbog kojih je, unatoč trudu zaposlenika, police u trgovinama bilo vrlo teško puniti tempom kojim su ih kupci praznili, Fortenova grupa naglašava kako robe u najvećem maloprodajnom lancu u Hrvatskoj ima dovoljno, a posebno ključnih prehrambenih i higijenskih proizvoda, koje građani u ovoj situaciji najviše traže. Velika potražnja je uzrokovala i porast prometa koji su u pojedinim Konzumovim trgovinama u trenucima najvećih gužvi bili značajno veći od uobičajenih.
„Pojačana potražnja i to prije svega za određene artikle jedini je razlog zbog kojeg su police povremeno prazne, dok ih se ne stigne ponovo napuniti. Mi smo s pripremama za ovu situaciju krenuli prije nekoliko tjedana, promatrajući iskustva iz Italije te smo dodatno pojačali zalihe. Skladišta su puna i robe ima za nekoliko mjeseci potražnje. Trgovine prehrambenim proizvodima će sigurno ostati otvorene, u skladu s nacionalnim mjerama obrane od zaraze koronavirusom, i u Konzumu odnosno Fortenova grupi ćemo osigurati da svih ključnih proizvoda bude u dovoljnim količinama“ – izjavio je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Peruško je posebno naglasio kako je u trenutnoj situaciji Konzumova velika prednost dugogodišnja strateška suradnja s domaćim dobavljačima, koja je ujedno i jamstvo da u Konzumovim trgovinama neće biti poremećaja isporuka kao niti podizanja cijena.
„Premda je najveći dio naših prehrambenih artikala domaćeg porijekla, već neko vrijeme radimo i na uspostavljanju alternativnih izvora nabave, ukoliko dođe do većeg ograničenja i prekida isporuke robe koju uvozimo iz najugroženijih zemalja. Kupce molimo za razumijevanje – velike navale stvaraju pritisak na trgovine te se povećavaju zdravstveni rizici i za kupce i za zaposlenike. Stoga pozivam naše kupce na poštivanje odredbe o držanju razmaka na blagajnama i u trgovini kao i na korištenje prije svega beskontaktnog odnosno plaćanja karticama, jer su te mjere ključne za čuvanje zdravlja svih koji se nalaze u trgovinama.“ – izjavio je Zoran Mitreski, član Uprave Konzuma za nabavu i marketing.
„Svi naši zaposlenici, osobito oni čiji se posao ne vidi jer rade u proizvodnji ili u logističkom lancu, daju sve od sebe da održe poslovanje u bitno otežanim okolnostima. Ovo je prilika da se zahvalim i njima, i zaposlenicima Konzuma, na trudu koji ulažu da sustav funkcionira u izvanrednim okolnostima, da robe bude dovoljno i da svi kupci budu usluženi. Kao poslodavci, pronaći ćemo način da ih za taj angažman i posebno nagradimo“ – rekao je Fabris Peruško i ponovio kako će prehrambena proizvodnja Fortenova grupe, kao i Konzumove trgovine i dalje funkcionirati te da je sada najvažnije da mirnih glava i bez panike prebrodimo dane vjerojatno još strožih mjera obrane protiv širenja virusa koji su pred nama.
U najvećem maloprodajnom lancu u Hrvatskoj prodavaonice i skladišta adekvatno su opremljeni, a u svim trgovinama, skladištima i upravnoj zgradi provode se pojačane higijenske i sanitarne mjere
Dobro opremljene prodavaonice i skladišta
Sva skladišta i prodavaonice Konzuma dobro su opremljena, a zalihe se dodatno pojačavaju, osobito kad je riječ o namirnicama i proizvodima koje kupci u ovim trenucima najviše traže. Na taj je način Konzum u potpunosti spreman na povećanu potražnju u svim svojim trgovinama te poduzima sve mjere kako bi odgovorio i na eventualni budući porast potražnje. „Budući da očekujemo dodatno povećanje prometa u trgovinama, pojačali smo i nastavljamo povećavati zalihe proizvoda. Naši djelatnici redovito pune police i izlažu proizvode, no molimo kupce za razumijevanje i strpljenje ako nekih proizvoda u određenom trenutku nema na policama – to je samo zato što ih ne stignemo dovoljno brzo staviti na policu. Stavljamo fokus na namirnice i proizvode za kojima trenutno vlada najveća potražnja, a neke od njih i dodatno izlažemo u koridorima trgovina, kako bi kupcima bili još dostupniji. Provodimo sve mjere kako bi naši kupci mogli nabaviti sve što u ovom trenutku smatraju potrebnim“, izjavio je Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma.
Funkcionalan lanac opskrbe iz Hrvatske i inozemstva
Opskrbni lanac Konzuma i u ovim trenucima rasta potražnje dobro funkcionira te su sva skladišta dobro opremljena, uz dodatna povećanja zaliha. Kad je riječ o isporuci robe iz ugroženih područja, primjerice Italije, u Konzumu je uveden dodatne kontrole procesa uvoza robe te nastavljaju pratiti preporuke nadležnih institucija. U slučaju ograničenja isporuke iz te ili drugih zemalja imaju dovoljne zalihe proizvoda za neometano poslovanje.
„Kako bismo kupcima osigurali potrebne namirnice u slučaju ograničenja ili prekida isporuke iz ugroženih zemalja, neprestano tražimo i alternativne izvore nabave. Najveći naglasak stavljamo na suradnju s domaćim dobavljačima, koja je strateški prioritet u našem poslovanju od samog početka pa tako i u trenutnoj situaciji“, istaknuo je Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma. Proizvodi domaćeg podrijetla u Konzumovom prometu sudjeluju s više od 75 posto, a u nekim svježim kategorijama kao što su voće i povrće, meso, riba i pekarski proizvodi taj se broj penje i na više od 80 posto.
Pojačane zaštitne mjere radi sigurnosti kupaca i zaposlenika
U svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi Konzuma poduzimaju se sve mjere preventivne zaštite sukladno preporukama nadležnih institucija. Tako se uz redovite higijenske i sigurnosne procedure provode i pojačane higijenske i sanitarne mjere u lancu opskrbe, u prodavaonicama i uredskim prostorima te redovita dezinfekcija blagajni, opreme i POS uređaja. S ciljem dodatne zaštite sigurnosti kupaca i zaposlenika, uspostavljen je i operativni tim za krizna stanja, čiji su članovi dostupni u bilo koje doba dana i raspoloživi za okupljanje u vrlo kratkom roku u slučaju potrebe. Pripremljene su procedure i upute o postupanju u slučaju različitih mogućih scenarija vezanih za koronavirus za zaposlenike u svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi.
„Konzumu su sigurnost i zdravlje kupaca i zaposlenika na prvom mjestu te smo stoga uveli dodatne preventivne mjere kako bi naši kupci sigurno i neometano mogli nastaviti obavljati kupnju. Nastavljamo pratiti situaciju kako bismo adekvatno reagirali ako nastanu nove okolnosti koje bi zahtijevale dodatna postupanja“, izjavio je Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma.
Kupnja putem interneta
Online trgovina bilježi veliki porast narudžbi te Konzum poduzima sve mjere kako bi kupcima i zaposlenicima maksimalno pojednostavio proces kupnje i dostave te otvorio što više termina dostave. Napravljen je i dodatni update na internetskoj stranici kako bi cjelokupni sustav funkcionirao i pod većim opterećenjem, resursi su usmjereni s usluge Pokupi na usluge Drive in i dostave na kućna vrata te su povećani resursi za komisioniranje i dostavu robe. Fokus je stavljen na proizvode koje kupci najviše traže, no i dalje su asortimanom pokrivene sve važnije kategorije proizvoda.