Menu
Zatvori
Mercator je danas potpisao ugovor o kupnji 100 posto udjela u Engrotušu, a s potpisivanjem ugovora pokrenuta je i procedura za dobivanje suglasnosti Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja Republike Slovenije (AVK). Spajanje Mercatora, koji je u vlasništvu Fortenove grupe i Engrotuša ojačat će tržišnu poziciju oba trgovačka društava te donijeti nove razvojne prilike slovenskim dobavljačima i zaposlenicima. Potpisnici ugovora uvjereni su da integracija dviju tvrtki predstavlja odličnu podlogu za budući rast zajedničke kompanije i, naravno, dugoročnu održivost poslovanja od koje će imati koristi svi dionici, a posljedično i cjelokupno gospodarstvo.
„Iznimno nam je zadovoljstvo što godinu zaključujemo još jednom velikom akvizicijom u maloprodaji. Nakon marketa Franca u Crnoj Gori, preuzimanje Tuš trgovina drugo je veliko širenje naše prodajne mreže u kratkom vremenu, čime definitivno potvrđujemo status najjačeg domaćeg regionalnog maloprodajnog lanca u regiji i dokazujemo ono što smo najavili kad smo 2021. integrirali Mercator u mrežu Fortenova grupe. Naše je zadovoljstvo tim veće, ako se uzme u obzir koliko je poslovanje u maloprodaji u prošloj i ovoj godini bilo zahtjevno. Unatoč tome, ostali smo vrlo fokusirani na realizaciju strategije kojoj je osnovni cilj da u cijeloj mreži dođemo što bliže kupcima i kontinuirano im nudimo široki izbor proizvoda i usluga po pristupačnim cijenama, a istodobno kroz izvrsne odnose s lokalnim dobavljačima, jačamo nacionalna gospodarstva u pet država u kojima poslujemo. Duboko smo uvjereni da je to najbolje jamstvo dugoročnog razvoja cijelog nacionalnog gospodarskog lanca – od proizvodnje preko prerade do trgovine – što onda, od zapošljavanja preko podrške investicijama, predstavlja i značajnu kontribuciju održivom rastu gospodarstava u regiji“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Andraž Tuš je u ime prodavatelja, kompanija Tuš holding i AH Invest 1 naglasio: „Danas smo potpisali ugovor o kupoprodaji 100 posto udjela u tvrtki Engrotuš d.o.o., bez djelatnosti drogerije Tuš, koja je u procesu izdvajanja. Nakon višemjesečnih pregovora odlučili smo se za kupca koji je, po našem mišljenju, najbolji izbor za zaposlenike, poslovne partnere i razvoj osnovne djelatnosti tvrtke. Vjerujemo da će ova integracija imati pozitivne učinke za slovensko gospodarstvo.”
Tomislav Kramarić, predsjednik Uprave Mercatora: „Ovom se transakcijom nastavlja vlasnička konsolidacija u sektoru trgovine. Mercator bilježi stabilan organski rast, a akvizicija i spajanje s Engrotušem će nam pomoći u ostvarenju poslovnih ciljeva. Uvjeren sam da je integracija u interesu svih, od zaposlenika do slovenskih dobavljača u cijelom lancu. Povezivanjem ćemo ojačati i stabilnost oba trgovačka društva te slovenskim potrošačima ponuditi najbolji izbor proizvoda i usluga.”
Do okončanja postupka dobivanja suglasnosti Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja ne možemo komentirati detalje ugovora niti daljnje razvojne planove povezane tvrtke.
S osnovnim ciljem zaštite zdravlja naših kupaca i svih ostalih dionika te odgovornog pristupa ukupnom poslovanju, članice Fortenova grupe – Konzum, Velpro, Tisak i Roto Dinamic, samoinicijativno i preventivno iz svoje maloprodajne i veleprodajne mreže povlače sva bezalkoholna pića proizvođača Coca-Cola.
Ta privremena odluka Fortenova grupe vrijedit će sve dok od relevantnih institucija i proizvođača ne dobijemo službene informacije o sigurnosti proizvoda i upute o postupanju.
Upravni odbor Fortenova grupe je sukladno strateškom smjeru daljnjeg razvoja kompanije, odlučio dodatno ojačati upravljačke timove u Fortenova grupi te u nekim operativnim kompanijama. Tako su se timu izvršnih direktora Fortenova grupe pridružili Gordana Fabris, kao izvršna direktorica ljudskih potencijala Grupe i Hido Lajtman na poziciji izvršnog direktora za pravne poslove i usklađenost Grupe.
Kad je riječ o promjenama u operativnim kompanijama, Tomislav Bagić, dosadašnji predsjednik Uprave Tiska postaje novi član Uprave Konzuma zadužen za operativno poslovanje, Helena Klarić, dosadašnja predsjednica Uprave MultiPlusCarda, preuzima poziciju predsjednice Uprave Tiska, dok će Upravu MultiPlusCarda voditi Bojan Radlović koji će, ujedno uz svoju novu funkciju i dalje upravljati digitalnim poslovanjem Fortenova grupe kao direktor digitalne transformacije.
„U svim ovim upravljačkim promjenama, uz fokus na poslovni razvoj Grupe, željeli smo i dodatno osnažiti ukupnu organizaciju. Ponosni smo na interno napredovanje naših kvalitetnih menadžera koji su se dokazali svojim dosadašnjim radom i rezultatima. Godinama već zajedno radimo i svi oni – od Gordane i Hide preko Tomislava, Helene i Bojana predani su i posvećeni menadžeri koji izvrsno poznaju sustav i vrijednosti Grupe, timove koje vode, kao i sve naše komparativne prednosti i izazove. Doprinos koji su već dosada dali u našem zajedničkom radu na podizanju operativne izvrsnosti Grupe, jamstvo je da će se u novim ulogama i odgovornostima još više posvetiti stvaranju dodane vrijednosti za sve naše zaposlenike, kupce i partnere. Svima im želim puno uspjeha i odlične rezultate u daljnjem radu.”, komentirao je promjene Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe.
Gordana Fabris je od 2018. godine na poziciji Direktora za ljudske resurse Fortenova grupe. Od tada je provela cijeli niz projekata koji su usmjereni na podršku poslovnoj strategiji i prioritetima pojedinih operativnih kompanija Fortenova grupe, a koji uključuju strateško planiranje i razvoj zaposlenika, sustave nagrađivanja, upravljanje organizacijskim promjenama, kao i ukupnu organizaciju i upravljanje svim ostalim funkcijama ljudskih resursa. Prethodna profesionalna iskustva stjecala je u više industrija – od tržišta robe široke potrošnje, osiguranja i prodaje, a od 2003. do 2017. bila je odgovorna za funkciju upravljanja ljudskim resursima u Valamar hotelima i ljetovalištima te u Valamar Rivijeri. Diplomirala je psihologiju na zagrebačkom sveučilištu te završila EMBA studij na Cotrugli Business School u Zagrebu 2014. godine. Dobitnica je nagrade Najbolji HR Menadžer 2012. godine, kao i dvije nagrade za Najbolje prakse u ljudskim resursima.
Hido Lajtman svoju profesionalnu karijeru u bivšem Agrokoru započinje 2008. godine te do 2015. godine radi na različitim pozicijama unutar pravne službe. 0d 2015. do 2019. godine radi na poziciji direktora i izvršnog direktora u pravnim poslovima. Početkom poslovanja Fortenova grupe preuzima poziciju Direktora pravnih poslova i usklađenosti poslovanja. Za vrijeme svoje profesionalne karijere u Agrokoru i Fortenova grupi upravljao je pravnim timom koji je pregovarao i izradio plan nagodbe vjerovnika, realizirao financiranje za vrijeme izvanredne uprave i refinanciranje u iznosu od preko 1 milijarde eura s internacionalnim kreditorima. Vodio je pravni proces prodaje Poslovne grupe zamrznute hrane te je bio jedan od nositelja pravnog aspekta Agrokorovog preuzimanja Mercatora koje je završeno 2021. godine. Hido Lajtman završio je Pravni Fakultet Sveučilišta u Zagrebu 2007.godine, a Pravosudni ispit položio je 2011. godine.
Tomislav Bagić, dosadašnji predsjednik Uprave Tiska prešao je u Upravu Konzuma, na poziciju člana uprave zaduženog za operativno poslovanje. Profesionalnu karijeru započeo je kao područni voditelj maloprodaje u Konzumu d.d., a 2009. godine dolazi u Mercator – H d.o.o, gdje prvo obnaša funkciju direktora maloprodaje, zatim izvršnog direktora maloprodaje, veleprodaje i logistike, dok 2013. godine postaje član Uprave u istoj tvrtki. Od 2016. do 2018. bio je predsjednik Uprave Konzum d.o.o. Bosna i Hercegovina. U Tisak dolazi 2018. godine na poziciju člana Uprave, nakon čega 2019. postaje predsjednik Uprave. U protekle četiri godine pod njegovim upravljanjem, Tisak je uz primarni fokus na kupcu, digitalizirao i razvio svoje poslovanje uz brojne inovativne usluge i projekte, što mu je omogućilo zadržavanje pozicije vodećeg maloprodajnog lanca kioska.
Helena Klarić, nova predsjednica Uprave Tiska, u Tisak dolazi s pozicije predsjednice Uprave MultiPlusCarda, najvećeg hrvatskog programa lojalnosti. U razdoblju od samo tri godine, Helena Klarić je u MultiPlusCardu, napravila snažan iskorak u digitalizaciji poslovanja s novom omnichannel loyalty platformom te proširenjem programa novim partnerima i funkcionalnostima za sve korisnike. Prije toga je od 2009. do 2020. godine bila Pomoćnik direktora područja maloprodaje i investicija u Konzumu. Od 2003. do 2008. godine radila je u agenciji za istraživanje tržišta Nielsen. Helena Klarić je završila Fakultet elektrotehnike i računarstva te je diplomirala na poslijediplomskom studiju iz menadžmenta (DSM).
Bojan Radlović novi je predsjednik Uprave MultiPlusCarda. Bojan je završio MBA na London Business School te je u posljednjih 10 godina bio na različitim vodećim pozicijama unutar globalnog digitalnog ekosustava. Prvo u McKinsey & Company gdje je vodio više velikih projekata digitalne transformacije u različitim industrijama, a zatim u Red Ventures, najvećoj američkoj kompaniji za digitalne medije, gdje je bio odgovoran za uspostavu i rast poslovanja u Europi. Nakon 18 godina u inozemstvu, Fortenova grupi pridružio se 1. rujna 2022. godine na poziciji Direktora digitalne transformacije grupe te će uz novu funkciju u MultiPlus Cardu, zadržati i upravljanje digitalnom transformacijom na razini cijele Grupe.
Odlukom Upravnog odbora Fortenova grupe Tomislav Kramarić, član Uprave Mercatora je s današnjim danom preuzeo funkciju predsjednika Uprave Mercatora d.o.o. Ljubljana, zamijenivši na toj poziciji Tomislava Čizmića, koji sporazumno odlazi iz kompanije.
Nakon što od prosinca prošle godine kao član Uprave Tomislav Kramarić vodi maloprodaju Mercatora, sada preuzima odgovornost za cjelokupno poslovanje kompanije i njezinu punu transformaciju prema troškovno efikasnoj i profitabilnoj sastavnici regionalne maloprodaje Fortenova grupe. Osobito je to važno u odnosu na tržišne okolnosti i dinamične promjene i izazove s kojima se u uvjetima inflacije i drugih nestabilnosti suočavaju maloprodajne kompanije na svim tržištima. S obzirom na rezultate koje je postizao u vođenju maloprodaje Konzuma, posebno u razdoblju konsolidacije poslovanja tijekom izvanredne uprave, ali i kroz izazove pandemije i globalne krize, Upravni odbor je procijenio da je Kramarić najbolji izbor za upravljanje ukupnim procesom transformacije Mercatora.
„Prošle su pune dvije godine od prebacivanja Mercatora u vlasništvo Fortenova grupe. U međuvremenu smo realizirali cijeli niz aktivnosti koje su bile usmjerene na konsolidaciju i preuzimanje 100 posto vlasništva te dodatnu stabilizaciju poslovanja kompanije. Tomislav Čizmić je vođenje Mercatora preuzeo u najosjetljivijem razdoblju za kompaniju i dao je veliki doprinos stabilizaciji poslovanja i vođenju i zaključivanju procesa tranzicije Mercatora u Fortenova grupu i na tome mu iskreno zahvaljujemo. Trenutno smo u fazi objedinjavanja svih dijelove naše maloprodaje u kompaktnu mrežu, a s obzirom na dinamiku u okruženju, neprestano tražimo modele unapređenja našeg regionalnog poslovanja, kako bi bilo na korist svim dionicima, na svim tržištima. Sastavni dio toga su i promjene koji se odnose na obnašanje ključnih odgovornosti u sustavu. Stoga je i ova promjena dio tih aktivnosti koje će, sigurni smo, dovesti do jačanja naših tržišnih pozicija i dugoročne konkurentnosti u Mercatoru, a posljedično i u cijeloj maloprodaji“ – rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe povodom promjene na čelu Uprave Mercatora.
Tomislav Kramarić je do dolaska u Upravu Mercatora u prosincu 2022. karijeru gradio u Konzumu kroz proteklih četrnaest godina, u kojima je prošao cijeli niz menadžerskih pozicija. Između ostalog, pet je godina bio direktor maloprodaje da bi 2020. godine preuzeo odgovornost za maloprodaju kao član Uprave Konzuma. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i završio MBA na IEDC Bled School of Management.
Danas je u Poreču na adresi Mate Vlašića 34, otvorena nova Agrolagunina kušaonica i trgovina istarskih sireva, maslinovih ulja i vina. Riječ je o novom kreativnom konceptu taste&shop Festigia kojim Agrolaguna obogaćuje ponudu eno-gastro turizma u Istri, a na čijem su otvorenju bili Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe, Sotiris Yannopoulos, izvršni direktor Fortenova grupe za Poslovno područje prehrana, Nerina Zec, predsjednica Uprave Agrolagune, Loris Peršurić, gradonačelnik Grada Poreča i Boris Miletić, župan Istarske županije.
Novootvoreni prostor svojim će kupcima i posjetiteljima nuditi veliki izbor vrhunskih vina Festigia i Vina Laguna, Ol Istria maslinovih ulja i istarskih sireva Špin. U kušaonici će se organizirati tematske večeri te edukacije o vinu, ulju i siru. Gosti i kupci će prilikom konzumacije biti upoznati i s cjelokupnim procesom i iskustvom stvaranja Agrolaguninih vrhunskih proizvoda. Cilj je da ova trgovina i kušaonica ujedno bude i omiljeno mjesto okupljanja svih gurmana koji cijene autohtone istarske proizvode.
„Cjelovita obnova ovog objekta važan je dio transformacije Agrolagune u modernog proizvođača vina, ulja i sira, što je promjena koju Fortenova grupa podržava organizacijski i investicijski. Kvalitetu naših proizvoda potvrđuju brojne međunarodne nagrade, a imajući u vidu turistički potencijal regije, s ovim novim konceptom radimo iskorak i u prezentaciji jer je turizam, kao što je važan za razvoj Istre, jednako važan i kao poluga razvoja Agrolagune. Želja nam je da kušaonica, ali i neki drugi dijelovi kompanije poput vinograda ili podruma, postanu nezaobilazna točka turističke ponude ovoga kraja. Na taj način kompanija potvrđuje svoju odgovornost prema okruženju – daje doprinos izgradnji modernog destinacijskog turizma, a ujedno razvija i partnerski odnos s lokalnom zajednicom.“– rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe, prilikom otvorenja nove trgovine i kušaonice.
Nerina Zec, predsjednica Uprave Agrolagune je naglasila: „Ovaj novi koncept predstavlja veliku priliku da našim dugogodišnjim i novim kupcima pokažemo koliko znanja, iskustva i stručnosti ulažemo u proizvodnju visokokvalitetnih, lokalnih istarskih proizvoda. Naša nova kušaonica i trgovina Festigia nudi jedinstveno iskustvo kupnje i degustacije, koje će svim kupcima i posjetiteljima omogućiti da se još više približe istarskoj kulturi.“
„Puno je asocijacija koje se vežu uz Istru, a jedna od njih je svakako cjelokupna eno-gastronomska ponuda, koja je ujedno drugi motiv dolaska gostiju u naše krajeve. Kao regija smo premali da bi konkurirali masovnom proizvodnjom i zato je, u svemu što radimo, naše opredjeljenje izvrsnost. Istarska županija je ponosna na sva dostignuća naših poljoprivrednika i poduzetnika koji svojim radom i trudom doprinose promociji brenda Istra, a među kojima je i Agrolaguna. Čestitam vam na otvorenju nove kušaonice“ – izjavio je Boris Miletić, župan Istarske županije, dok je Loris Peršurić, gradonačelnik Grada Poreča istakao kako bi svaki grad bio bi ponosan da u svojim redovima ima jednog tako velikog i kvalitetnog proizvođača. „Vjerujem da će ova butiga brzo postati omiljeno mjesto za sve one koji žele okus Poreča i Istre ponijeti sa sobom. Čestitam cijelom kolektivu koji stvara ove proizvode i puno uspjeha želim u daljnjem poslovanju“- rekao je.
Fortenova grupa, Konzum, Zvijezda i PIK Vrbovec su među ukupno 33 potpisnika koji su danas s Ministarstvom poljoprivrede potpisali Dobrovoljni sporazum o sprječavanju i smanjenju nastajanja otpada od hrane „Zajedno protiv otpada od hrane“.
Sporazumom se potiče društvena odgovornost prehrambenog sektora, kao i suradnja, razmjena iskustava i definiranje zajedničkih ciljeva i aktivnosti uključenih dionika, s krajnjim ciljem sprječavanja i smanjenja nastanka otpada od hrane u Hrvatskoj za 30 posto do 2028. godine.
Sporazum je dio provedbe Plana sprječavanja i smanjenja nastajanja otpada od hrane u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2023. do 2028. godine, kao i reformske mjere „Unaprjeđenje sustava doniranja hrane“ iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost 2021.-2026., a potpisuje se na razdoblje od pet godina. Temeljem njega, osnovat će se i Radna skupina koja će donositi Zajedničko godišnje izvješće i kojoj su uključeni potpisnici u obavezi podnositi Izvješća o napretku.
U ime Fortenova grupe i njenih kompanija, Sporazum su potpisali Marina Burazer, direktorica Marketinga Fortenova grupe d.d., Uroš Kalinić, član Uprave Konzuma, Tomislav Alagušić, predsjednik Uprave Zvijezde i Slaven Ružić, predsjednik Uprave PIK Vrbovca.
„Fortenova grupa, čije se kompanije bave poljoprivredom, proizvodnjom i prodajom hrane, svjesna je važnosti sprječavanja i smanjenja nastajanja otpada od hrane, te smo Sporazum potpisali kako bismo kroz konkretan i mjerljiv doprinos pridonijeli smanjenju, ali i utjecali na jačanje svijesti u društvu o ovoj tematici. Svatko od nas, kako osobno tako i na razini kompanija može pridonijeti rješenju i drago mi je da naše kompanije već dugi niz godina sustavno i rade na tome – od učinkovitog upravljanja zalihama, osvještavanja javnosti i promotivnih aktivnosti za kupce do donacija hrane. Konzum je npr. vlasnik titule Najdonatora već pet godina zaredom, doniravši više od 1 300 tona hrane.
Ovakve inicijative dobre su za čitav naš planet, za države, kompanije i konzumente, sve u svemu zajednički su interes svih nas i s takvom im pažnjom treba i pristupati“, izjavila je tom prilikom Marina Burazer.
U okviru DRIVE Beyond Exellence programa unaprjeđenja znanja i vještina svojih zaposlenika, Fortenova grupa je zajedno s COTRUGLI Business School pokrenula novi ciklus edukacija kroz Navigate program.
U drugoj generaciji polaznika je 22 zaposlenika iz 14 operativnih kompanija i Fortenova grupe d.d., a najviše ih je iz poslovnog područja prehrana i maloprodaja. Oni će kroz 14 mjeseci edukacije dizajnirane za menadžere Fortenova grupe prije svega osnažiti svoje vještine vođenja, a kroz rad na konkretnom projektu iz poslovanja pod paskom izvršnih direktora Fortenova grupe, promišljati o unaprjeđenjima u svojim kompanijama i steći nova, praktična organizacijska znanja. Sve će se to dodatno odraziti na mobilizaciju njihovih timova i organizacija, ali i na ostvarivanje ciljeva u okviru realizacije strategije Fortenova grupe.
„Sustavnu konsolidaciju poslovanja Fortenova grupe pratila je i izgradnja sustavne podrške razvoju našeg ključnog resursa – naših talenata. Taj je pristup polučilo značajne rezultate jer, osim što smo u svega četiri godine poslovanja postali jedan od najpoželjnijih poslodavaca u okruženju, razvili smo i tri vlastita tailor made programa edukacije, kroz koje je u prvoj generaciji prošlo više od 250 naših zaposlenika. Tijekom ovog mjeseca s novim ciklusima edukacije započinje još 200-tinjak kolegica i kolega iz cijele Grupe pa će u dvije godine kroz internu edukaciju proći gotovo 400 zaposlenika. Već su prve generacije potvrdile da ulaganje u širenje znanja i osobni rast i razvoj naših talenata, znači i jačanje potencijala Grupe u ostvarenju poslovnih ciljeva. Sigurni sam da će i doprinos druge generacije polaznika svih programa DRIVE Beyond Exellence-a biti jednako snažan i vidljiv“ – rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe povodom pokretanja drugog ciklusa Navigate programa.
„Iznimno nam je drago što smo već drugu godinu edukacijski partner Fortenova Grupe te da kroz „Drive Beyond Excellence – Navigate“ program nastavljamo doprinositi jačanju profesionalnih kompetencija zaposlenika Grupe, a sve u cilju postizanja zacrtanih strateških ciljeva, kao i, ništa manje važnom, osobnom razvoju. Kao vodeća poslovna škola na području jugoistočne Europe uvijek ističemo važnost cjeloživotnog obrazovanja i veseli nas dati svoj doprinos osobnoj, građanskoj, društvenoj i poslovnoj perspektivi. Siguran sam kako će polaznici programa biti važne karike u razvoju svoje organizacije te da će osobnim primjerom pridonijeti konkurentnosti hrvatske ekonomije.“, izjavio je Zoran Đorđević, partner i akademski direktor u COTRUGLI Business School.
Sarajevski kiseljak je 21. siječnja 2020. u rad svečano pustio proizvodnu liniju nove tvornice u Kreševu. Riječ je o najvećoj strateškoj investiciji kompanije, ukupne vrijednosti veće od 20 milijuna konvertibilnih maraka.
Gradnjom nove tvornice na površini od 30.000 četvornih metara, znatno je povećan proizvodni i skladišni prostor Sarajevskog kiseljaka, vodećeg bosansko-hercegovačkog proizvođača mineralnih voda i gaziranih sokova, a proširenje kapaciteta i suvremena tehnologija u tvornici, omogućit će Sarajevskom kiseljaku podizanje godišnjih proizvodnih količina te daljnje jačanje tržišnih pozicija kompanije. Tvornica u Kreševu zapošljava 30 novih radnika.
„Ova strateška investicija je početak novoga razdoblja za Sarajevski kiseljak i predstavlja veliki iskorak u strateškom pozicioniranju kompanije na tržištu. U prošloj godini smo u dosadašnjim postrojenjima proizveli više od 120 milijuna litara vode i osvježavajućih bezalkoholnih pića, a brendovi Sarajevskog kiseljaka i Jamnice već sad dominiraju tržištem flaširane vode u Bosni i Hercegovini i prvi su izbor potrošača u tom segmentu na tržištu. Tehnološki iskorak i povećanje kapaciteta u novoj tvornici omogućit će da naši rezultati budu znatno bolji. Time ćemo dodatno osnažiti lidersku poziciju u Bosni i Hercegovini, ali i osigurati polugu za značajnije širenje na nova tržišta. U novoj tvornici trenutno zapošljavamo 30 novih radnika, a s popunjavanjem proizvodnih kapaciteta taj broj će u budućnosti i dodatno rasti. Zahvaljujem svima koji su na bilo koji način doprinijeli izgradnji i puštanju u rad ove Tvornice, osobito mom prethodniku, kolegi Tomislavu Sliškoviću, kojem ova tvornica predstavlja krunu karijere i sad može mirno u mirovinu“ – izjavio je Davor Čičić, direktor Sarajevskog kiseljaka u povodu svečanog otvorenja tvornice u Kreševu.
Renato Pejak, načelnik općine Kreševo naglasio je kako je ovaj događaj od izuzetnog značaja za općinu Kreševo i njene stanovnike jer će otvaranjem radnih mjesta biti stvoreni bolji uvjeti za opstanak i ostanak mladih u Kreševu, što je prioritetni cilj i zadatak općine. „Kreševo je dobilo jednu modernu, prema najvišim standardima opremljenu tvornicu, na dobrobit cijele naše zajednice, zbog čega sam, kao Načelnik, neizmjerno sretan. Siguran sam da ćemo i ubuduće biti usmjereni na daljnju zajedničku gradnju, zapošljavanje i gospodarski prosperitet te, u konačnici, bolju i sretniju budućnost na ovim prostorima“– rekao je Pejak.
I Tahir Lendo, premijer Srednjobosanskog kantona je istaknuo kako otvaranje nove tvornice predstavlja još jedan u nizu vrlo značajnih projekata koji se u zadnje vrijeme realiziraju na području Srednjobosanskog kantona. „Vlada SBK je u skladu sa svojim mogućnostima uvijek spremna podržati projekte koji predstavljaju osnovu za dalji ekonomski razvoj kantona. Ovo je još jedna potvrda da privreda u našem kantonu ide uzlaznom putanjom, a svim sadašnjim i budućim zaposlenicima Sarajevskog kiseljaka želim puno sreće i uspjeha u radu“- rekao je Tahir Lendo, premijer SBK.
Tvornica u Kreševu je prva velika proizvodna investicija u Fortenova grupi unatrag nekoliko godina, čijoj je implementaciji krovna kompanija Grupe, zajedno s Jamnicom, dala značajnu podršku. Svečano otvorenje bila je prilika da se nazočnima obrati i Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
„Veliko mi je zadovoljstvo prisustvovati svečanosti kojom obilježavamo ovu značajnu proizvodnu greenfield investiciju. Osobno sam jako sretan što upravo s novim ulaganjem obilježavam i dvije godine vođenja ove velike kompanije. Na simboličkoj razini ova tvornica doista predstavlja prekretnicu u našem poslovanju, jer je riječ o prvoj proizvodnoj investiciji Fortenova grupe s kojom, vjerujem, u potpunosti iza sebe ostavljamo turbulentno razdoblje kroz koje smo prolazili. Osobito smo ponosni na otvorena nova radna mjesta jer je to najznačajniji doprinos svakog poslodavca zajednici u kojoj posluje. Uz to, s novim proizvodima koji će izlaziti iz ovih pogona, tvornica predstavlja i razvojni iskorak, a upravo je to ključna strateška odrednica Fortenova grupe. Siguran sam da će i novi proizvodi koji će uskoro izaći iz ovih pogona jednako tako osvojiti potrošače te da je Sarajevskom Kiseljaku dugoročno osiguran stabilan rast i razvoj.“ – rekao je Fabris Peruško tom prilikom.
Proizvodne linije u kreševskoj tvornici predstavljaju posljednja tehnološka dostignuća u ovom području, koji uključuju najmoderniju proizvodnu opremu i automatsko vođenje proizvodnog procesa. S ciljem povećanja produktivnosti i efikasnosti, svi radnici su prošli posebnu obuku za rad. Shodno tradiciji i praksi Sarajevskog kiseljaka, proizvodni procesi i u ovoj tvornici će se voditi uz poštivanje visokih ekoloških standarda i načela održivog razvoja
Iz ove tvornice na tržište će se uskoro plasirati negazirana prirodna mineralna voda Sara, čije je ime izabrano u skladu s najboljim vrijednostima ove vode, a u narednom razdoblju u tvornici u Kreševu je planirana i proizvodnja aromatiziranih voda i sokova.
Porečka Agrolaguna je u subotu, 9. studenog 2019. na podnevnoj zagrebačkoj špici okupila ljubitelje svojih sireva, vina i ulja kako bi na najbolji način pokazala što se krije iza brojnih međunarodnih nagrada koje Agrolagunini proizvodi posljednjih mjeseci redovito donose u Hrvatsku. Na terasi Cheese bara na Europskom trgu u Zagrebu Agrolaguna je predstavila nekoliko sorti Vina Laguna, maslinova ulja Ol Istria i istarske sireve Špin, a uz u svima poznate proizvode, predstavljene su i limitirane serije vina, ulja i sira koje nisu široko zastupljene na tržištu, a kvaliteta im je prepoznata na svjetskim natjecanjima.
Fokus u subotnjem predstavljanju Laguninih vina bio je na liniji Festigia koja se kušala iz velikih pakiranja – Magnum i Jeroboam (Malvazija Istarska Festigia 2018, Malvazija Istarska Festigia 2018, Malvazija Istarska Riserva Vižinada 2015, Cabernet Sauvignon Festigia 2016, Merlot Festigia 2016, Castello Festigia 2016). Od limitiranih serija predstavljeni su Malvazija Istarska Riserva Akacija 2015, Pjenušac Blanc de Moi – klasična metoda, Malvazija Istarska Riserva Duga Maceracija 210 2012, Malvazija Istarska Kasna berba 2016, Terra Rossa Limited Edition 2018 i Riserva LV 2013.
Također su predstavljeni i Istarski Kravlji sir Špin, Istarski Miješani sir Špin, Istarski Ovčji sir Špin, Istarski Kravlji sir u teranu Špin, Istarski Kravlji sir s tartufima Špin kao i Istarski Miješani sir u orahovom lišću. Tijekom posljednjeg mjeseca Agrolagunini sirevi su sudjelovali na dva prestižna svjetska natjecanja u kvaliteti sira. Na Global cheese awards u Engleskoj sirevi Špin osvojili su dvije medalje i jednu oznaku Highly commended. Broncom su se okitili Grana Istriano i Sir s tartufima, dok je Miješani sir u orahovom lišću dobio oznaku Highly commended, dok je na World cheese awards u Bergamu u Italiji Agrolaguna osvojila čak šest nagrada. Miješanom siru u orahovom lišću pripalo je super zlato te je ušao u kategoriju najboljih sireva na svijetu – Major Winners. Gran Istriano osvojio je zlato, Istarski mladi sir srebro, a brončanu medalju dobili su Istarski ovčji sir, Istarski kravlji sir i Istarski miješani sir.
„Medalje sa sajmova uvijek su i nagrada za sve uključene u proizvodni proces i dokaz kako se naporan rad uvijek na kraju isplati. Kontinuiranim ulaganjima i učenjem nastavljamo i dalje razvijati sve naše proizvode, a sigurni smo kako će ovakve nagrade prepoznati i naši kupci. Naši sirevi, proizvode se isključivo od domaćeg neobranog kravljeg i ovčjeg mlijeka, i to prema tradicionalnoj recepturi, a kontinuirano radimo na poboljšanju kvalitete i održavanju najvišeg standarda te planiramo i širiti asortiman razvijanjem novih proizvoda.“- istaknuo je Krunoslav Salaj, voditelj sirane Špin, pri predstavljanju nagrađenih sireva u Cheese baru.
Vina Laguna također redovito osvajaju brojne nagrade na svjetskim natjecanjima. Posljednje u nizu su nagrade s „Emozioni dal Mondo: Merlot i Cabernet Insieme”, natjecanja na kojem su Castello Festigia, Riserva LV i Merlot Festigia osvojila zlata pri čemu je Merlot Festigia osvojila i nagradu za najbolje hrvatsko vino na tom natjecanju, po odabiru novinara sudaca.
„Cilj današnjeg druženja je bio predstaviti našu premium liniju vina limitirane serije koje s puno znanja, truda i ljubavi stvaramo u našem vinskom podrumu. Ova vina najbolji su dokaz da kada spojite vrsne profesionalce, iskustvo, entuzijazam i vrhunsku sirovinu odlični rezultati ne mogu izostati. Vina iz naše ultra premium serije prepoznata su i u svijetu, a dokaz tome su brojne nagrade s renomiranih enoloških natjecanja. Uz vina smo predstavili i ovogodišnje mlado maslinovo ulje koje je iznimne kvalitete. Za naša nagrađivana monosortna ulja te Ol Istria selection ekstra djevičansko maslinovo ulje svake godine ručno izdvajamo samo vrhunske plodove maslina kako bismo pomnom selekcijom i kombinacijom nekoliko sorti maslina proizveli ovaj vrhunski brend.“ – rekao je Milan Budinski, direktor vinarstva i proizvodnje Vina Laguna.
Na druženju na špici, okupili su se brojni važni partneri, distributeri, ključni kupci, sommelieri, novinari i opinion makeri u gastro svijetu i svijetu vina, a Krunoslav Salaj, i Milan Budinski su im tijekom degustacije, približili procese proizvodnje i nastajanja Agrolaguninih proizvoda. Uz delicije Agrolagune, gosti su uživali i u istarskom žgvacetu, tradicionalnom istarskom jelu.
„Ovakva su okupljanja uvijek prilika da kompanija partnerima i kupcima predstavi široku lepezu svojih proizvoda, ukaže na njihovu kvalitetu i kompatibilnost te da zapravo kroz proizvode predstavi svoju strategiju. Mislim da je Agrolagunina strategija očita – kvaliteta, inovacije, razvoj i ljudi. To je ključ našeg uspjeha na tržištu“ – rekao je Vlado Čondić Galiničić, izvršni direktor za poljoprivredu Fortenova grupe i direktor Agrolagune.
Agrolagunina Vina – Castello Festigia, Riserva LV i Merlot Festigia osvojila su zlata na jednom od najprestižnijih europskih enoloških natjecanja održanom u Italiji, u Bergamu. Pritom je Merlot Festigia osvojila i nagradu za najbolje hrvatsko vino na tom natjecanju, po odabiru novinara sudaca. „Emozioni dal Mondo: Merlot i Cabernet Insieme“ jedino je enološko natjecanje na svijetu koje se fokusira na Merlot i Cabarnet i njihove mješavine, a održava se pod pokroviteljstvom prestižne međunarodne organizacije OIV – International Organisation of Vine and Wine.
Castello Festigia, Riserva LV i Merlot Festigia nagrađeni na najprestižnijem svjetskom enološkom natjecanju za Merlot i Cabernet
„Izuzetno smo ponosni na nagrade koje smo osvojili na ovako prestižnom natjecanju. Pokroviteljstvo OIV-a ovom natjecanju daju dodatni kredibilitet te je još jedna potvrda vrhunske kvalitete vina koju proizvodimo u Istri. U našim je vinogradima završila ovogodišnja berba te ćemo dati sve da i dalje proizvodimo vina, koja će postizati ovakve prestižne rezultate na natjecanjima s najboljim svjetskim konkurentima“, istaknuo je Milan Budinski, direktor vinarstva i proizvodnje Agrolagune.
Kroz tri dana natjecanja u prekrasnom lombardskom gradu Bergamu brojni su gosti uživali u vrhunskim vinima više od 257 uzorka iz 27 zemalja svijeta.
Ledov sladoled Lino Lada proglašen je najboljim sladoledom na svijetu, a svjetsko je zlato Lino Lada saldoledu dodijelio International Ice Cream Consortium na natjecanju održanom u Švedskoj, gdje su se Ledovi proizvodi još jednom istaknuli zahvaljujući svojoj kreativnosti, ideji i tehnologiji izvedbe.
International Ice Cream Consortium (IICC) je udruženje svih globalnih neovisnih proizvođača sladoleda čija je svrha postojanja razmjena iskustva i stjecanje novih znanja putem raznih edukacija i radionica. Svake godine summit se održava u jednoj od zemalja članica, a vrhunac ovog događanja je dodjela nagrada u raznim kategorijama.
Stručnjake je oduševio jedinstveni oblik Lino Lada sladoleda i inovativni mekani preljev, međutim ono što je presudilo da ovo postane najbolji sladoled na svijetu je doživljaj Lino Lada namaza koji je uspješno prenesen na sladoled.
„Iznimno smo ponosni na ovu nagradu i priznanje kojim je Ledo sladoled potvrđen kao najbolji sladoled na svijetu po mišljenju struke, odnosno globalnih neovisnih proizvođača sladoleda. Ova nagrada dodatna je potvrda predanog rada naših zaposlenika, a posebno našeg razvojnog tima koji uspješno svoje kreativne ideje pretvara u najfinije sladolede i smrznute proizvode. Svake godine Ledo testira i razvija mnoštvo različitih okusa sladoleda i kombinacija želeći pri tome uvijek udovoljiti zahtjevima svojih potrošača jer su nam oni na prvom mjestu. Biti najbolji na svijetu, velika je čast, kao i obaveza da i u budućnosti nastavimo s proizvodnjom najkvalitetnijih sladoleda koji i na globalnoj razini predvode svojim tehnološkim rješenjima, inovacijama i kreativnošću.“ istaknuo je Marin Poljak, predsjednik Uprave Leda.
Podsjetimo da ovo nije prvo priznanje Ledo brandovima, osvojene su brojne nagrade iz različitih sfera poslovanja kao što su inovacije, tehnička rješenja te marketinške komunikacije. Tako je projekt Hešteg osvojio IICC nagradu za najbolje komercijalno rješenje te CROPAK nagradu za najbolji grafički dizajn. Fokus kompanije na kvalitetu i inovacije potvrđuju i nagrade za najinovativnije sladolede koje su prijašnjih godina dobili proizvodi Torta od čokolade na štapiću, Vruća ljubav i Ice Snack, dok su nagrade za najbolji sladoled osvajali proizvodi King Truffles i Torta od borovnice na štapiću, sve dodjeljene od strane IICC udruženja.