Menu
Zatvori
Fortenova grupa i Podravka potpisale su kupoprodajni ugovor kojim Podravka preuzima kompanije Poslovnog područja poljoprivreda Fortenova grupe koje obuhvaća kompanije Belje, PIK Vinkovci, Vupik, Energija Gradec, Belje Agro-Vet i Felix.
Vrijednost transakcije na osnovi cash-free/debt-free iznosi 333 milijuna eura, a Podravka preuzima vertikalno integrirano poljoprivredno poslovanje diversificirano u 12 segmenata – od uzgoja usjeva na 32000 hektara poljoprivrednog zemljišta i djelatnosti od svinjogojskih i govedarskih farmi, vinogradarstva i vinarstva do proizvodnje finalnih mesnih i mliječnih proizvoda. Kompanije iz poljoprivrednog segmenta Fortenova grupe posjeduju još i biopostrojenja, silose i pretovarnu luku Vukovar, a ukupno zapošljavaju više od 2600 djelatnika. Ujedno, s poljoprivrednim segmentom je povezano i nekoliko stotina kooperanata preko kooperantskih farmi te kooperanata u ratarskoj, povrtlarskoj i voćarskoj proizvodnji.
„Činjenica da smo vrlo brzo zaključili pregovore o svim uvjetima transakcije potvrda je ispravnosti naše odluke o izboru Podravke, ali i izvrsna pretpostavka za dugoročno partnerstvo i u ovom području, u koje danas krećemo. Obje kompanije s ovim ugovorom otvaraju nove faze u poslovanju, a siguran sam da naša poljoprivreda ide u dobre ruke, jer smo vodili računa da partner kojeg smo izabrali doista da maksimalan doprinos daljnjem razvoju djelatnosti. Želim se zahvaliti svim zaposlenicima Poslovnog područja poljoprivrede i Fortenova grupe koji su proteklih pola godine naporno radili kako bi realizaciju ovoga procesa doveli do potpisa ugovora“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Dovršenje transakcije uslijedit će nakon pribavljanja uobičajenih regulatornih odobrenja.
Objavom revidiranog konsolidiranog financijskog izvještaja te Izvješća o održivosti za 2023., Fortenova grupa je zaokružila vrlo intenzivno prvo polugodište ove godine. Naime, nakon što je prošli tjedan objavila uspješnu provedbu vlasničke transformacije i činjenicu da više nema sankcionirane suvlasnike u vlasničkoj strukturi, kao i odluku o izboru Podravke kao partnera za nastavak procesa prodaje poljoprivrednog poslovanja, u financijskom izvještaju i u Izvješću o održivosti Grupa je javnosti detaljno prezentirala svoje poslovne aktivnosti u prošloj godini.
U revidiranom konsolidiranom financijskom izvještaju prikazani su ključni financijski pokazatelji, dok je u Izvješću o održivosti iznesen opsežan pregled poslovanja Grupe i njezinih operativnih kompanija u 2023., s naglaskom na aktivnostima u sedam ključnih tema održivosti.
Kada je riječ o financijskim pokazateljima za 2023., Grupa je prema revidiranim konsolidiranim rezultatima ostvarila ukupni konsolidirani prihod veći od 5,8 milijardi eura. Konsolidirana prilagođena dobit iz operativnog poslovanja niža je nego godinu ranije i iznosila je 251 milijun eura. Neto dug na kraju 2023. je 970 milijuna eura, a omjer neto duga i prilagođene dobiti iz operativnog poslovanja je iznosio 3.86 puta. Sva poslovna područja Grupe su, u usporedbi s istim razdobljem godinu ranije, bilježila rast ukupnih prihoda, ali i smanjenu dobit iz operativnog poslovanja.
„U osvrtu na financijske rezultate za prošlu godinu, važno je naglasiti da je, bez obzira na specifične okolnosti u kojima smo se nalazili i o kojima smo prethodnih dana dosta govorili, Grupa ostvarila najvažnije planirane ciljeve, osobito u odnosu na utjecaj koji su na naše poslovanje imala globalna ekonomska kretanja. Očekivano, na smanjivanje operativne dobiti u odnosu na godinu ranije primarno je utjecao veliki rast troškova, posebno energenata i sirovina te rast primanja zaposlenika. Ipak, usprkos rastu naših troškova financiranja, omjer ukupnoga neto duga i prilagođene dobiti je na zadovoljavajućim razinama.“ – komentirao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe financijske pokazatelje za 2023.
Kada je riječ o trećem po redu Izvješću o održivosti, ono sadrži podatke o poslovanju 39 operativnih društava i Fortenova grupe d.d. te ukazuje na ključne iskorake u području održivosti za 2023. koje su potvrdile i dvije nagrade koje je Grupa dobila u prethodnom razdoblju. Prva je Zlatna nagrada i priznanje „Regionalni ESG lider“ za ukupna ESG postignuća koje su joj u konkurenciji velikih poduzeća s područja Srednje i Jugoistočne Europe dodijelili Međunarodni ekonomski forum „Perspektive“ i Društvo „Promo global“, dok je za provođenje sveobuhvatnog projekta energetske učinkovitosti Grupa dobila godišnju nagradu „Hrvoje Požar“ u kategoriji za realizirani projekt racionalnog gospodarenja energijom. Postizanje energetske učinkovitosti jedan je od prioriteta na kojem Grupa intenzivno radi još od 2022. kada je krenula u uspostavu procesa utvrđivanja svih izvora emisija u vlastitom poslovnom procesu i cijelom dobavljačkom lancu. Nakon cjelovitog izračuna ugljikovog otiska iz svih utvrđenih izvora, u suradnji s Institutom Hrvoje Požar su za svako od 40 društava Grupe koja se bave različitim djelatnostima, izrađene studije o smanjenju ugljikovog otiska te podloge za implementaciju mjera za njegovo smanjenje u razdoblju od 2025. do 2030. godine. Istodobno, planovi o smanjenju ugljikovog otiska na razini Grupe su krenuli u primjenu već tijekom 2023. pokretanjem projekata za povećanje udjela obnovljivih izvora energije u ukupnoj potrošnji, definiranje ljetne i zimske temperature u trgovinama, smanjenje rasvjete izvan radnog vremena na sigurnosni minimum, instalacije LED rasvjete i zatvaranje rashladnih vitrina u trgovinama, ugradnja kompresora većeg kapaciteta i ekonomajzera na kotlovima u pojedinim društvima, kao i modernizacija vozila. Time je u Grupi postignuta ušteda u ukupnoj potrošnji energije od 5 posto.
Drugi važan iskorak je povećanje ulaganja u zaposlenike, osobito važnog s obzirom na ukupan broj radnika koje Grupa zapošljava u cijeloj regiji te rizika koji proizlazi iz nedostatka radne snage. Tako su troškovi rada na razini Grupe od 2019. povećani za gotovo 200 milijuna eura, pri čemu Grupa kontinuirano ulaže u povećanje ukupnih primanja zaposlenika (plaće, nagrada za radne rezultate i prigodne nagrade) te je u širem okruženju prepoznata kao aktivni zagovornik traženja novih i relaksacije postojećih modela supstitucije nedovoljnog broja radno aktivnih stanovnika u zemljama regije.
Grupi je zajednička i inicijativa povezana sa smanjivanjem otpada od hrane, gdje je Konzum HR već šestu godinu zaredom prepoznat kao najveći donator hrane u Hrvatskoj, a istodobno su četiri kompanije – Fortenova grupa, Konzum HR, Zvijezda HR i PIK Vrbovec HR na inicijativu Ministarstva poljoprivrede pristupile Dobrovoljnom sporazumu o sprječavanju i smanjenju nastajanja otpada od hrane „Zajedno protiv otpada od hrane”.
Uz to, budući da je raznolikost zastupljenosti na svim razinama, uz postizanje rodne ravnopravnosti, definirala kao jedan od svojih ESG ciljeva, Grupa je tijekom 2023. usvojila Politiku raznolikosti, pravednosti i uključivosti te su za 2024. pripremljeni akcijski planovi za provedbu politike.
„Paket informacija u kojem smo detaljno predočili sve što smo radili u 2023. još je jedan dokaz naše posvećenosti odgovornom poslovanju, a u tom svjetlu treba promatrati i naše iskorake u temama održivosti. To se, naravno, odnosi i na niz aktivnosti koje smo tijekom prošle godine poduzimali u vezi s osiguranjem stabilnosti i sigurnosti poslovanja, posebno u financijskom aspektu, ali i s obzirom na različite eksterne izazove i nagle promjene uvjeta u kojima su se odvijale naše poslovne operacije“ – zaključio je Peruško, komentirajući ključne elemente Izvješća o održivosti Grupe.
Izvješće o održivosti 2023. dostupno je na poveznici: https://fortenova.hr/odrzivost/?document_id=3489
Nakon procjene obvezujućih ponuda koje su pristigle tijekom ispitivanja interesa u procesu prodaje društava Poslovnog područja poljoprivreda, Fortenova grupa d.d. je ponudu Podravke d.d. ocijenila sveukupno najboljom.
Sukladno tome, između kompanija je potpisan Ugovor o ekskluzivnom pregovaranju temeljem kojeg će Fortenova grupa proces pregovora o sklapanju kupoprodajnog ugovora nastaviti samo s Podravkom.
Poslovno područje poljoprivreda Fortenova grupe obuhvaća kompanije Belje, PIK Vinkovci, Vupik, Energija Gradec, Belje Agro-Vet i Felix. Detaljne analize zaprimljenih obvezujućih ponuda pokazale su da ponuda Podravke, osim što je cjenovno najviša, također najbolje ispunjava kriterije najpoželjnijeg strateškog partnera ovim kompanijama koji su zadani u transakciji.
„U ispitivanje interesa prodaje Poslovnog područja poljoprivreda krenuli smo sa željom maksimiziranja vrijednosti i identifikacije potencijalnih partnera koji će jamčiti razvoj i održivost ove nacionalno važne djelatnosti te osigurati daljnji razvoj poslovanja i zaposlenosti, s rezultatom gospodarskog napretka cijele regije Slavonije i Baranje. U Podravki smo pronašli upravo takvog partnera za naše poljoprivredne kompanije. Dodatna prednost Podravke je činjenica da bismo s njom dobili strateškog partnera koji će PIK Vrbovcu i sustavu Fortenova grupe nastaviti osiguravati kvalitetnu domaću sirovinu za daljnju preradu i proizvodnju. Stoga sam siguran da smo odabirom ekskluzivnog pregovaranja o detaljnim uvjetima kupoprodajnog ugovora s Podravkom, donijeli najbolju moguću odluku ne samo za poljoprivredne kompanije i naše zaposlenike, nego i za sve druge dionike“ – komentirao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Time polugodišnji proces odabira strateškog partnera za poljoprivredno poslovanje Fortenova grupe ulazi u završnicu, a po sklapanju kupoprodajnog ugovora, za dovršetak transakcije bit će potrebno ishoditi i uobičajena regulatorna odobrenja nadležnih tijela za zaštitu tržišnog natjecanja.
Fortenova grupa dobitnik je godišnje nagrade „Hrvoje Požar“, u kategoriji za realizirani projekt racionalnog gospodarenja energijom, koju po 29. put dodjeljuje Zaklada “Hrvoje Požar” Hrvatskog energetskog društva.
Postizanje energetske učinkovitosti jedan je od prioriteta Fortenova grupe na kojem intenzivno radimo još od 2022. godine kada smo krenuli u uspostavu procesa utvrđivanja svih izvora emisija u vlastitom poslovnom procesu i cijelom dobavljačkom lancu.
Nakon kompletnog izračuna ugljikovog otiska iz svih utvrđenih izvora, u suradnji s Institutom Hrvoje Požar za 40 naših društava s pet tržišta, koja se bave različitim djelatnostima od maloprodaje i veleprodaje, proizvodnje hrane i pića do poljoprivrede i IT usluga, izrađene su studije o smanjenju ugljikovog otiska. Kao bazna godina za navedene studije definirana je 2022. godina. Svako društvo dobilo je vlastitu studiju i podlogu za implementaciju mjera za smanjenje vlastitog ugljikovog otiska te je implementacija svih navedenih mjera planirana u razdoblju od 2025. do 2030.godine, tijekom kojeg će se napredak implementacije svih mjera pratiti, i po potrebi predlagati i dodatne.
Već tijekom 2023. pokrenuti su neki od projekata u cilju povećanja udjela obnovljivih izvora energije u ukupnoj potrošnji, definiranje ljetne i zimske temperature u trgovinama, smanjenje rasvjete izvan radnog vremena na sigurnosni minimum, instalacije LED rasvjete i zatvaranje rashladnih vitrina u trgovinama, ugradnja kompresora većeg kapaciteta i ekonomajzera na kotlovima u pojedinim društvima, kao i modernizacija vozila, čime su navedeni planovi o smanjenju ugljikovog otiska već krenuli u primjenu na Grupnoj razini, i postignuta je ušteda u ukupnoj potrošnji energije od 5%.
U ime Fortenova grupe vrijedno priznanje stručnjaka i znanstvenika iz djelatnosti energetike preuzeo je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora, koji je tom prigodom izjavio:
„Izuzetno mi je drago što je sav trud koji Fortenova grupa ulaže u Hrvatskoj i regiji u postizanju energetske učinkovitosti i doprinosu smanjenju ugljikovog otiska u vlastitom proizvodnom procesu i cijelom dobavljačkom lancu, prepoznat i od struke.
Današnju nagradu preuzimam s osjećajem ponosa na postignuća Fortenova grupe u ovom izuzetno važnom području poslovanja, a posebice na predan rad kolegica i kolega iz naših operativnih kompanija, zbog čijeg zalaganja i jesam danas ovdje.
Ušteda energije postaje ključna za održivost poslovanja, povećanje efikasnosti i zaštitu okoliša te ćemo nastaviti sustavno provoditi strategije usmjerene na smanjenje potrošnje energije u svim poslovnim područjima Fortenova grupe, vrlo svjesni vlastite uloge u podršci zelenoj tranziciji u jugoistočnoj Europi“, rekao je Peruško.
Nakon uspješno završenog procesa evaluacije Fortenova grupa je za 22 kompanije dobila certifikat Best Places to Work, međunarodnu potvrdu koja poručuje da kompanije Grupe prepoznaju važnost pozitivnog iskustva na radnom mjestu i prije svega cijene svoje zaposlenike. Time se Fortenova grupa svrstala u društvo vodećih svjetskih kompanija koje dosljedno ostvaruju dugoročne poslovne rezultate kroz visoku angažiranost zaposlenika, participativno vodstvo i usmjerenost na ljude.
Uz činjenicu da se kroz prepoznavanje Grupe kao Best Place to Work potvrđuje važnost doprinosa svakog zaposlenika te se razvija i jača employer branding, certifikat Best Place to Work, Fortenova grupu i njezine kompanije izdvaja na tržištu rada, omogućuje kvalitetnije privlačenje novih zaposlenika, posebice mladih, koji prepoznaju važnost nezavisnih potvrda i snažnog fokusa tvrtki u izgradnji poželjnog mjesta za rad.
„U vrlo kratkom vremenu, dobili smo i drugu neovisnu potvrdu da naša posvećenost stalnom poboljšavanju radnih uvjeta i, općenito, zadovoljstvu naših zaposlenika, daje rezultate. Još nam je važnije da su nam kroz ovaj proces certifikacije to potvrdili upravo zaposlenici iz različitih kompanija i s različitih tržišta na kojima Grupa posluje. A ako naše kolegice i kolege u svim dijelovima Grupe, neovisno jesu li u trgovinama, proizvodnji, logistici ili administraciji prepoznaju naše iskorake u jačanju kvalitete radnog okruženja, onda nam je to svima velika motivacija da nastavimo s razvojnim aktivnostima u tom području“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Gordana Fabris, izvršna direktorica Ljudskih potencijala Fortenova grupe je istaknula ponos što je Fortenova grupa dobila certifikat Best Places to Work i s njim potvrdu međunarodne zajednice da se fokus na zaposlenike prepoznaje i daje rezultate. „Posebno smo ponosni na činjenicu da je u procesu certifikacije sudjelovalo naših 22 tvrtke iz pet različitih zemalja te je proteklih mjeseci anketirano više od 2200 zaposlenika, a rezultati su pokazali da smo među najboljim poslodavcima u regiji. Zahvaljujem se svima još jednom na sudjelovanju u provedenom procesu certificiranja, jer na taj način zajedno činimo Fortenova grupu jačom i boljom kompanijom“- rekla je povodom dodjele certifikata.
Mercator Slovenija, Sarajevski kiseljak i Agrolaguna su nove tri kompanije Fortenova grupe koje su uspješno prošle proces ocjenjivanja i dobile Certificate Employer Partner (CEP). Uz 13 kompanija koje već imaju certifikat, prošle su recertifikaciju – Konzum, Pik Vrbovec, Jamnica, mStart i Fortenova grupa d.d, Mercator-Srbija, Mg Mivela, Roto dinamic, Zvijezda, Dijamant, Belje, Pik Vinkovci i Vupik – sada čak 16 kompanija Fortenova grupe ima vanjsku potvrdu izvrsnosti u upravljanju ljudskim potencijalima. Što je još važnije, u procesu certifikacije sve kompanije su u ukupnom bodovanju porasle u odnosu na prošlu godinu.
Certifikat Poslodavac Partner, kao nepristrano priznanje stručnjaka za ljudske potencijale u europskoj zajednici koje potvrđuje najvišu kvalitetu upravljanja u sedam ključnih područja ljudskih resursa, a u procesu certifikacije se prolazi i boduje niz tema poput selekcije, razvoja kompetencija, leadershipa, radne uspješnosti, uključenosti i zadovoljstva, karijere i nasljeđivanja, nagrađivanja itd. na svim razinama organizacije.
Certifikat zapravo ukazuje kako kompanije u Hrvatskoj razvijaju procese u ljudskim potencijalima, a s obzirom da je temeljen na međunarodnim standardima, omogućuje i usporedbu domaće i globalne prakse i praćenje napretka u razvoju struke.
„Brojna su područja u kojima kompanije Fortenova grupe neprestano dobivaju neovisne, vanjske potvrde svoje izvrsnosti – bilo da je riječ o kvaliteti naših proizvoda, projekata, kampanja ili, kao u ovom slučaju, o najvišoj razini procesa u ljudskim potencijalima. Činjenica da se treću godinu zaredom povećava broj kompanija u Fortenova grupi koje dobivaju odnosno obnavljaju CPP, potvrđuje naš stalni napredak u izgradnji dobrog radnog okruženja. To nam je i imperativ, jer je neovisna potvrda kvalitete odnosa koje kompanija gradi sa zaposlenicima danas sve važnija komparativna prednost poslodavaca na tržištima rada u cijeloj regiji u kojoj poslujemo. A to što su dio procesa certifikacije i naše kompanije iz Slovenije, Srbije i BiH, dodatno svjedoči o našim inzistiranju na postavljanju i pridržavanju istih standarda u cijeloj Grupi” – Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe prilikom svečane dodjele Certifikata poslodavac partner.
„Od samih početaka poslovanja, Fortenova grupa ima fokus na zaposlenicima, na stvaranju kvalitetnog radnog okruženja i unapređenju svih ključnih procesa koja su od iznimne važnosti za razvoj naših zaposlenika. Sva ta nastojanja i aktivnosti doprinijele su odličnim rezultatima ostvarenima u ovoj certifikaciji, a činjenica da je certifikat dobilo čak 16 naših kompanija, potvrđuje izvrsnost kojoj težimo kao Grupa. Certifikat poslodavac partner ujedno donosi i odgovornost da u narednom razdoblju dodatno nastavljamo razvijati poželjnu i stimulativnu radnu sredinu u kojoj će naši kolege biti zadovoljni, angažirani i motivirani„ – izjavila je Gordana Fabris, izvršna direktorica Ljudskih potencijala Fortenova grupe.
„Velika je odgovornost uspješno graditi kvalitetu radnih mjesta za preko 35 500 zaposlenika u 16 različitih kompanija. Bez obzira na tu kompleksnost, koja je dodatno potencirana dinamičnošću tržišta, ekonomskim čimbenicima i izazovima na tržištu rada, Fortenova grupa ne gubi fokus te dodatnu pažnju ulaže u osnaživanje i razvoj zaposlenika. U tri godine, koliko pratimo strukturirano i stručno postavljanje kvalitetnog okvira procesa upravljanja ljudskim potencijalima, baza kvalitete radnih mjesta značajno je nadograđena i ojačana, a veliku pažnju sve operativne kompanije ulažu u prikupljanje i obradu povratnih informacija zaposlenika. U 2023. Fortenova grupa je posebno je radila na poboljšanju kompenzacijskog paketa zaposlenika, a strateška odrednica je i rad na socijalnom aspektu društveno odgovornog poslovanja, koji posljedično utječe i na uvjete zaposlenika. Edukacija, razvoj i karijerni put zaposlenika je vrlo visoko na listi prioriteta te se u interne i eksterne edukacije ulažu velika financijska sredstva, vrijeme polaznika, ali internih trenera i mentora. Sa sigurnošću možemo reći da će takve odrednice i dalje voditi prema uspješnom poslovanju i zadovoljstvu zaposlenika. Čestitamo na obnovi statusa Poslodavca Partnera za 13 kompanija te stjecanju tog prestižnog priznanja za dodatne tri kompanije Fortenova grupe! – komentirala je Lara Šubić Šuša, voditeljica projekta Poslodavac Partner.
Zvijezda majoneza ponovno je prva na BRANDscore ljestvici u Hrvatskoj, potvrdilo je istraživanje BRANDpuls*, koje ispituje snagu brendova među domaćim potrošačima. Prema istraživanju koje je provedeno za drugu polovinu 2023. godine, Zvijezda majoneza je drugu godinu zaredom zauzela prvo mjesto od čak 1456 brendova, a među top 10 brendova na hrvatskom tržištu našla su se još tri Zvijezdina proizvoda – suncokretovo ulje na drugom mjestu, Zvijezda Ketchup na sedmom i tvrdi margarin Zvijezda stolni na osmom mjestu.
Kao i godinu ranije, među deset najboljih je i Jamnica i to ove godine na četvrtom mjestu pa tako kompanije Fortenova grupe imaju pet svojih brandova u samom vrhu jednog od najvećih regionalnih istraživanja tržišta.
Istodobno, na proširenoj listi 50 najjačih proizvoda u Hrvatskoj svoje su pozicije poboljšali ABC sir koji je na 13. mjestu i Margo mazivi margarin na 16. mjestu, dok je Jana negazirana voda pozicionirana na 21. mjestu.
Kad je riječ o regionalnom plasmanu, najjači brandovi Fortenova grupe su Jana na 18. i Jana Ice Tea na 35. mjestu. Istodobno, rangiranje u ostalim državama regije pokazuje da su u Srbiji, slično kao i Hrvatskoj, najjači brandovi grupe proizvodi Dijamanta – margarin Dobro jutro (4. mjesto) i Dijamant ulje (5. mjesto) dok je tvrdi margarin Dijamant classic na 9. mjestu, dok ABC sir visoko, četvrto mjesto zauzima u Bosni i Hercegovini.
BRANDscore istraživanje je provedeno na 5600 ispitanika u dobi od 16 do 64 godine u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini i Sloveniji koji su brendove vrednovali u 60-tak FMCG kategorija, potvrdilo je kako su potrošači izrazito vezani za proizvode Zvijezde i Dijamanta koji u Fortenova grupi čine grupu Ulja , što ih onda čini najsnažnijim lokalnim brandovima, posebno u odnosu na globalne brandove koji u pravilu zauzimaju visoko mjesta u rangiranju na razini Adria regije.
*Više o istraživanju na linku:
https://www.ipsos.com/hr-hr/brandpuls-snaga-branda-1
Mercator je danas potpisao ugovor o kupnji 100 posto udjela u Engrotušu, a s potpisivanjem ugovora pokrenuta je i procedura za dobivanje suglasnosti Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja Republike Slovenije (AVK). Spajanje Mercatora, koji je u vlasništvu Fortenove grupe i Engrotuša ojačat će tržišnu poziciju oba trgovačka društava te donijeti nove razvojne prilike slovenskim dobavljačima i zaposlenicima. Potpisnici ugovora uvjereni su da integracija dviju tvrtki predstavlja odličnu podlogu za budući rast zajedničke kompanije i, naravno, dugoročnu održivost poslovanja od koje će imati koristi svi dionici, a posljedično i cjelokupno gospodarstvo.
„Iznimno nam je zadovoljstvo što godinu zaključujemo još jednom velikom akvizicijom u maloprodaji. Nakon marketa Franca u Crnoj Gori, preuzimanje Tuš trgovina drugo je veliko širenje naše prodajne mreže u kratkom vremenu, čime definitivno potvrđujemo status najjačeg domaćeg regionalnog maloprodajnog lanca u regiji i dokazujemo ono što smo najavili kad smo 2021. integrirali Mercator u mrežu Fortenova grupe. Naše je zadovoljstvo tim veće, ako se uzme u obzir koliko je poslovanje u maloprodaji u prošloj i ovoj godini bilo zahtjevno. Unatoč tome, ostali smo vrlo fokusirani na realizaciju strategije kojoj je osnovni cilj da u cijeloj mreži dođemo što bliže kupcima i kontinuirano im nudimo široki izbor proizvoda i usluga po pristupačnim cijenama, a istodobno kroz izvrsne odnose s lokalnim dobavljačima, jačamo nacionalna gospodarstva u pet država u kojima poslujemo. Duboko smo uvjereni da je to najbolje jamstvo dugoročnog razvoja cijelog nacionalnog gospodarskog lanca – od proizvodnje preko prerade do trgovine – što onda, od zapošljavanja preko podrške investicijama, predstavlja i značajnu kontribuciju održivom rastu gospodarstava u regiji“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Andraž Tuš je u ime prodavatelja, kompanija Tuš holding i AH Invest 1 naglasio: „Danas smo potpisali ugovor o kupoprodaji 100 posto udjela u tvrtki Engrotuš d.o.o., bez djelatnosti drogerije Tuš, koja je u procesu izdvajanja. Nakon višemjesečnih pregovora odlučili smo se za kupca koji je, po našem mišljenju, najbolji izbor za zaposlenike, poslovne partnere i razvoj osnovne djelatnosti tvrtke. Vjerujemo da će ova integracija imati pozitivne učinke za slovensko gospodarstvo.”
Tomislav Kramarić, predsjednik Uprave Mercatora: „Ovom se transakcijom nastavlja vlasnička konsolidacija u sektoru trgovine. Mercator bilježi stabilan organski rast, a akvizicija i spajanje s Engrotušem će nam pomoći u ostvarenju poslovnih ciljeva. Uvjeren sam da je integracija u interesu svih, od zaposlenika do slovenskih dobavljača u cijelom lancu. Povezivanjem ćemo ojačati i stabilnost oba trgovačka društva te slovenskim potrošačima ponuditi najbolji izbor proizvoda i usluga.”
Do okončanja postupka dobivanja suglasnosti Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja ne možemo komentirati detalje ugovora niti daljnje razvojne planove povezane tvrtke.
S osnovnim ciljem zaštite zdravlja naših kupaca i svih ostalih dionika te odgovornog pristupa ukupnom poslovanju, članice Fortenova grupe – Konzum, Velpro, Tisak i Roto Dinamic, samoinicijativno i preventivno iz svoje maloprodajne i veleprodajne mreže povlače sva bezalkoholna pića proizvođača Coca-Cola.
Ta privremena odluka Fortenova grupe vrijedit će sve dok od relevantnih institucija i proizvođača ne dobijemo službene informacije o sigurnosti proizvoda i upute o postupanju.
Upravni odbor Fortenova grupe je sukladno strateškom smjeru daljnjeg razvoja kompanije, odlučio dodatno ojačati upravljačke timove u Fortenova grupi te u nekim operativnim kompanijama. Tako su se timu izvršnih direktora Fortenova grupe pridružili Gordana Fabris, kao izvršna direktorica ljudskih potencijala Grupe i Hido Lajtman na poziciji izvršnog direktora za pravne poslove i usklađenost Grupe.
Kad je riječ o promjenama u operativnim kompanijama, Tomislav Bagić, dosadašnji predsjednik Uprave Tiska postaje novi član Uprave Konzuma zadužen za operativno poslovanje, Helena Klarić, dosadašnja predsjednica Uprave MultiPlusCarda, preuzima poziciju predsjednice Uprave Tiska, dok će Upravu MultiPlusCarda voditi Bojan Radlović koji će, ujedno uz svoju novu funkciju i dalje upravljati digitalnim poslovanjem Fortenova grupe kao direktor digitalne transformacije.
„U svim ovim upravljačkim promjenama, uz fokus na poslovni razvoj Grupe, željeli smo i dodatno osnažiti ukupnu organizaciju. Ponosni smo na interno napredovanje naših kvalitetnih menadžera koji su se dokazali svojim dosadašnjim radom i rezultatima. Godinama već zajedno radimo i svi oni – od Gordane i Hide preko Tomislava, Helene i Bojana predani su i posvećeni menadžeri koji izvrsno poznaju sustav i vrijednosti Grupe, timove koje vode, kao i sve naše komparativne prednosti i izazove. Doprinos koji su već dosada dali u našem zajedničkom radu na podizanju operativne izvrsnosti Grupe, jamstvo je da će se u novim ulogama i odgovornostima još više posvetiti stvaranju dodane vrijednosti za sve naše zaposlenike, kupce i partnere. Svima im želim puno uspjeha i odlične rezultate u daljnjem radu.”, komentirao je promjene Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe.
Gordana Fabris je od 2018. godine na poziciji Direktora za ljudske resurse Fortenova grupe. Od tada je provela cijeli niz projekata koji su usmjereni na podršku poslovnoj strategiji i prioritetima pojedinih operativnih kompanija Fortenova grupe, a koji uključuju strateško planiranje i razvoj zaposlenika, sustave nagrađivanja, upravljanje organizacijskim promjenama, kao i ukupnu organizaciju i upravljanje svim ostalim funkcijama ljudskih resursa. Prethodna profesionalna iskustva stjecala je u više industrija – od tržišta robe široke potrošnje, osiguranja i prodaje, a od 2003. do 2017. bila je odgovorna za funkciju upravljanja ljudskim resursima u Valamar hotelima i ljetovalištima te u Valamar Rivijeri. Diplomirala je psihologiju na zagrebačkom sveučilištu te završila EMBA studij na Cotrugli Business School u Zagrebu 2014. godine. Dobitnica je nagrade Najbolji HR Menadžer 2012. godine, kao i dvije nagrade za Najbolje prakse u ljudskim resursima.
Hido Lajtman svoju profesionalnu karijeru u bivšem Agrokoru započinje 2008. godine te do 2015. godine radi na različitim pozicijama unutar pravne službe. 0d 2015. do 2019. godine radi na poziciji direktora i izvršnog direktora u pravnim poslovima. Početkom poslovanja Fortenova grupe preuzima poziciju Direktora pravnih poslova i usklađenosti poslovanja. Za vrijeme svoje profesionalne karijere u Agrokoru i Fortenova grupi upravljao je pravnim timom koji je pregovarao i izradio plan nagodbe vjerovnika, realizirao financiranje za vrijeme izvanredne uprave i refinanciranje u iznosu od preko 1 milijarde eura s internacionalnim kreditorima. Vodio je pravni proces prodaje Poslovne grupe zamrznute hrane te je bio jedan od nositelja pravnog aspekta Agrokorovog preuzimanja Mercatora koje je završeno 2021. godine. Hido Lajtman završio je Pravni Fakultet Sveučilišta u Zagrebu 2007.godine, a Pravosudni ispit položio je 2011. godine.
Tomislav Bagić, dosadašnji predsjednik Uprave Tiska prešao je u Upravu Konzuma, na poziciju člana uprave zaduženog za operativno poslovanje. Profesionalnu karijeru započeo je kao područni voditelj maloprodaje u Konzumu d.d., a 2009. godine dolazi u Mercator – H d.o.o, gdje prvo obnaša funkciju direktora maloprodaje, zatim izvršnog direktora maloprodaje, veleprodaje i logistike, dok 2013. godine postaje član Uprave u istoj tvrtki. Od 2016. do 2018. bio je predsjednik Uprave Konzum d.o.o. Bosna i Hercegovina. U Tisak dolazi 2018. godine na poziciju člana Uprave, nakon čega 2019. postaje predsjednik Uprave. U protekle četiri godine pod njegovim upravljanjem, Tisak je uz primarni fokus na kupcu, digitalizirao i razvio svoje poslovanje uz brojne inovativne usluge i projekte, što mu je omogućilo zadržavanje pozicije vodećeg maloprodajnog lanca kioska.
Helena Klarić, nova predsjednica Uprave Tiska, u Tisak dolazi s pozicije predsjednice Uprave MultiPlusCarda, najvećeg hrvatskog programa lojalnosti. U razdoblju od samo tri godine, Helena Klarić je u MultiPlusCardu, napravila snažan iskorak u digitalizaciji poslovanja s novom omnichannel loyalty platformom te proširenjem programa novim partnerima i funkcionalnostima za sve korisnike. Prije toga je od 2009. do 2020. godine bila Pomoćnik direktora područja maloprodaje i investicija u Konzumu. Od 2003. do 2008. godine radila je u agenciji za istraživanje tržišta Nielsen. Helena Klarić je završila Fakultet elektrotehnike i računarstva te je diplomirala na poslijediplomskom studiju iz menadžmenta (DSM).
Bojan Radlović novi je predsjednik Uprave MultiPlusCarda. Bojan je završio MBA na London Business School te je u posljednjih 10 godina bio na različitim vodećim pozicijama unutar globalnog digitalnog ekosustava. Prvo u McKinsey & Company gdje je vodio više velikih projekata digitalne transformacije u različitim industrijama, a zatim u Red Ventures, najvećoj američkoj kompaniji za digitalne medije, gdje je bio odgovoran za uspostavu i rast poslovanja u Europi. Nakon 18 godina u inozemstvu, Fortenova grupi pridružio se 1. rujna 2022. godine na poziciji Direktora digitalne transformacije grupe te će uz novu funkciju u MultiPlus Cardu, zadržati i upravljanje digitalnom transformacijom na razini cijele Grupe.
Odlukom Upravnog odbora Fortenova grupe Tomislav Kramarić, član Uprave Mercatora je s današnjim danom preuzeo funkciju predsjednika Uprave Mercatora d.o.o. Ljubljana, zamijenivši na toj poziciji Tomislava Čizmića, koji sporazumno odlazi iz kompanije.
Nakon što od prosinca prošle godine kao član Uprave Tomislav Kramarić vodi maloprodaju Mercatora, sada preuzima odgovornost za cjelokupno poslovanje kompanije i njezinu punu transformaciju prema troškovno efikasnoj i profitabilnoj sastavnici regionalne maloprodaje Fortenova grupe. Osobito je to važno u odnosu na tržišne okolnosti i dinamične promjene i izazove s kojima se u uvjetima inflacije i drugih nestabilnosti suočavaju maloprodajne kompanije na svim tržištima. S obzirom na rezultate koje je postizao u vođenju maloprodaje Konzuma, posebno u razdoblju konsolidacije poslovanja tijekom izvanredne uprave, ali i kroz izazove pandemije i globalne krize, Upravni odbor je procijenio da je Kramarić najbolji izbor za upravljanje ukupnim procesom transformacije Mercatora.
„Prošle su pune dvije godine od prebacivanja Mercatora u vlasništvo Fortenova grupe. U međuvremenu smo realizirali cijeli niz aktivnosti koje su bile usmjerene na konsolidaciju i preuzimanje 100 posto vlasništva te dodatnu stabilizaciju poslovanja kompanije. Tomislav Čizmić je vođenje Mercatora preuzeo u najosjetljivijem razdoblju za kompaniju i dao je veliki doprinos stabilizaciji poslovanja i vođenju i zaključivanju procesa tranzicije Mercatora u Fortenova grupu i na tome mu iskreno zahvaljujemo. Trenutno smo u fazi objedinjavanja svih dijelove naše maloprodaje u kompaktnu mrežu, a s obzirom na dinamiku u okruženju, neprestano tražimo modele unapređenja našeg regionalnog poslovanja, kako bi bilo na korist svim dionicima, na svim tržištima. Sastavni dio toga su i promjene koji se odnose na obnašanje ključnih odgovornosti u sustavu. Stoga je i ova promjena dio tih aktivnosti koje će, sigurni smo, dovesti do jačanja naših tržišnih pozicija i dugoročne konkurentnosti u Mercatoru, a posljedično i u cijeloj maloprodaji“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe povodom promjene na čelu Uprave Mercatora.
Tomislav Kramarić je do dolaska u Upravu Mercatora u prosincu 2022. karijeru gradio u Konzumu kroz proteklih četrnaest godina, u kojima je prošao cijeli niz menadžerskih pozicija. Između ostalog, pet je godina bio direktor maloprodaje da bi 2020. godine preuzeo odgovornost za maloprodaju kao član Uprave Konzuma. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i završio MBA na IEDC Bled School of Management.
Danas je u Poreču na adresi Mate Vlašića 34, otvorena nova Agrolagunina kušaonica i trgovina istarskih sireva, maslinovih ulja i vina. Riječ je o novom kreativnom konceptu taste&shop Festigia kojim Agrolaguna obogaćuje ponudu eno-gastro turizma u Istri, a na čijem su otvorenju bili Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe, Sotiris Yannopoulos, izvršni direktor Fortenova grupe za Poslovno područje prehrana, Nerina Zec, predsjednica Uprave Agrolagune, Loris Peršurić, gradonačelnik Grada Poreča i Boris Miletić, župan Istarske županije.
Novootvoreni prostor svojim će kupcima i posjetiteljima nuditi veliki izbor vrhunskih vina Festigia i Vina Laguna, Ol Istria maslinovih ulja i istarskih sireva Špin. U kušaonici će se organizirati tematske večeri te edukacije o vinu, ulju i siru. Gosti i kupci će prilikom konzumacije biti upoznati i s cjelokupnim procesom i iskustvom stvaranja Agrolaguninih vrhunskih proizvoda. Cilj je da ova trgovina i kušaonica ujedno bude i omiljeno mjesto okupljanja svih gurmana koji cijene autohtone istarske proizvode.
„Cjelovita obnova ovog objekta važan je dio transformacije Agrolagune u modernog proizvođača vina, ulja i sira, što je promjena koju Fortenova grupa podržava organizacijski i investicijski. Kvalitetu naših proizvoda potvrđuju brojne međunarodne nagrade, a imajući u vidu turistički potencijal regije, s ovim novim konceptom radimo iskorak i u prezentaciji jer je turizam, kao što je važan za razvoj Istre, jednako važan i kao poluga razvoja Agrolagune. Želja nam je da kušaonica, ali i neki drugi dijelovi kompanije poput vinograda ili podruma, postanu nezaobilazna točka turističke ponude ovoga kraja. Na taj način kompanija potvrđuje svoju odgovornost prema okruženju – daje doprinos izgradnji modernog destinacijskog turizma, a ujedno razvija i partnerski odnos s lokalnom zajednicom.“– rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe, prilikom otvorenja nove trgovine i kušaonice.
Nerina Zec, predsjednica Uprave Agrolagune je naglasila: „Ovaj novi koncept predstavlja veliku priliku da našim dugogodišnjim i novim kupcima pokažemo koliko znanja, iskustva i stručnosti ulažemo u proizvodnju visokokvalitetnih, lokalnih istarskih proizvoda. Naša nova kušaonica i trgovina Festigia nudi jedinstveno iskustvo kupnje i degustacije, koje će svim kupcima i posjetiteljima omogućiti da se još više približe istarskoj kulturi.“
„Puno je asocijacija koje se vežu uz Istru, a jedna od njih je svakako cjelokupna eno-gastronomska ponuda, koja je ujedno drugi motiv dolaska gostiju u naše krajeve. Kao regija smo premali da bi konkurirali masovnom proizvodnjom i zato je, u svemu što radimo, naše opredjeljenje izvrsnost. Istarska županija je ponosna na sva dostignuća naših poljoprivrednika i poduzetnika koji svojim radom i trudom doprinose promociji brenda Istra, a među kojima je i Agrolaguna. Čestitam vam na otvorenju nove kušaonice“ – izjavio je Boris Miletić, župan Istarske županije, dok je Loris Peršurić, gradonačelnik Grada Poreča istakao kako bi svaki grad bio bi ponosan da u svojim redovima ima jednog tako velikog i kvalitetnog proizvođača. „Vjerujem da će ova butiga brzo postati omiljeno mjesto za sve one koji žele okus Poreča i Istre ponijeti sa sobom. Čestitam cijelom kolektivu koji stvara ove proizvode i puno uspjeha želim u daljnjem poslovanju“- rekao je.