Menu
Zatvori
Na danas održanoj Skupštini imatelja depozitarnih potvrda Fortenova grupe većinom od 97 posto prisutnih dioničara koji su glasali odobrena je transakcija između Fortenova Group TopCo B.V. kao prodavatelja i Iter BidCo B.V. kao kupca 100 posto udjela u kapitalu kompanije Fortenova Group MidCo B.V., za iznos koji ukupno može dosegnuti do 660 milijuna eura.
Kako će točno izgledati nova vlasnička struktura ovisit će o interesu sadašnjih nesankcioniranih imatelja depozitarnih potvrda za dodatnom investicijom u suvlasništvo. Kako bi, bez obzira na razinu interesa dioničara za dodatnom investicijom, jamčila sigurnu dostupnost sredstava potrebnih za zaključenje transakcije po dogovorenoj cijeni, kompanija Open Pass Ltd. je pristala osigurati isplatu cijelog dogovorenog iznosa, ukoliko to bude potrebno.
Prema odobrenom dogovoru, Fortenova grupa u svojoj vlasničkoj strukturi neće više imati sankcionirane dioničare, čije će vlasništvo biti isplaćeno, a u novoj vlasničkoj strukturi će pod jednakim uvjetima sudjelovati svi kvalificirani dioničari, odnosno praktički svi nesankcionirani sadašnji imatelji depozitarnih potvrda kompanije među kojima je i cijeli niz partnera i dobavljača Fortenova grupe. Sadašnji dioničari koji nisu pod sankcijama će tako moći ili samo prenijeti svoje vlasništvo u novu BidCo kompaniju, ili uz dobrovoljnu opciju dodatne investicije povećati svoj suvlasnički udjel, ili odabrati opciju isplate, odnosno izlaska iz vlasničke strukture. Sankcioniranim dioničarima će njihovi pripadajući iznosi biti uplaćeni na poseban račun kojem će moći pristupiti kada sankcijski propisi Europske unije, SAD-a i Ujedinjene Kraljevine to dozvole.
Prihvaćanju dogovora na Skupštini prethodila je odluka Okružnog suda u Amsterdamu od 18. 12. 2023. kojom su odbačeni svi zahtjevi SBK Art LLC-a, Saifa Alketbija, navodnog vlasnika te kompanije, državljanina Ujedinjenih Arapskih Emirata, kao i osobe koja je nedavno stekla depozitarne potvrde Fortenova Grupe, za odgodom današnje Skupštine. Time je ujedno nizozemsko pravosuđe po četvrti puta odbacilo zahtjev sankcionirane osobe SBK Art i njezina navodnog vlasnika u dugom nizu tzv. obijesnog parničenja protiv Fortenova grupe.
„S ovom ključnom odlukom u dugotrajnom procesu vlasničke konsolidacije Fortenova grupe, u novu godinu zaista ulazimo s novim elanom. Činjenica da su nesankcionirani dioničari, uz znatnu potporu brojnih dobavljača koji su suvlasnici naše kompanije, značajnom većinom podržali predloženo rješenje potvrđuje što stalno naglašavamo – kako je ono u najboljem interesu poslovanja i svih dionika Fortenova grupe. Ovo rješenje također jednako štiti nesankcionirane i sankcionirane dioničare, kojima se isplatom dogovorenog iznosa čuva vrijednost i njihova ulaganja, a koja se sa svakim danom daljnjeg poslovanja uz sankcionirano suvlasništvo nažalost smanjuje. Nakon ove odluke naši dioničari mogu odabrati jednu od ponuđenih opcija, a budući da transakcija treba dobiti i odobrenja nekih sankcijskih tijela i regulatora za tržišno natjecanje, očekujemo da ćemo ju zaključiti u drugom kvartalu iduće godine. Bez sankcioniranih dioničara u suvlasništvu kompanija će moći nastaviti uspješno poslovati i ostvarivati dobre rezultate te povećati vrijednost koju ostvaruje za sve dionike”, rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Upravni odbor Fortenova grupe je sukladno strateškom smjeru daljnjeg razvoja kompanije, odlučio dodatno ojačati upravljačke timove u Fortenova grupi te u nekim operativnim kompanijama. Tako su se timu izvršnih direktora Fortenova grupe pridružili Gordana Fabris, kao izvršna direktorica ljudskih potencijala Grupe i Hido Lajtman na poziciji izvršnog direktora za pravne poslove i usklađenost Grupe.
Kad je riječ o promjenama u operativnim kompanijama, Tomislav Bagić, dosadašnji predsjednik Uprave Tiska postaje novi član Uprave Konzuma zadužen za operativno poslovanje, Helena Klarić, dosadašnja predsjednica Uprave MultiPlusCarda, preuzima poziciju predsjednice Uprave Tiska, dok će Upravu MultiPlusCarda voditi Bojan Radlović koji će, ujedno uz svoju novu funkciju i dalje upravljati digitalnim poslovanjem Fortenova grupe kao direktor digitalne transformacije.
„U svim ovim upravljačkim promjenama, uz fokus na poslovni razvoj Grupe, željeli smo i dodatno osnažiti ukupnu organizaciju. Ponosni smo na interno napredovanje naših kvalitetnih menadžera koji su se dokazali svojim dosadašnjim radom i rezultatima. Godinama već zajedno radimo i svi oni – od Gordane i Hide preko Tomislava, Helene i Bojana predani su i posvećeni menadžeri koji izvrsno poznaju sustav i vrijednosti Grupe, timove koje vode, kao i sve naše komparativne prednosti i izazove. Doprinos koji su već dosada dali u našem zajedničkom radu na podizanju operativne izvrsnosti Grupe, jamstvo je da će se u novim ulogama i odgovornostima još više posvetiti stvaranju dodane vrijednosti za sve naše zaposlenike, kupce i partnere. Svima im želim puno uspjeha i odlične rezultate u daljnjem radu.”, komentirao je promjene Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe.
Gordana Fabris je od 2018. godine na poziciji Direktora za ljudske resurse Fortenova grupe. Od tada je provela cijeli niz projekata koji su usmjereni na podršku poslovnoj strategiji i prioritetima pojedinih operativnih kompanija Fortenova grupe, a koji uključuju strateško planiranje i razvoj zaposlenika, sustave nagrađivanja, upravljanje organizacijskim promjenama, kao i ukupnu organizaciju i upravljanje svim ostalim funkcijama ljudskih resursa. Prethodna profesionalna iskustva stjecala je u više industrija – od tržišta robe široke potrošnje, osiguranja i prodaje, a od 2003. do 2017. bila je odgovorna za funkciju upravljanja ljudskim resursima u Valamar hotelima i ljetovalištima te u Valamar Rivijeri. Diplomirala je psihologiju na zagrebačkom sveučilištu te završila EMBA studij na Cotrugli Business School u Zagrebu 2014. godine. Dobitnica je nagrade Najbolji HR Menadžer 2012. godine, kao i dvije nagrade za Najbolje prakse u ljudskim resursima.
Hido Lajtman svoju profesionalnu karijeru u bivšem Agrokoru započinje 2008. godine te do 2015. godine radi na različitim pozicijama unutar pravne službe. 0d 2015. do 2019. godine radi na poziciji direktora i izvršnog direktora u pravnim poslovima. Početkom poslovanja Fortenova grupe preuzima poziciju Direktora pravnih poslova i usklađenosti poslovanja. Za vrijeme svoje profesionalne karijere u Agrokoru i Fortenova grupi upravljao je pravnim timom koji je pregovarao i izradio plan nagodbe vjerovnika, realizirao financiranje za vrijeme izvanredne uprave i refinanciranje u iznosu od preko 1 milijarde eura s internacionalnim kreditorima. Vodio je pravni proces prodaje Poslovne grupe zamrznute hrane te je bio jedan od nositelja pravnog aspekta Agrokorovog preuzimanja Mercatora koje je završeno 2021. godine. Hido Lajtman završio je Pravni Fakultet Sveučilišta u Zagrebu 2007.godine, a Pravosudni ispit položio je 2011. godine.
Tomislav Bagić, dosadašnji predsjednik Uprave Tiska prešao je u Upravu Konzuma, na poziciju člana uprave zaduženog za operativno poslovanje. Profesionalnu karijeru započeo je kao područni voditelj maloprodaje u Konzumu d.d., a 2009. godine dolazi u Mercator – H d.o.o, gdje prvo obnaša funkciju direktora maloprodaje, zatim izvršnog direktora maloprodaje, veleprodaje i logistike, dok 2013. godine postaje član Uprave u istoj tvrtki. Od 2016. do 2018. bio je predsjednik Uprave Konzum d.o.o. Bosna i Hercegovina. U Tisak dolazi 2018. godine na poziciju člana Uprave, nakon čega 2019. postaje predsjednik Uprave. U protekle četiri godine pod njegovim upravljanjem, Tisak je uz primarni fokus na kupcu, digitalizirao i razvio svoje poslovanje uz brojne inovativne usluge i projekte, što mu je omogućilo zadržavanje pozicije vodećeg maloprodajnog lanca kioska.
Helena Klarić, nova predsjednica Uprave Tiska, u Tisak dolazi s pozicije predsjednice Uprave MultiPlusCarda, najvećeg hrvatskog programa lojalnosti. U razdoblju od samo tri godine, Helena Klarić je u MultiPlusCardu, napravila snažan iskorak u digitalizaciji poslovanja s novom omnichannel loyalty platformom te proširenjem programa novim partnerima i funkcionalnostima za sve korisnike. Prije toga je od 2009. do 2020. godine bila Pomoćnik direktora područja maloprodaje i investicija u Konzumu. Od 2003. do 2008. godine radila je u agenciji za istraživanje tržišta Nielsen. Helena Klarić je završila Fakultet elektrotehnike i računarstva te je diplomirala na poslijediplomskom studiju iz menadžmenta (DSM).
Bojan Radlović novi je predsjednik Uprave MultiPlusCarda. Bojan je završio MBA na London Business School te je u posljednjih 10 godina bio na različitim vodećim pozicijama unutar globalnog digitalnog ekosustava. Prvo u McKinsey & Company gdje je vodio više velikih projekata digitalne transformacije u različitim industrijama, a zatim u Red Ventures, najvećoj američkoj kompaniji za digitalne medije, gdje je bio odgovoran za uspostavu i rast poslovanja u Europi. Nakon 18 godina u inozemstvu, Fortenova grupi pridružio se 1. rujna 2022. godine na poziciji Direktora digitalne transformacije grupe te će uz novu funkciju u MultiPlus Cardu, zadržati i upravljanje digitalnom transformacijom na razini cijele Grupe.
Čak je 13 kompanija Fortenova grupe dobilo Certificate Employer Partner (CEP) za 2022. koji se dodjeljuje za izvrsnost u upravljanju ljudskim resursima.
Od toga je pet kompanija – Konzum, Pik Vrbovec, Jamnica, mStart i Fortenova grupa d.d. uspješno prošlo proces recertifikacije, dok je osam kompanija u procesu certifikacije sudjelovalo prvi puta – Mercator-Srbija, Mg Mivela, Roto dinamic, Zvijezda, Dijamant, Belje, Pik Vinkovci i Vupik.
Certifikat Poslodavac Partner je nepristrano priznanje stručnjaka europske HR zajednice koje potvrđuje najvišu kvalitetu upravljanja u sedam ključnih područja ljudskih resursa. Njime se prakse u Hrvatskoj uspoređuju s globalnim trendovima i time unaprjeđuju standardi u upravljanju ljudskim potencijalima te promiču primjeri izvrsnosti u HR-u.
U procesu certifikacije se prolazi i boduje niz tema poput selekcije, razvoja kompetencija, leadershipa, radne uspješnosti, uključenosti i zadovoljstva, karijere i nasljeđivanja, nagrađivanja itd. na svim razinama organizacije.
„Kad toliko različitih kompanija iz jedne Grupe dobije vanjsku stručnu potvrdu da su standardi koje primjenjuju u poslovanju na najvišoj razini, neovisno o kojem je području poslovanja riječ, to je doista razlog za ponos i dokaz da su naše interne spone sve jače. Međutim, zbog stanja na tržištu rada s kojim se već nekoliko godina suočavaju poslodavci na svim tržištima, ova certifikacija za nas ima posebnu težinu jer nosi veliki pozitivni odjek i priznanje. Imati zadovoljne i motivirane zaposlenike i stimulativne radne sredine, stvarati i održavati taj partnerski odnos danas predstavlja jednu od ključnih konkurentskih prednosti poslodavaca. Ujedno, to znači i pozitivno utjecati na cijeli niz procesa u našem regionalnom okruženju, što je i temeljna pretpostavka dugoročne održivosti“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe prilikom svečane dodjele Certifikata poslodavac partner.
„Ovo je zaista vrijedno priznanje svim dosadašnjim inicijativama koje se na području razvoja ljudskih potencijala provode u kompanijama Fortenova grupe i svim timovima koji na tome predano rade. Osim što pokazuju da poslovanje kompanija ide u pravom smjeru i da se kontinuirano osnažuje utjecaj zaposlenika na rast organizacija, priznanja su ujedno i značajna motivacija da, stavljajući zaposlenike u fokus našeg poslovanja, nastavimo biti primjerom dobre prakse ostalim kompanijama u regiji“ – rekla je Gordana Fabris, direktorica Ljudskih potencijala Fortenova grupe.
„Zadovoljstvo je pratiti Fortenova grupu kroz zadnje tri godine, od kad se prva tvrtka iz grupacije uključila u procjenu kvalitete upravljanja ljudskim resursima, prema regionalno priznatoj metodologiji Poslodavac Partner. Posebno nam je drago vidjeti da je značajno narastao broj tvrtki koje su dio Fortenova grupe, a koje imaju certifikat Poslodavac Partner. Danas trinaest nositeljica certifikata broji preko 26 500 zaposlenika čime, ne samo da utječu na hrvatsko i gospodarstvo regije, nego utječu i na kvalitetu mnogih radnih okruženja. Iz konzultantskog iskustva, znamo koliko je zahtjevno tvrtkama takve veličine i diverzificiranosti uvoditi nove HR procese i provoditi promjene. Tvrtke Fortenova grupe posebno se ističu kvalitetom procesa zapošljavanja, uvođenjem novih zaposlenika u posao te razvojem zaposlenika kroz interne akademije s impresivnom tradicijom. Veselimo se budućim uspjesima članica Fortenova grupe, koji sigurno neće izostati s obzirom na veliko ulaganje u ljude, koji su im glavna vrijednost – izjavila je Lara Šubić Šuše, voditeljica projekta Poslodavac Partner.
Odlukom Upravnog odbora Fortenova grupe Tomislav Kramarić, član Uprave Mercatora je s današnjim danom preuzeo funkciju predsjednika Uprave Mercatora d.o.o. Ljubljana, zamijenivši na toj poziciji Tomislava Čizmića, koji sporazumno odlazi iz kompanije.
Nakon što od prosinca prošle godine kao član Uprave Tomislav Kramarić vodi maloprodaju Mercatora, sada preuzima odgovornost za cjelokupno poslovanje kompanije i njezinu punu transformaciju prema troškovno efikasnoj i profitabilnoj sastavnici regionalne maloprodaje Fortenova grupe. Osobito je to važno u odnosu na tržišne okolnosti i dinamične promjene i izazove s kojima se u uvjetima inflacije i drugih nestabilnosti suočavaju maloprodajne kompanije na svim tržištima. S obzirom na rezultate koje je postizao u vođenju maloprodaje Konzuma, posebno u razdoblju konsolidacije poslovanja tijekom izvanredne uprave, ali i kroz izazove pandemije i globalne krize, Upravni odbor je procijenio da je Kramarić najbolji izbor za upravljanje ukupnim procesom transformacije Mercatora.
„Prošle su pune dvije godine od prebacivanja Mercatora u vlasništvo Fortenova grupe. U međuvremenu smo realizirali cijeli niz aktivnosti koje su bile usmjerene na konsolidaciju i preuzimanje 100 posto vlasništva te dodatnu stabilizaciju poslovanja kompanije. Tomislav Čizmić je vođenje Mercatora preuzeo u najosjetljivijem razdoblju za kompaniju i dao je veliki doprinos stabilizaciji poslovanja i vođenju i zaključivanju procesa tranzicije Mercatora u Fortenova grupu i na tome mu iskreno zahvaljujemo. Trenutno smo u fazi objedinjavanja svih dijelove naše maloprodaje u kompaktnu mrežu, a s obzirom na dinamiku u okruženju, neprestano tražimo modele unapređenja našeg regionalnog poslovanja, kako bi bilo na korist svim dionicima, na svim tržištima. Sastavni dio toga su i promjene koji se odnose na obnašanje ključnih odgovornosti u sustavu. Stoga je i ova promjena dio tih aktivnosti koje će, sigurni smo, dovesti do jačanja naših tržišnih pozicija i dugoročne konkurentnosti u Mercatoru, a posljedično i u cijeloj maloprodaji“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe povodom promjene na čelu Uprave Mercatora.
Tomislav Kramarić je do dolaska u Upravu Mercatora u prosincu 2022. karijeru gradio u Konzumu kroz proteklih četrnaest godina, u kojima je prošao cijeli niz menadžerskih pozicija. Između ostalog, pet je godina bio direktor maloprodaje da bi 2020. godine preuzeo odgovornost za maloprodaju kao član Uprave Konzuma. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i završio MBA na IEDC Bled School of Management.
Fortenova grupa, Konzum, Zvijezda i PIK Vrbovec su među ukupno 33 potpisnika koji su danas s Ministarstvom poljoprivrede potpisali Dobrovoljni sporazum o sprječavanju i smanjenju nastajanja otpada od hrane „Zajedno protiv otpada od hrane“.
Sporazumom se potiče društvena odgovornost prehrambenog sektora, kao i suradnja, razmjena iskustava i definiranje zajedničkih ciljeva i aktivnosti uključenih dionika, s krajnjim ciljem sprječavanja i smanjenja nastanka otpada od hrane u Hrvatskoj za 30 posto do 2028. godine.
Sporazum je dio provedbe Plana sprječavanja i smanjenja nastajanja otpada od hrane u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2023. do 2028. godine, kao i reformske mjere „Unaprjeđenje sustava doniranja hrane“ iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost 2021.-2026., a potpisuje se na razdoblje od pet godina. Temeljem njega, osnovat će se i Radna skupina koja će donositi Zajedničko godišnje izvješće i kojoj su uključeni potpisnici u obavezi podnositi Izvješća o napretku.
U ime Fortenova grupe i njenih kompanija, Sporazum su potpisali Marina Burazer, direktorica Marketinga Fortenova grupe d.d., Uroš Kalinić, član Uprave Konzuma, Tomislav Alagušić, predsjednik Uprave Zvijezde i Slaven Ružić, predsjednik Uprave PIK Vrbovca.
„Fortenova grupa, čije se kompanije bave poljoprivredom, proizvodnjom i prodajom hrane, svjesna je važnosti sprječavanja i smanjenja nastajanja otpada od hrane, te smo Sporazum potpisali kako bismo kroz konkretan i mjerljiv doprinos pridonijeli smanjenju, ali i utjecali na jačanje svijesti u društvu o ovoj tematici. Svatko od nas, kako osobno tako i na razini kompanija može pridonijeti rješenju i drago mi je da naše kompanije već dugi niz godina sustavno i rade na tome – od učinkovitog upravljanja zalihama, osvještavanja javnosti i promotivnih aktivnosti za kupce do donacija hrane. Konzum je npr. vlasnik titule Najdonatora već pet godina zaredom, doniravši više od 1 300 tona hrane.
Ovakve inicijative dobre su za čitav naš planet, za države, kompanije i konzumente, sve u svemu zajednički su interes svih nas i s takvom im pažnjom treba i pristupati“, izjavila je tom prilikom Marina Burazer.
Privredni odjel Prizivnog suda u Amsterdamu danas je odbacio sve zahtjeve SBK Art-a („SBK“, sankcionirane kompanije pod kontrolom ruske Sberbank i suvlasnika u Fortenova grupi sa 42,5 posto zamrznutih glasačkih prava ) te potvrdio sve odluke donesene jučer na skupštini imatelja depozitarnih potvrda Fortenova grupe u Nizozemskoj.
Nizozemsko pravosuđe time je potvrdilo stavove i odluke istog Prizivnog suda u Amsterdamu iz prosinca 2022. te onemogućilo sankcioniranim osobama da utječu na upravljanje i odlučivanje u Fortenova grupi.
„Ova odluka još je jedna potvrda pravnih stavova Fortenova grupe i njene predanosti poštivanju međunarodnih sankcija i očuvanju vrijednosti kompanije. Drago nam je da je nizozemsko pravosuđe prepoznalo i dalo za pravo većini nesankcioniranih suvlasnika Fortenova grupe. Fortenova grupa počinje raditi na implementaciji odluka svojih suvlasnika“, rekao je Fabris Peruško, ponovno izabrani glavni izvršni direktor Fortenova grupe te član Upravnog odbora na novi šestogodišnji mandat.
Na danas održanoj skupštini imatelja depozitarnih udjela Fortenova Group STAK Stiching u Amsterdamu, krajnjeg vlasnika Fortenova grupe d.d., podržane su sve predložene odluke te su one izglasane većinom od preko 77 posto prisutnih glasova.
Na dvije dosadašnje skupštine dioničara na kojima su bile predložene iste odluke, a koje su održane 18. kolovoza i 30. kolovoza 2022. godine, za izglasavanje nije bilo potrebne većine jer sankcionirani dioničar SBK Art, pod kontrolom ruske Sberbanke, koji raspolaže sa 42,5 posto glasova, zbog sankcija nije mogao pristupiti glasovanju. Sukladno statutu STAK-a, danas održana skupština je bila treća po redu s istim dnevnim redom i za izglasavanje odluka bila je potrebna 75 postotna podrška svih prisutnih dioničara.
Tako su dioničari Fortenova grupe s pravom glasa izglasali niz odluka koje će na korist kompanije i svih nesankcioniranih dioničara olakšati donošenje odluka na budućim skupštinama, omogućiti daljnju konsolidaciju strukture i poslovanja Fortenova grupe te osigurati pravovremeno donošenje ključnih poslovnih odluka. Zahvaljujući odlukama Skupštine sada će biti moguće nove akvizicije i spajanja ili prodaja imovine do maksimalnog iznosa od 500 milijuna eura u 2023. godini, uz prethodnu odluku Upravnog odbora Fortenova grupe, a stvoreni su i preduvjeti za refinanciranje postojećeg duga Fortenova grupe i rješavanje raznih financijskih obveza, također uz prethodno odobrenje Upravnog odbora.
Pored gore navedenih odluka, dioničari su danas s nešto više od 77 posto glasova svih prisutnih dioničara izglasali i produženje mandata članovima Upravnog odbora Fortenova grupe na šest godina te izabrali na sljedeći šestogodišnji period Fabrisa Peruška, Pavu Vujnovca, Damira Spudića, Maksima Poletaeva i Vsevoloda Rozanova te su i ovim odlukama osigurali funkcioniranje Upravnog odbora u sljedećem periodu.
Skupštinu je obilježio interes dioničara koji je bio veći nego na prijašnjim skupštinama, kao i veliko suglasje dioničara oko predloženih odluka, što potvrđuje i činjenica da je od ukupno 594 dioničara samo njih 12, odnosno 2 posto od ukupnog broja dioničara, glasalo protiv nekih od odluka. Tako je prihvaćenim odlukama, između ostalog, olakšano operativno poslovanje kompanije te je produžen mandat članovima Upravnog odbora Fortenova grupe koji je bio pred istekom.
„Menadžment Fortenova grupe, uz povjerenje vlasnika, ostaje fokusiran na izvrsnost u poslovnoj realizaciji. Kada je riječ o konkretnim projektima, prioritet svakako ima refinanciranje zaduženja i daljnje širenje poslovanja, koje ćemo sada biti u mogućnosti ostvariti bez obzira na sankcioniranog dioničara bez prava glasa, koji više ne može svojom nemogućnošću glasovanja blokirati normalno poslovanje kompanije“- rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe po održavanju skupštine imatelja depozitarnih udjela.
Trgovački sud u Zagrebu je rješenjem od 19. srpnja 2022. utvrdio da se pravovaljanim pripajanjem 46 neodrživih društava dužniku Agrokor d.d. kao preuzimatelju, Nagodba vjerovnika Agrokora smatra provedenom, a nad dužnikom Agrokor d.d. završava postupak izvanredne uprave. Time je uspješno okončan jedan od najvećih svjetskih postupaka restrukturiranja kroz stečaj, koji je kao takav i međunarodno prepoznat, a sam postupak je dobio pravni legitimitet u Europskoj uniji, Velikoj Britaniji, SAD-u i Švicarskoj. Tijekom postupka izvanredne uprave prezaduženi Agrokor je, iako u bankrotu, nastavio s poslovanjem, a u procesu su očuvane sve operacije i puna zaposlenost. Sustav je u tom trenutku na području jugoistočne Europe zapošljavao više od 50.000 ljudi i njegova bi propast, zbog utjecaja na tisuće povezanih kompanija, uzrokovala ozbiljne negativne posljedice u gospodarstvima Hrvatske i svih zemalja regije.
Postupak izvanredne uprave u Agrokoru je započeo 10. travnja 2017. godine, a njime je bilo obuhvaćeno ukupno 77 Agrokorovih kompanija. Ukupan dug kompanije je u tom trenutku iznosio 56 milijardi kuna, omjer duga i dobiti iz operativnog poslovanja bio je oko 30 puta, a na računima kompanija je bilo svega šest kuna. U samo godinu dana su izvanredni povjerenik Fabris Peruško i njegov tim normalizirali poslovanje te završili pregovore o nagodbi vjerovnika, koja je s više od 80 posto glasova vjerovnika izglasana u srpnju 2018., a njezina pravomoćnost potvrđena u listopadu 2018. godine.
Najvažniji rezultat postupka izvanredne uprave, uz postignutu nagodbu i očuvane poslovne operacije, bila je činjenica da su još tijekom postupka dugovi 2400 mikro i malih dobavljača plaćeni u potpunosti, dok su ostali vjerovnici namireni u prosjeku 60 posto. Pritom su sva plaćanja dobavljača i ukupan trošak stabiliziranja urušenog poslovanja podmireni iz poslovanja i imovine Agrokora, bez trošenja novca poreznih obveznika RH. Ujedno, postupak izvanredne uprave je dobio i međunarodnu pravnu zaštitu, a međunarodna financijska struka ga je nagradom TMA proglasila jednim od najboljih procesa restrukturiranja u svijetu 2018. godine.
S prestankom postojanja Agrokora, Fabrisu Perušku prestaju ovlasti i dužnosti izvanrednog povjerenika iz čl. 12. Zakona o postupku izvanredne uprave u trgovačkim društvima od sistemskog značaja za Republiku Hrvatsku, odnosno njegova prava i obveze organa dužnika i ovlast zastupanja.
„S pravom možemo biti ponosni na zaključenje jednog od najvažnijih gospodarskih procesa ikada vođenih u Hrvatskoj, s utjecajem na cijelu regiju. Proces je bio izazovan i kompleksan, opseg posla ogroman, a rokovi kratki. U vrlo teškim pregovorima o nagodbi morali smo pomiriti često dijametralno suprotstavljene interese vjerovnika. U pokušajima da dođemo do dogovora koji će svima biti prihvatljiv bilo je napetosti, odricanja i kompromisa. Na koncu je visoki postotak s kojim su vjerovnici na ročištu podržali nagodbu, a potom i sve ono što smo napravili kasnije u transformaciji kompanije prema Fortenova grupi, pokazalo da smo imali znanje i odlučnost potrebne za upravljanje ovim kompleksnim procesom. Vlada Republike Hrvatske, financijski vjerovnici, dobavljači, zaposlenici, ja kao povjerenik i cijeli naš tim uložili smo iznimne napore da postupak izvanredne uprave osigura održivo poslovanje kompanije koja je praktički bankrotirala. To je bila temeljna pretpostavka za sve ono što smo napravili u razdoblju od tri i pol godine od osnivanja Fortenova grupe, koju smo doveli do prihoda od pet milijardi eura, zaduženosti ispod četiri puta omjera duga i dobiti iz operativnog poslovanja te statusa jednog od najpoželjnijih poslodavaca i velikog investitora u cijeloj regiji. Zahvaljujem svima koji su dali osoban konstruktivan doprinos postupku izvanredne uprave, Vladi Republike Hrvatske koja me predložila za odgovoran posao izvanrednog povjerenika i Trgovačkom sudu u Zagrebu koji me imenovao. Osobito sam ponosan što, zajedno s timom u kojemu su brojne kolege sudjelovale i u postupku izvanredne uprave, danas vodim kompaniju koja zahvaljujući pozitivnim promjenama uspješno prevladava sve izazove s kojima se susrećemo“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe povodom zatvaranja postupka izvanredne uprave i okončanja njegove uloge izvanrednog povjerenika.
Dana 7. lipnja 2022. godine, dosadašnji član Upravnog odbora Fortenova grupe Sergei Volk podnio je ostavku na sve funkcije u Fortenova grupi, čime su prestale sve njegove obveze u organima upravljanja u Fortenova grupi d.d. i kompanijama članicama Grupe.
Istodobno, društvo Open Pass Ltd je Skupštini imatelja depozitarnih potvrda predložilo da se za člana Upravnog odbora Fortenova grupe imenuje Pavao Vujnovac, dok je Damir Spudić predložen za direktora društava nizozemske strukture odnosno Fortenova Group HoldCo, MidCo i TopCo B.V.. O ovim će prijedlozima imatelji depozitarnih potvrda odlučivati na sjednici Skupštine.
„Zahvaljujemo se gospodinu Volku na osobnom angažmanu i doprinosu stabilizaciji poslovanja Agrokora tijekom izvanredne uprave, pogotovo u postizanju nagodbe vjerovnika, a potom i snažnom razvoju Fortenova grupe. Želimo mu puno poslovnih i privatnih uspjeha u budućnosti“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Fortenova grupa d.d. i njezine operativne kompanije Jamnica, Konzum, PIK Vrbovec i mStart dobitnice su Certifikata Poslodavac Partner (CPP) koje dodjeljuje Selectio Grupa. Tim Certifikatom stručnjaci SELECTIO Grupe više od 15 godina uspoređuju domaće HR prakse s globalnim trendovima, čime unaprjeđuju standarde u upravljanju ljudskim potencijalima te promiču prakse koje predstavljaju primjer izvrsnosti u HR-u.
U analizi HR-a koja je provedena na svim razinama organizacija, Fortenova grupa i operativne kompanije ostvarile su odlične rezultate, a certifikat potvrđuje najvišu kvalitetu upravljanja u pet ključnih područja ljudskih resursa – Strategiji, Regrutiranju i selekciji, Upravljanju učinkom, Usavršavanju i razvoju te Odnosu prema zaposlenicima.
„Čak pet hrvatskih članica Fortenova Grupe – Fortenova grupa, Jamnica, Konzum, mStart i PIK Vrbovec zadovoljavaju sve kriterije certifikata Poslodavac Partner te predstavljaju pravi primjer uspješnog upravljanja ljudskim resursima koje se kontinuirano razvija u svim područjima. Kompanije provode razna interna ispitivanja usklađenosti, klime i zadovoljstva, pa je tako analizom Feedback 360 potvrđeno da su menadžeri usklađeni s organizacijskim vrijednostima i ključnim kompetencijama. Aktivnosti regrutacije i selekcije na vrhunskoj razini, dok su se onboarding procesi istaknuli inovativnim praksama i pristupom. Pohvalna je interna komunikacija na svim razinama organizacije koja osigurava dobru informiranost u timovima, a zanimljivo je istaknuti da su pojedine prakse primjer izvrsnosti i na globalnoj razini“ – rekla je Martina Kessler, Head of Organizational Development Solutions iz SELECTIO Grupe.
„Nije bez razloga naša strategija ljudskih potencijala snažna podrška svim važnim procesima u Fortenova grupi. Sve ono što mi interno radimo odražava se i na naše okruženje, a budući da je Fortenova grupa poslodavac koji u cijeloj regiji zapošljava oko 50000 ljudi, onda u velikoj mjeri mi određujemo i kako ta regija funkcionira. To podrazumijeva i odjek koji ima naš odnos prema zaposlenima u cijeloj Grupi, a koji se temelji na izgradnji poželjne i stimulativne radne sredine u kojoj će naši kolege biti zadovoljni i motivirani. Kroz takav pristup mi kao kompanija širimo sigurnost i optimizam i zapravo indirektno utječemo na zaustavljanje negativnih demografskih i migracijskih trendova s kojima smo suočeni“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe prilikom svečane dodjele Certifikata poslodavac partner.
Kvalitetno upravljanje ljudskim potencijalima očituje se kroz partnerski odnos poslodavca i posloprimca te u posljednjih nekoliko godina predstavlja ključnu prednost suvremenih organizacija. U 2020. Fortenova grupa je dobila i priznanje Izvrsnost u izazovima čime je dokazala vrhunsko upravljanje promjenama uzrokovanima COVID- 19 pandemijom, a uspješnim završetkom procesa certificiranja Fortenova grupa d.d. i njezine operativne kompanije ulaze u društvo više od 100 hrvatskih kompanija koje koriste metodologiju certifikata Poslodavac Partner kako bi mjerile uspješnost u upravljanju ljudskim potencijalima te kako bi razvile i unaprijedile HR prakse.
„Od samih početaka poslovanja, Fortenova grupa ima fokus na zaposlenicima, na stvaranju kvalitetnog radnog okruženja, kao i na unapređenju sustava nagrađivanja. Sve je to doprinijelo odličnim rezultatima ostvarenima u ovoj certifikaciji, a činjenica da je certifikat dobilo čak pet naših kompanija, potvrđuje izvrsnost kojoj težimo kao Grupa. Certifikat ujedno predstavlja odgovornost da u narednom razdoblju dodatno unaprjeđujemo dosegnutu visoku razinu partnerskog odnosa sa zaposlenicima„ – izjavila je Gordana Fabris, direktorica Ljudskih potencijala Fortenova grupe.
Fortenova grupa d.d. dobitnik je priznanja „Poslodavac prijatelj obitelji“ koje Središnji državni ured za demografiju i mlade četvrtu godinu zaredom dodjeljuje kompanijama s najkvalitetnijim rješenjima u postizanju prijateljskog ozračja prema zaposlenicima i njihovim obiteljima, a posebno uzimajući u obzir prilagodbu poslodavaca obiteljima zaposlenika u razdoblju pandemije COVID-19.
Od 2018. od kad je prvi puta dodijeljeno, priznanje se etabliralo kao važna javna pohvala onim poduzetnicima čiji odnos prema zaposlenicima svjedoči o njihovom društveno odgovornom pristupu, ali i pokazuje raznovrsnost rješenja kojima se stvara prijateljsko i poticajno okruženje za zaposlenike i njihove obitelji.
„U tvrtki smo se fokusirali na naše zaposlenike koji imaju djecu omogućujući roditeljima određene pogodnosti u njima važnim životnim trenucima. Istovremeno smo fokusirani i na ideju projiciranja optimizma jer vjerujemo da optimizam kojeg mi gradimo unutar naše tvrtke utječe i na šire društvo. Gledajući u kontekstu pada broja stanovnika, mislimo da je optimizam upravo ono što nam u društvu nedostaje. Bitno nam je podržati obiteljski život, ali i optimizam jer smatramo da se na ovome prostoru može stvarati i osobno bogatstvo, vrijednosti i poslovni uspjeh te da se ljudi ovdje mogu osjećati dobro“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova grupe povodom dodjele priznanja.
Gordana Fabris, direktorica Ljudskih resursa Fortenova grupe je, pak, navela da se široki raspon pogodnosti u Fortenova grupi kreće se od brige o zdravlju zaposlenih kroz npr. pokriće troškova dopunskog zdravstvenog osiguranja preko cijelog niza mjera koje podržavaju roditeljstvo – fleksibilno radno vrijeme i omogućavanja četverosatnog radnog dana za roditelje djece s posebnim potrebama, mogućnosti postepenog povratka na posao nakon porodiljnog ili roditeljskog dopusta, korištenje slobodnih dana za polazak djeteta u školu ili vrtić – pa sve do subvencioniranja sportskih aktivnosti svojih zaposlenika.
„Predanost Fortenova grupe u izgradnji zajednice koja fokus stavlja na obiteljske vrijednosti prepoznata je i od Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade koja nam je dodijelila priznanje „Poslodavac prijatelj obitelji“ za 2021. godinu. Iznimno smo ponosni smo na ovo vrijedno priznanje koje nam je ujedno poticaj da se još snažnije fokusiramo na dobrobit naših zaposlenika“ – rekla je Gordana Fabris.
Sazvana je skupština imatelja depozitarnih potvrda izdanih od strane Fortenova Group STAK Stiching, zaklade sa sjedištem u Nizozemskoj, koja će se održati 30. rujna 2019. godine. Imatelji depozitarnih potvrda predstavljaju krajnje vlasnike Fortenova grupe d.d. u Hrvatskoj te će na predstojećoj skupštini odlučivati o imenovanju dva nova člana Upravnog odbora Fortenova grupe d.d.
Kako su dosadašnji ne-izvršni članovi Upravnog odbora Kelly Griffith i Daniel Michael Böhi podnijeli ostavke, na skupštini će dioničari odlučiti o prijedlogu za imenovanje Paula Bastonea i Alexandera Torbakhova u Upravni odbor Fortenova grupe d.d. na mandat od tri godine. Imatelji depozitarnih potvrda elektronički mogu glasovati počevši danas u 17 sati do 17 sati u petak 27. rujna 2019. godine ili glasovati mogu na samoj skupštini, u ponedjeljak 30. rujna 2019. godine.
Danas je također Radničko vijeće Fortenova grupe d.d. obavijestilo Upravni odbor tvrtke o imenovanju Ivice Mudrinića u Upravni odbor kao predstavnika radnika. Dok ovo imenovanje odlukom Radničkog vijeća stupa na snagu odmah, druga dva gore navedena imenovanja moraju većinom glasova izglasati imatelji depozitarnih potvrda.